1960 cadillac syyläri/ KKS Motorsports

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja -kessu-, 10.3.2019.

  1. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Vanha syyläri tuli tiensä päähän, ja toimitin sen jäähdytinkorjaamoon jos laittaisivat siihen uuden kennon. Hinta-arvio oli varovaiset 600€, joten päätin sit ostaa ebaystä uuden mutta alumiinisen. Edullisin oli KKS Motorsportsin kampe: https://www.ebay.com/itm/3-ROW-KKS-...-1960-CADILLAC-DEVILLE-ELDORADO-/292809935444

    Paketti saapui kyllä ihan kuten pitikin ja oli säilynyt ehjänä, mutta ei tuota mun taidoilla saa asennettua. Vierekkäin kun laittaa niin ei erota että olis erikokoinen, mut kiinnitysreiät ei natsaa ja toi on himpun matalampi kuin vanha. Suurin ongelma kuitenkin on, et toi korkin kaula on kaks kertaa pidempi kuin orkkiksen.

    Tästä seuraa se, et jos ton nostaa sen verran korkealle ettei ylävesiletku osu tuulettimeen, niin konepelti jää kantamaan tota korkkia vasten, ja sama toisinpäin.

    Onko kukaan kohtalotoveri saanut asennettua näitä toimivasti, vai vääntelenkö ton p*skan rusetille ja koitan metsästää jostain sopivan syylärin tilalle?
     
  2. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Eiks sulla ole sitä tuulitunnelia ollenkaan?
     
  3. Kannattaa varmaan ottaa yhtetyttä ensin myyjään. Jos se ei tuota tulosta, niin eikö noita lähtöjä voi muuttaa sopiviksi?
     
  4. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Jaa mitä? Meinaatko sitä suojusta sen tuulettimen ympärille? Ei oo semmosta. En tiedä kuuluisko olla, oon luullut et se kuuluu vain niihin malleihin missä on A/C ja syyläri asentuu sen poikkituen etupuolelle. Mun pitäis saada oma sen tuen moottorin puolelle, max. tuuman päähän siivistä kirjan mukaan.
     
  5. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Miguelos: ei varmaan maksa vaivaa alkaa vääntämään USA:ssa olevan firman kanssa, tuskinpa niitä kiinnostaa. Lähtöjä en pysty itse muokkaamaan, ei oo alsan hitsaukseen välineitä, saati taitoa.
     
  6. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Aattelin vaan sillä, kun se tunneli estää tehokkaasti letkujen osumisen ropelliin ja osaltaan vaikuttaa siihen syylärin asennuspaikkaan..
     
  7. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Juu, ei mulla oo mitään sellaista tunnelia vastaan, mulla vaan ei ole sellaista. Saattais olla ihan hyväkin, välillä on hirvittänyt ronkkia pellin alla auton käydessä.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, jos ebaysta ostit ja tavara ei ole se, mitä piti, niin kyllä se hoituu. Jos myyjä ei reagoi sun viestiis, niin saa pyytää ebayn puuttumaan asiaan.
    E: Toki jos ite ostit väärän, niin sit olet omillas.
     
  9. sangi74

    sangi74 Gearhead

    minä lyhentäisin sen korkin kaulan kyllähän ny joku seppä sen kolvaa muutamalla kympillä ei muutaku kyselyä päälle josko löytys sieltä teiltä päin joku tekijä
     
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kyllä tuollaiset myyjät, jotka kallista tavaraa myyvät, ovat hyvinkin tarkkoja saamastaan palautteesta joten kannattaa ottaa yhteyttä.
    Jos eivät lähetä sopivaa syyläriä niin uskoisin että hinnasta saat siivun takaisin (edellyttäen että tilattu oikea malli).

    Sillä siivulla sitten joku tigin omaava henkilö voi lyhentää sitä kaulaa sen verran että menee paikalleen.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ettei sulle olis tullut AC-mallin syylari?

    Tuulitunnelia ei näytä noissa ilmastoimattomissa olevan ollenkaan.


    Laita viestiä myyjälle, kyllä niitä luulis kiinnostavan jos on sutta ja sekundaa myyty.

    Paypal saattaa maksaa rahatkin takaisin, jos myyjä ei vastaa mitään.
     
  12. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Tännehän oli tullut vastauksia. Selvennyksenä: on juu ac- mallin syyläri, kiinnikkeet on koneen puolella eli tarkoitettu sen poikkiraudan etupuolelle. En mä saanut tätä sinnekään mahtumaan. Ostin siis tietoisesti ns. väärän mallin, kun katselin et ainoa ero on noi kiinnikkeet, sellaiset osaan tehdä itsekin.

