Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Mulla on neljällä napilla, muuten samannäköinen. Taitaa käydä se 3 nappinenkin tuohon n 40 dollaria, taidam testiin tilata moisen.

    Mulla on siis off, sit vieressä erikseen päälle, ja accel, ja set viimesenä. Ilmeisesti uudemmissa samaan nappiin laitettu on off?
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  3. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Olettako käyttäny napit irti ja putsannu. Mulla ainaki alko pelaamaan paremmin ko putsasi paineilmalla ja crc:llä
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  5. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Saattaa tulla ohut pettymys, jos luulee manuaalia menevänsä kattomaan... tai toki jos se riittää et jakis on manuaalinen ni sitte ei ongelmia..
     
  7. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Pikkuotsikossa ovat muistaneet laittaa tuon "aut" mutta eivät muuttaneet sitten tuota hakutoiminnolle oleellisempaa saraketta. Kilsamittarilla, että olisko aloittanut elämänsä Kanadassa. Ei nää kunnolla, mutta oven kyljessä näyttäisi lukevan 24 venttiilisen tekstit. Ja sitähän ei diileri osaa iki päivänä kertoa, että onko sitten siirtopumppua vaihdettu. Automaatin pannat ainakin joskus säädetty.

    Varmaan maalipintaa siistitty jossain vaiheessa aika huolella. Takapuskuri vastaa enemmän kilsoja kunnoltaan. Ja onko tuo takapuskurin nurkka joskus tavannut tohon lavan alanurkkaan ja lohkaissut kittausta irti vai onko vaan pintamaalit lohjennut?

    Paljon ajettu ja jos vihkoon on uskominen niin paljon huollettu. Alkuperäinen kysymys tietty oli, että onko tuttu auto: ei ole.
     
  8. El Rikhardo

    El Rikhardo 1st gear

    Luulen että tuo on Tuusulasta, karavaaniliike K&K Kivisen käytössä ollut
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tais tsipin varoitus tulla liian myöhään ku on ehitty ostaa jo. Toisaalta kaupan purkamiseen on hyvät edellytykset kun on harhaan johdettu.
     
  10. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    En ole tuon uusi ostaja. Reilu kymmenkunta vuotta sitten minulla oli 2gen rivarilla joten ihan ei uppo-outoja nuo ole.. Alkoi taasen pikkasen polttelemaan kevään korvalla ostaa rotkelo. Enemmän tuon kunto ja mahdollisesti entisen omistajan harrastuneisuus tuon yksilön kanssa olisi kiinnostanut mitä tuo mittarilukema. Niitä n.200tml ajettujakin on nähty niin monen eri kuntoisia.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, et siis kerrasta oppinu. Taidat ollakin siis vannoutunut harrastaja.;)

    Yleisesti ja erikseen, välillä tuntuu että säkälläkin on vaikutusta mitä sitä tulee ostaneeksi. Vaikka kuinka tutkisit ja ihmettelisit niin välillä tulee haukanneeksi paskaa. Onneksi vain noin 20 vuoden välein......
     
  12. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Aika vissiin kullannut muistot. Saahan niitten kanssa harrastaa. Jakajapumpullinhan ilimeisesti on tuon ikäinen jo ja siinä omat vinkeensä. Ihan ilman cumminsin ropaamista tämä väliaikakaan ei ole mennyt kun välillä saanut kätensä liata kaverin dodgessa.
    Edellisellä omistajalla ei YLEENSÄ ole peiteltävää kun on jo saanut hävitettyä auton pois ja voi hyvinkin kertoa millainen yksilö on ja siitäpä saa sitten puntaroida tointaako edes lähteä kattomaan autoa livenä.
     
  13. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Kanadamalli selkeesti ku tos yhes kuvassa on kojelaudassa repsikan AB-eliminointi ja ohjeet myös patonkimaaksi
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mitäpä tuostakin testistä nyt ajattelis..
     
  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    aika shaissee taitaa olla myös ainakin carterin tarvike siirtopumput...mulla kesti 2v tai joku reilu 30tkm.... kokeillaa ny airtexiä... partsis ois ollu halvimmillaa, kaikkinen alennuksinee 160e...kun muistelisin et oisin ostanu moisen sieltä viimeks alle satkulla...menin rockautoon, sama palikka 44e...pikatoimituksena, tulleineen 84.90e, tilasin torstaina iltapäivästä, tänään tummat dhl:n jannu toi sen mulle duuniin käteen, asentelin äsken kiinni ja johan on taas paineita.....
     
