Rautaperseajo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Vuppe, 8.2.2019.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Suomessakin on kerhoja joihin ei pääse jäseneksi ilman todistettua rautapersettä

    Ja onhan niitäkin harrastajia jotka esittelee dynolappua, niin eikö se ole yhtä tyhmää tai viisasta olla diplomi että osaat kasauttaa 500 heppasen koneen
     
    minski, pas2 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    :rotfl::rotfl:Ei saatana!Kyllä on kova hinku päästä pönöttämään laumasieluna nahkaliivit päällä paikalliselle absille.
     
    minski tykkää tästä.
  3. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Saako tienpäällä (tai vierellä) tehtävän remonttiajan vähentää pois tosta kokonaisajasta. Pitäisikin kehittää oma persvakoajo, kuka tekee tienpäällä eniten remonttia/1000km
     
    Jooli ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mikähän tässä aiheessa ihmisiä vituttaa.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei mua vituta.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pikemminkin uteliaisuuttaan kyselevät minkälaisin motiivein kukakin tämmöseenkin ryhtyy. Joku toinen kisaa chilin syönnissä. Tai opettelee piin desimaaleja ulkoa. Kaikenlaisia suorituksia. Ei niitä tartte välttämäti pystyä perustelemaan.
     
    onoff road, Vuppe, Nikuzai ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Itsellä -42 WLA Hurlikka ja joskus huvikseen mietiskelin tätä rautaperseajoa.Keskinopeus pitäis olla minimissään sen 67km/h ja tolla härvelillä matkanopeus maksimissaan sen 90km/h.Jos rupeaa "hurjastelemaan" niin pakukyydityshommiksi voisi mennä sen jälkeen.On tuolla matkamotorismia harrasteltu ahkerasti ja sellasia muutaman tuhannenkin kilsan lenkkejä heitelty,eikä ole tarvinnut pakulla kotia tuoda,mutta tiukille vois vetää tuo 1600km/24h.Mutta on mulla tuossa orkkis rautapenkki ilman pehmustuksia,eikä perse juuri puudu eli kai sitä sitten jonkin sortin "rautaperse" kummiskin on;).
     
    Vuppe ja 401 tykkäävät tästä.
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    En ikinä lähtisi. Mopolla sitä tuli helposti 400km päivässä ja jos en ihan perseelleen muista nii joskus huidottii 600km 24 tunnin sisään. Pari vuotta takasin ajoin Shovelilla kylään 200km suuntaansa päivässä ja se oli ihan vitusti liikaa. Kylillä pyöriminen mopolla on mulle se juttu ja lähialueiden hiekkatiet. Sekä apinakiikulla että kyykkysusukilla.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Matkantaitto shovelilla helpottuu huomattavasti kun myy ne niissä niin usein nähdyt drag pipet paaripaikkerille ja laittaa vaimennetun putken/putket. Katu-uskottavuus siinä kyllä menee. :(
     
  10. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    tuosta tutustumaan miten tehdään 45:sta voimamoottori
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tatron videot on seurannassa. Kätevä heppu.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en ite jaksa ajaa mihinkään ilman syytä, en ole koskaan ajanut ajamisen vuoksi. en mpllä, en mopolla, en autolla.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onhan noissa se huono puoli että puhelimen räplääminen häiriintyy. :rolleyes:

    Joskus voi mennä kokonainen tuntikin ettei pääse vastaan puhelimeen.
     
    palontie tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Onhan se syy essonpaarissa kertoa kovaan ääneen että on semmoinen rautaperse että.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kyllä on suomalaiset kateellista kansaa kun ottaa jo itsetunnon päälle se että jotkut haluaa haastaa itseään itselleen mielenkiintoisessa asiassa. Monellä jäis tuo jo henkilöautollaki ajamatta, kun hiihtolomareissulla Levillekki pitää ottaa matkalta hotelli yöks kun "on niin pitkä matka"..

    Jatkakaa.
     
    Nikuzai, riviera56 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  16. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tätä mä jo odotin. Se on just näin. :rotfl:
     
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Kaveri kerran halus vetää maratonin ja vetikin. Olin huoltojoukoissa stadikalla ja kaveri kun pääs maaliin niin siihen oikoselleen. Kantamalla autoon ja hirveet kivut. Siinä kantamisen lomassa huuteli kuitenki ett "ens vuonna uudestaan!!". Mä aattelin että omatpa on jalkansa..

    Joka haluaa tehdä niin antaa mennä vaan!!
     
    Inlinee ja Vuppe tykkäävät tästä.
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei tämmöisessä rautaperseajossa voi olla mistään kateudesta kyse,miksi olisi? Kivahan se on jos tekee mistä itse tykkää,ei sitä muiden takia harrasteta. Olen minäkin kiivennyt korkealle tulivuorelle eikä siinä mitään järkeä ollut mut tulipahan sekin tehtyä. Yhtään paremmaksi ihmiseksi en kuitenkaan tullut.
     
  19. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Kaikkihan on pitkässä juoksussa typerää mitä ihminen tekee,mutta hattua kohotan näille ketkä on rautaperseen ajanut.Mulla on pisimmät päiväsiivut apinakiikulla olleet jotain 750km ja siinäkin oli jo aivan tarpeeksi,eli jäisi rautaperse ajamatta,mutta jos edes kermaperseeksi kutsuttaisin olisin jo ylpeä siitäkin.
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Alustavasti päiväkin sovittu koska lähetään roplaan härräköitä vesisateeseen.
     
    urho3 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!