chevy 1965 konehuoneen maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Vellu71, 11.3.2019.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Arvon asiantuntija.
    Mikä olisi paras lohkon väri?

    Joo siis tottakai chevyn oranssi.
    Mutta kenen valmistajan?

    Kuka myy vht sp123 suomessa?
    Us-parts nettikauppa näytti 0-saldoa
     
  2. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Tuolta löytyy osien värit.

    http://www.348-409.com/engine.html

    Mutta minkä väriset ovat alunperin ??
    -kaasuvivusto
    -virranjakajan kiinnitysrauta (mallia rautalanka)
    -laturin hihnapyörä ja mutteri
    -laturin tuuletin
     
    Muokattu: 11.3.2019
  3. Olisko tuon laturin osalta tästä apua?

    [​IMG]
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa on säihkettä lisätty sen verran muutenkin, ettei varmaan voi käyttää verrokkina.
    Laturin siipi tuskin on keltapassivoitu.
    Hihnapyörä tuskin on musta.
    Siis alkujaan...
    Ohut sinkkaus niissä varmaan on ollu. Siis harmaat.
    Joskus yritin kysellä, minkä värinen -64 jarrutehostin kuulus olla. Ei siihenkään tuntunu varmuutta löytyvän.
     
  5. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Tarvikelaturissa on yleensä keltapassivoitu tuuletin.
    Muut hihnapyörät ovat mustia

    Ai niin kone on 283.
    Sekin vaikuttaa myös johinkin osiin.

    Vai onks värit vaan mitä sattunut tehtaalla olemaan :D
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    VHT värejähän ei enää myydä Suomessa, koska sisältävät EU:n mukaan jotain haitallista.
    Itse onnistuin VHT:n Chevy Orangea löytämään swapista muutama vuosi sitten, ja vielä senkin jälkeen VHT:n värejä Brittien eBaysta.

    Jotkut puritaanit purkkaa jauhaen väittivät, ettei VHT:n sävy ole JUST SE OIKEE (!!!) Chevy Orange, mutta viittaan kintaalla mokomaan. Mun pussihousulohko näyttää just siltä kuin pitääkin!

    [​IMG]
     
  7. Saattaa Jussi olla oikeassa. Tosin parissa kuvassa 1965 vuoden 283:ssa siipi ja hihnapyörä on mustia. Tässä toinen:

    [​IMG]
     
  8. -tl-

    -tl- Gearhead

  9. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Oliko SP123 sävy?
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ei ole purkkia nyt enää käsillä, mutta taisipa tuo olla.
     
  11. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Aika punainen sävy?
    Tai ainakin jos vertaa tuohon holleyn laatikon punaiseen.

    1 kuva valehtelee enemmin kuin 1000 sanaa :D
     
  12. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Oliko vht maaleissa hyvä peittoisuus?

    Ostin mve-online:stä ruiskumaalia. En edes ohentanut yhtään. Peittosuus TODELLA HUONO.
    Jos yrittää paksua kerrosta. Valuu 100 varmasti
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Joo punertavuudesta olen kuullut minäkin etenkin kuvien perusteella :)
    Muistelisin että Chevy Orange siinä kannun tarrassa luki. Pitääpä katsoa onko mulla tallilla vielä jossain jämät josta voisin faktat vielä kaivaa framille!
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossakin konehuoneessa on aikas paljon sinne kuulumatonta, joten tuskin värejäkään valkattu alkuperäsyys mielessä.
     
  15. Tuo ei ollut entisöity, mutta saattaa olla suht alkuperäinen. Tässä Hot Rodissa esitelty Nova, jossa on 283:

    [​IMG]

    En väitä, että noiden osien kuuluu olla mustia, mutta en pidä mahdottomana, että niin olisi ollut.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    VHT:n maaleja saa kyllä Euroopastakin hankittua.

    Hollannin kautta, ainakin.
     
  17. Chevy moottori: Itse olen verrannut alkuperäiseen oranssiin maaliin, jota hieman kiilloitin, koska aika oli himmentänyt maalin ja tehnyt sen pohjalta oranssia näin: PPG perusoranssi 500g, sekaan 4g perusmustaa, 40% mattausainetta (ppg matting base). ennen maalausta kovetin ja vähän ohenninta ja ruiskuun....

    Minä ainakin olen suomesta hyvin löytänyt/saanut VHT maaleja, jos pitää juuri sitä olla.

    Musta: perus mustaan akryyliin 40% mattausainetta. Kestää hyvin ja lähtee paska pois aivan kuten koneestakin. 2K on aina 2K eikä sen veroista minulle ainakaan ole ajautunut 1K maaleista.

    ah
     
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ja jep, kyl sävy on SP123. Tsekkasin purkin kyljestä.
     
  19. spede

    spede Gearhead

  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Chevyssä tuskin on ollu koskaan alunperin Yorkin ilmastointikompuraa, eikä tollasta rautalevyhässäkkää koneen edessä. Satavarma en oo kuusvitosesta, mutta tuskin siinäkään kuivain tuohon kohtaan kuuluu.
     

Kerro tästä muillekin!