Audi coupe 1989-94?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WBBC, 6.3.2019.

  1. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    kattelehan sitten että korissa on kaikki ehjää. Koreissa on aikas paljon coupe spesiaaliosia (valot, puskurit, ym), ja noita coupen osia alkaa olla vaikea löytää. Kaverilla noita nimittäin muutama ollut ja on vieläkin.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Loppuvuosien malleissa oli bägiä, nyt ei sellasia ollut myynnissä. Abseja oli juu.
     
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Miksi pitäis olla AAN+manuaali, kun noita on ollu veekasejakin? S4 muuten on sama auto kuin S6, vähän valoissa ja puskureissa eroa, ja eri konepelti.
     
  4. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Juu, S6 tuli nimeksi kun 100 muuttu A6.

    No hei, siksi koska pssssssssst pfpfpfpfpfpfhhhhuuu.
     
  5. mjm2

    mjm2 3rd gear

  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Noissa joissain vanhempien ässien 8-koneissa on öljynsyönti ongelmaa, öljyää sytytystulppiaan, alakerta pitäisi rengastaa, mutta osat kiventakana.
    Mulla ollut puolenkymmentä 5syl. AAN koneista, niissä ollut mitään ongelmaa vaikka kuulemma kaikissa kannet halki.

    Coupe quattron taka-apurunko kannattaa tarkastaa, ruostuu puhki, ikkunannostin vaijerit menee, saa tehtyä metritavarasta.
    Lahoja ollut koriltaan vaan jos joskus kolaroitu.

    Itse olen suosinut 7a koneisia quattroja eli 90/coupe ja voisin semmoisen ostaa jos jollain, myös perus coupenraato kelpaisi varaosakäyttöön, saa tarjota.
     
    Rahikainen tykkää tästä.
  7. MarttiO

    MarttiO 3rd gear

    Minulla on ollut '92 coupe quattro noin 15 vuotta. 2,8 AAH ja manuaali. Ajettu 399 tkm. Vaihdettu on melkein kaikki vetonivelet, laakerit ja iskarit, syyläri, kytkin, startti, bensapumppu ja joitakin alustan puslia, jarrupaloja ja -levyjä. Eli normaaleja kuluvia osia. Alkuperäiset kestää noin 300 tkm ja sitten pääsee taas pitkän matkan. Pahin ongelma näissä taitaa olla koneen öljyvuodot. Öljypohja on aika hauskan näköinen viritelmä. Toisekseen, niin kuin joku tuossa jo mainitsikin, alkaa varaosien saanti olla aika hankalaa. Esim, valoumpiot ja iskarit saattaa olla vaikeita löydettäviä. Niin kuin Sierra kirjoitti nelivetojen takarunko on huonosti ruostesuojattu, ja se onkin lähes ainoa asia, joka näissä ruostuu. Uusia ei ole saatavilla.

    Minusta tämä on ajettavuudeltaan todella hyvä. Kun joskus olen päässyt uudehkon auton rattiin, on odotukset olleet korkealla. Hetken ajelujen jälkeen on pintaan noussut ihmetys, että miten 27 vuotta vanhan auton ajettavuus tuntuu paremmalta? Tottumiskysymys kai.
    Minulla ei ole ollut ovista tai ikkunoista vesivuotoja. Pesussa käydessä kyllä paineella tulee vettä muutama pisara lasin tiivisteestä sisälle. Minulla oli sulakerasian vieressä rintapellin ja lokasuojan yhtymäkohdassa korikitti ruostunut irti, ja tuli vettä jalkotilaan.

    Airbäg on kait ollut alussa valinnaisvaruste. Minulla näytti niin itse tehdyltä viritelmältä. Ollut kuitenkin tehtaalta tullessa. Bägi oli vain kuskille, joten otin pois käytöstä ja panin tavallisen ratin. ABS on ehkä myös ollut valinnaisvaruste. Äidin saman vuotisessa neliovisessa ei ole, minulla on ABS.
     
    WBBC ja Sierra tykkäävät tästä.
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Milloin ja missä mallissa, tuli tuo ”sporttisempi” etumaski/konepeitto?
    [​IMG]
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuollainen kai pitäisi ostaa jostain etelä euroopasta?
    Usein niissä lienee nahkapenkit ja täysin ruosteeton alusta?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös toi maski oo kaikissa nettiautossa myytävissäkin malleissa?

    Suomi on monen uusklassikon kanssa vielä hintakilpailun ulottumattomissa. Vois luulla, että euroopassakin saa maksaa hyvin jo tommosesta vs Suomi.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei ihan sama maski. Tuo mun kuvan versiossa, ritilä tulee ulommaksi konepellin kanssa.
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei kai noin vanhoja enää löydy eteläeuroopasta, ja jos löytyy niin on klassikkohinnoissa jo.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. MarttiO

    MarttiO 3rd gear

    Pidempi nenä maskiin tuli 91. Tai sehän on konepellin jatke. Vanhemmassa konepelti ja maski erillään. On muuten nelikot Saksassa aika kalliita. Eikä valikoimakaan ole kovin runsasta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää myös muistaa perus vähän ajetun vanhan auton syndrooma. Äkkiä saa tehdä kaikki mitkä enemmän ajetussa tehty jo.
     
  15. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Aiemmin meinasin että pistänkö 90 quattron alkuperäisen 7a koneen eli 5-syl 20v 170heppaisen vaparin tilalle hyllystä vastaavan turbollisen tehokkaamman aan moottorin, mutta kun saksan sivuilta vilkaisin paljonko pyyteleevät nykyisin tommoisesta 20venttiilisestä vapari sportti quattrosta, niin ajattelin pitää auton alkuperäisenä ja hiljalleen kunnostaa museo kuntoiseksi.

    Tuossa samanlainen väriä myöten:
    https://www.autoscout24.com/offers/...dc6f01-6287-49c3-be45-ad39023dd565?cldtidx=20

    Pihasta löytyy vielä etunurkkaan pussattu kolhittu vastaava tekniikkainen coupe, sen sitten voin korjata ja pilata omien mielihalujen mukaan turbo padalla.
     
    Muokattu: 14.3.2019
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Noissa 80-90 luvun taitteen Audeissa taitaa olla etupenkit usein kovin nuhjuisia tai ratkenneita.
    Meneeköhän jonkun uudemman esim A4 Audin nahkapenkit helposti paikalleen tuollaiseen coupeen.
    Niitä on sillointällöin myynnissä.
     
  17. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    A4 penkit haittaa takapenkille menoa hieman eli siis kippiominaisuus olisi suotavaa.
    A3/golf 3-ovisen jakkaroista en osaa sanoa meneekö kovin heittämällä nekään, voin verrata jossain vaiheessa jos tulee tarve.
     
    Muokattu: 14.3.2019
    WBBC tykkää tästä.
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  19. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Mitähän niin ihmeellistä niissä ajo-ominaiksuuksissa mahtaa olla?
     
  20. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Tää on kyllä jännä että pikkukorisen hinnat on pompsahtanu, kun isompaa korimallia (S4/S6) suurinpiirtein samalla koneella (AAN) saa neljäsosahinnalla.
     

Kerro tästä muillekin!