    Laitoin mä eilen sille myyjälle viestiä ettei sovi paikalleen, mut minkäpä se sille voi, kiinalainen valmistehan tuo on, ei heidän tekemä.

    Haluttomuus palauttaa johtuu myös siitä, että muista laitteista pitäs maksaa yli kaksinkertainen hinta.

    Tuo kaulan lyhennys on varmaan se fiksuin vaihtoehto, pitää alkaa kyselemään josko tampereen alueella joku osaa sellaista. Kyllähän kaiken saa sovittamalla paikalleen, tympi vaan kun ei varaosakaan sovi. Eri asia jos tähän ois lähtenyt pystymetsästä sovittamaan jotain toisen vehkeen syyläriä.
     
  13. onneton

    onneton Gearhead

    Ebayssa on hyvin kattava ostajan turva,iliman muuta viestiä sinne.Varmasti saat rahasi takaisin.Ja kun maksu tapahtuu Paypallin kautta niin,Paypal sivuilla voit laittaa maksusta reklamaation jollei Ebay viesti tehoa.Itse olen vuosien aikana useasti vastaavaan tilanteeseen eri verkkokauppojen kanssa.Ja jokakerta kun olen Paypal sivuilla laittanut tavaran myyjälle viestiä niin hämmastyttävän nopeasti asia oikenee.Useasti heti seuraavana päivänä tai jopa tunneissa.Kyllä Paypal on maailmanlaajuinen ja lakimiehiä niin että päät yhteen kolisee.Jos joutuu Ebay/Paypal kanssa joku tavaran myyjä hankaukseen,niin ura loppuu.Kylä näin on.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, mut ei auta, jos asiakas ostaa tietoisesti väärän.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  15. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Mistä jää kiinni, ettei istu sinne palkin etupuolelle?
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nopeella vilkaisulla, AC-mallin syylari tulee poikkipalkin etupuolelle, joten veikkaisin ettei se sovi siihen palkin koneen puolelle.
    Siksi siivet ottaa kiinni.

    Se on joko sovitettava palkin etupuolelle tai tehtävä muutokset.

    Syylarihan on kaiketi ihan oikeanlainen, aloittaja vain on tilannut väärän?
     
  17. -kessu-

    -kessu- 1st gear

    Joo, toi on se a/c mallin syyläri, se oli tiedossa jo ostohetkellä. Erona pitäis siis olla että noi kyljissä olevat kiinnikkeet on offsetissä joko koneen tai keulan puolella mallista riippuen, a/c mallissa ovat koneen puolella. Muita eroja en oo löytänyt tiedoista enkä netistä löytyneistä kuvista.
    Sen kiinnikeongelman pystyy ratkomaan kun tekee 60mm välipalikan kiinnikkeiden väliin, mut se ei oo se ongelma eikä ne nappaa kiinni, vaan se syylärin korkki nappaa konepeltiin, tai jos laskee vähän alemmas niin ylävesiletku ottaa kiinni flektin siipiin.

    Koitin mallailla sitä sinne palkin etupuolelle, mut siellä oli sama ongelma, paitsi et se pitäis saada niin alas että ylävesiletkun natsa pitäis puolittaa sen palkin päälle ennen kuin se menee tarpeeks alas ettei korkki ota kiinni.

    Hemmetin hankala näköjään selittää järkevästi.

    Pitää taas viikonloppuna vähän tutkailla, nyt oon työreissulla.
     
  18. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    http://classicfordradiator.com/1960-DeVille-Cadillac-Radiator.aspx

    Tuon mukaan myös ei ilmastoidussa mallissa syylärin kaulus on syvennyksessä.

    Mielestäni on aika selvää että jos ostaa halvimman mahdollisen vaihtoehdon joka niin sopivuus on sinnepäin. Puhumattakaan siitä että ostaa tietoisesti väärän mallin.
     
  19. Tässä on kuva ilmastoidusta mallista:

    [​IMG]
    Kyllä mä jotenkin pidän fiksumpana yrittää saada se se syyläri samalla tavalla sinne konehuoneeseen.
     
  20. starcraft

    starcraft Gearhead

    Alkuperäisessä cadillacin jäähdyttimessä on ac mallissa suora alavesiletkun lähtö, kun taas ei ac mallissa alavesiletkun lähtö on käännetty hieman ylöspäin että jää riittävästi tilaa etupalkkiin. Tämä siis lisäyksenä jäähdyttimien eroihin.
     

Kerro tästä muillekin!