  16. Hassel

    Hassel 1st gear

    Heipä hei.

    Vahingossa hommasin Dodgen, Excursionin kaveriksi, saapi nähdä kumpi jää taloon..
    Laite on alkuperäinen, räpeltämätön, ei korotuksia, ja OE-kokoiset renkaat/vanteet. Ja kaiken lisäksi varsin ruosteettomassa ja asiallisessa kunnossa.

    Ohjaus puoltaa oikealle, aloitanko aurauskulmasta? Pyörien rotaatiosta lukee siellä tiellä, mahtaako tuo oikeasti merkitä mitään? Ohjauksen nivelet oli näköjään vastikään vaihdettu, jolloin "pyörien suuntaus tehty.." tiedä häntä. Oikea etupyörä näyttää olevan ulkoreunasta kuluneempi.

    Ryömin hiukka eilen alla, minkä pohjoistuulessa ja tuiskussa pystyi. (prkleen talliton talvi) Jakolaatikko näytti olevan sama kun Fordissa, New Process Gear 271D, tosin kahvaohjattu. Öljysuositus ATF+4, Fordissa jotain muuta. Kuinkakohan vakavasti tuohon öljysuositukseen tulee suhtautua? Hyllystä löytyy ties mitä ATF:iä, muttei tietenkään +4:ää, ja kauppaan on piitkä matka.

    Noin muuten laite tuntuu olevan kunnossa. Vrt Fordiin niin Dodge on Rauhallisen miehen kulkine, kulkupuoli on tahmeahko 6.0 Powerstrokeen verrattuna.

    Ja laitehan on 2003 Quad Cab 4x4 8ft lava 5.9 Cummins.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Heipä hei itsellesi!

    Kai sen ohjauksen kulmat kannattaisi tarkistaa jos siitä ei ole kuin myyjän sana. Tietysti jos MIES sanoo jotain niin se on just silleen. Ei niissä paljon tarvi olla heittoa kun ei mene suoraan ja jotain täytyy olla lepässä jos kumi kuluu väärin. Voihan olla että kulmia on säädelty kun on havaittu että pielessähän ne on jos ei kerta kulu tasaisesti. Tangollahan on voitu tai metrimitalla mitata auraus ja sehän ei yhtä tarkka ole kuin liikkeiden mittalaitteet.

    Tän halvempaa ATF +4 en ole löytänyt (lord, i have tried...). Ebay.de tulee vielä halvemmalla kuluineen, mutta jos on kiiru......

    https://www.lakkapaa.com/maatalous-...(l23)-jws-3309-atfm20-korkealaatuinen/ATFM20/

    Tuskin ne huvikseen niitä öljysuosituksia antaa, paitti silloin kun ne haluaa omia tuotteitaan myydä. Niin, itellä tietysti ollu kyllä suositetun atf+4 asemasta vaihdelootassakin atf3 ja lisäaine kun näin ne tekee Goerendillakin. Ostin nyt äskettäin kyllä tota samaa mannoilia ja niin on kai vissiin jotkut muutkin.

    Minä en ole rauhallinen mies. Ei toi omakaan 12valve 5,9 kyllä tunnu laiskalta persdynon mukaan. Tietysti sehän ei selviä varmasti kuin farttimaililla tahikka rullilla vinguttamalla. Toisaalta vetelevä ohjaus ja kovat äänet antavat vaaran tunnetta ja hämäävät mieltä......
     
    Saetkae tykkää tästä.
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mää kävin hakee naapurikylän rattorikauppiaalta casen pumpun, letku liitännät ei käyny suoraan, mutta nipat passasi vanhasta. en kyllä osaa arvata paljoko sillä on nyt menty, mutta heitetään 4v ja 50tkm. Nii joo ja se makso sen n.50e.
     
    66monaco tykkää tästä.
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Kyllä tohon 2003 mallin jakolaatikkoon voi laittaa dexron3 öljyt. Sehän sehän on speksattu atf +4 öljylle jottei diilerin tarvis montaa eri öljyä pitää varastossa.
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Jamant joskus kirjoitti tänne että ne jakikset hajoo öljyn vähyyteen, ei väärään öljyyn.

    itekin ollut siinä käsityksessä, että jakiksen atf +4 suositus olisi vain siitä syystä, että sama öljy sopii laatikkoon. Mutta kyllä se toimii halvemmillakin öljyillä.

    Tiedä sitten, onko nämä ihan harhaluuloja vain...
     

Kerro tästä muillekin!