Autorekisteriluettelo 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Scuderia Gungko, 25.12.2016.

  1. wolfman

    wolfman Gearhead

    Löytyykös BRH-8.
     
  2. xmopar

    xmopar Gearhead

    AHH-35 Dodge Monaco -66 ?
     
  3. mjm2

    mjm2 3rd gear

  4. mjm2

    mjm2 3rd gear

    BF-36 vw kupla?
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

  6. nipa

    nipa Gearhead

    Bhx-62
     
  7. spinout

    spinout Gearhead

    AS-5 DeSoto?
    BS-250... paikkeilla olevat eri DeSotot
    BM-868 Trabant?
    BU-912 Kupla (jos ei oo, niin BD- tai BO-alkuinen)
     
  8. mjm2

    mjm2 3rd gear

    Näitä vähän isommalla tittelillä olevia on mukava Googletella.
    Tämäkin paappa näyttää olevan vielä hengissä, kukaties voisi varmaan löytyä auton nykyiselle omistajalle vanhoja kuvia ja juttua autosta jos kiinnostaa.

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005579984.html
     
  9. imperial-62

    imperial-62 Gearhead

    BEE-31 Belvedere -64
     
  10. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    BRH-8 ei kuulu kirjan alueeseen (kirja loppuu tunnuksiin BMR-62/ZEB-62)
    AHH-35 Renault R4, Hallen Berndt-Christer
    BF-36 puuttuu
    BHX-62 Dodge Dart 67, Mäkinen Karl, kauppias (lisätietoja jos osui?)
    AS-5 De Soto 57, Bertula Kurt, kirjaltaja (lisätietoja?)
    BS-tunnuksilla ei ole yhtään De Sotoa.
    BM-868 Trabant 61, Lind Elvy, sosionomi
    BU-912 puuttuu
    BD-912 VW 1200 63, Broms Henri, fil. lis.
    BO-912 VW 1200 61, Rautatiekirjakauppa oy
    BEE-31 morris mini 66, Vainio Erkki, toim. joht.

    Taas kerran näkyy aika selvästi, että kilpiä on kierrätetty läänisiirtojen aikaan ahkerasti.

    Tarkistin vielä 40-luvun Oldsmobilet, niitä löytyi yksi ainoa: AI-994 Oldsmobile 48, omistajana Veikko Airaksinen.
     
  11. esmi

    esmi Gearhead

    BD-2 ja BD-4
     
  12. petrus

    petrus Gearhead

    UJC-1?
     
  13. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    BD-2 puuttuu
    BD-4 Chrysler 64 Suomen selluloosayhdistys (lisätietoja?)
    UJC-1 puuttuu
     
  14. esmi

    esmi Gearhead

    Kiitos!,edesmennyt kaverini puhui aina BD nelosesta ja muistaakseni se toinen oli BD-2 tän kaverin mukaan samanlainen Chrysler, mitkä ovat joskus Lahdessa pyörineet!,voi olla että muistan ton kakkosen väärin,mutta lähellä se numero oli tota nelosta!.
     
  15. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    BD-1 on Dodge Dart
    BD-4 tuo em. Chrysler
    BD-5 Neckar Jagst
    BD-9 Taunus 17M...
     
    esmi tykkää tästä.
  16. esmi

    esmi Gearhead

    Se on varmaan sitten joku noista numeroista jotka puuttuu!, jotenkin tuntuu se 2 niin tutulta, toivottavasti joku muu muistaa noista kahdesta Lahdessa pyörineestä Chryslereistä jotain!, itse en niitä muista kun olen sen verran nuorempi kuin se mun edesmennyt kaveri joka niitä tarinoita "vanhoista hyvistä ajoista" kertoi!.
     
  17. esmi

    esmi Gearhead

    Niin ja kiitos vielä kerran!.
     
  18. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Tapa jolla kilpiä kierrätettiin on ainakin itselleni toistaiseksi aika tuntematon. Se on kuitenkin käynyt selväksi, että AKE:n (tai Trafin) jostakin joskus lukemani näkökulma, ettei kilpiä Suomessa ole kierrätetty on vale. Vaikuttaa siltä, että monien vanhojen sarjojen vapaat kilvet on otettu uudestaan jakoon ja se näkyy sitten "kerrostumina" esim. niin että sarjassa on pääosin kahden eri vuosimallin autoja - joskin käytettyjen autojen läänisiirrot sotkevat kuvaa jonkin verran kun esim. 1967 rekisteröityjen käytettyjen autojen vuosimallit ovat pääosin muutaman edeltävän vuoden ajalta.

    Näyttää tosiaan myös siltä, että joitakin kilpisarjan osia on annettu suurten asiakkaiden "pöytälaatikkoon", esimerkkinä nyt vaikkapa valtioneuvoston AA- ja AAA-sarjat joita voi bongailla mm. monista valtiovierailukuvista. Sieltä niitä on sitten voitu noukkia käyttöön kun uusia autoja on hankittu ja voi hyvin olla, että BD-sarjan alku on ollut jonkun MoPareita hankkineen valtiollisen instanssin pöytälaatikossa ja kun Dartti BD-1 on myyty pois (ja säilyttänyt kilpensä kun ostaja on ollut Helsingistä), niin myöhemmin hankittu Chrysler on sitten saanut esim. kilven BD-2. Asiakkaathan eivät kilvistä saaneet päättää, mutta silti on varmasti niin että jos joku vuorineuvos on mörähtänyt että vanha kilpi siirtyy uuteen autoon, niin näin on aivan varmasti myös toimittu. Kilpien vaihtaminen läänisiirtojen yhteydessähän loppui kilpiuudistuksen myötä 1972, joten sen jälkeen vanha kilpi on säilynyt jos auto on muuttanut esim. Lahteen...
     
    Muokattu: 15.2.2019
    esmi ja miguelo tykkäävät tästä.
  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Löytyykös tätä, eli onkohan ihan alkuperäinen kilpi?
    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  20. petrus

    petrus Gearhead

    Kiitos täältäkin, vaikkei tietoa löytynytkään. UJC-1 on Citroen DS 19 vm -63. Se on ollut minulla jo 20 vuotta.
     

Kerro tästä muillekin!