"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    olis ainut maajohto niin rasiasta vois mitata latausvirran
     
    Toma81, miguelo ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Millä mittaiset sen?
     
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    jos ilman virtamittaria niin haarukoimalla
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, jos haarukka sulaa, niin starttasit justiinsa.
     
    ImpJay, Ässä., onoff road ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Oho. Mites tää taas tämmöseks meni.
    Aikoinaan 80 luvul tehtii tuohesta runkoo. Lahes. Leima tuli,, useimmiten.
     
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Vaseliinilla oli helppo täyttää mersun takarungon reikiä, tarttu santa hyvin pintaan.
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Lisähupia saa siitä, kun miettii sen onnettoman reaktiota, joka tuota ehkä joskus alkaa hitsaamaan.:p
     
    ImpJay, Ässä., Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. viijari

    viijari Gearhead

    Varmaan joen jäljiltä takakyljet menneet lyttyyn niin vasaralla hakattu ulospäin ja pirusti pakkelia ja maali. Hyvin on muodot saatu.
    Lattiaa korjattu liimamassalla ja pellin paloilla! Käy se näemmä niinkin.
    Vasta itselle tullut.
     
  9. HRTP

    HRTP Gearhead

  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos ei runkoa, niin ainakin täytettiin kotelot sillä, jottei mennyt ihan hirveästi Plastic Paddingia. Mut paras tuohikorjaus oli sukulaisen, joka pakkeloi terroristivolkkarin helmat ruosteviat, veti tiikerimassaa päälle ja viimeisteli korjauksen polttamalla tuohta paikkauksen tienoilla. Kylkeen tuli nokiraidat tuohen savusta samannäköisesti kuin kaasulla hitsatessa. "Hyvinhän tuo on korjattu" sanoi Mäntän karsastusmies ja löi leiman.
     
    Ässä., onoff road, palontie ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Camino'79 tykkää tästä.
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Legenda kertoo että kusen värisen 100a lokaria oli lumella ja kusella korjattu ennen myyntiä.
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Tuohesta puheenollen;90-luvulla ostin iipulta(nyk.Igor,lävistäjä,promoottori ja ex.pornokeisari) -68 valiantin purkuun,ja oltiin sitä hinaamassa naapurikylästä omalle purkaamolle,kun etupyörän laakeri antautui lopullisesti,oli vikaa jo valmiiksi kyllä.Saattui tienposkessa olemaan pino koivupölliä,josta revittiin tuohta navan ja olka-akselin väliin,ja kaivettiin hiluksin lavalta vaseliinia reilusti väliin,rikkana taidettiin käyttää pakoputkilemmaria.
    Se vähän kärysi kun hinattiin loppumatka,alennettiin vauhti jopa kuuteenkymppiin,muutehan mentiin aina niinpaljon kun hiluksi 2,2d kulki.
    Se savusi vielä seuraavana aamunakin ja kärysi kitkerälle...
     
    Norri, renttu81, PilsnerBil ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Noci

    Noci 3rd gear

    Ilmeisesti sama mies, keneltä limon ostin. Parhaat kaupat, mitä olen koskaan tehnyt.
    Elimäeltä haettiin 2,5 vuotta sitten.
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Sama mies,on hällä jenkkiä paljon ollut vuosien aikana,sama punainen dusteri taitaa olla vielä jemmassa, jonka osti 80-luvun lopussa,monta muuta on pistänyt kiertoon vuosien varrella.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No, eihän tuo nyt ole mitään. Rupesin -89 rakentamaan -65 fury kolmosta joka jäi tosin melkein heti kesken ja myin kaverille sen. Se ilo siitä oli että purettaessa sitä jäi niin paljon ylimääräistä johtoa 1,5-6 neliöistä että on niillä pärjännyt sähkötöissä näihin päiviin saakka. Tosin nyt alkaa jo jotkut värit ja koot jo loppua. Kaikki irroitettu siis edellisten rakentajien ylimääräisiä toimimattomia virityksiä ja oli uutta johtoa. Pitäs vissiin vastaava rojekti taas ostaa. Siitä saaduilla kaapeleilla selviäis tän ikänen ukko hautaan saakka vaikka eläs vähän pitempääkin.
     
    Norri, ImpJay, miguelo ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Nyt ollu aika kova tekijä asialla.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    zuinula ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. zuinula

    zuinula Gearhead

    Se on kanssa haarukoinu virtoja:eek:
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oliks noi liittimet irti vai kiinnikkin jossain?

    Isompia liittimiä ei taida marketeista löytyä ja ei ainakaan euro fordeissa ole ton paksumpaa johtoa alkuperäisenäkään

    Ois toi voinu olla karveperseitä ja jesaria asennuskin
    Nythän ei ole vaikeaa poistaa tota varkauden estolaitteistoa, pikanapa ja piuhat pois vaan niin palautus on valmis

    Joskus tuli vastaan sellainen asennelma et oli kaks rengasliitintä surrattu rautalangalla yhteen, ihmettelin aikani miksi ja laitoin popniitin rautalangan tilalle ja kutistesukan päälle
     
  20. kuutio

    kuutio Gearhead

    ja sitte popparin kanssa kaikki pelas hyvin..?
     

Kerro tästä muillekin!