Tallin lattian pinnoittaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja laakkius, 15.5.2007.

  1. Anjin

    Anjin 1st gear

    Kuulostaa hyvältä!

    Muistatko mikä Mastertop lattiaasi hierrettiin? Mietin, että pärjääkö tuolla 100:lla vai olisiko joku isompi numero paikallaan.. Talon loppulasku on kuitenkin semmoinen, että satku tai pari sinne tänne, jos sillä saa lisää käyttöikää, ennen kuin lattia pitää pistää uusiksi.

    Ja varmistan vielä.. sietäähän tuo pestä vaikka painepesurilla (niin ettei lattia mätäne alta), jos sille joskus tulee tarvetta?
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Noin 50000 kuvan takana, aikajärjestyksessä olis kuva siittä pussista. Laskussakin se olis, kun vaan paperipinkasta sen hakis......Ei siittä painepesurilla mitään lähde (siittä itselattiasta), eikä kosteus varmaan laatan läpi kerkee menemään. Seinän sauma on varmaan se kriittisin, että kestääkö se vettä. Mulla ei ole vielä noin viiden vuoden aikana ollu tarvetta pestä lattiaa. Lattialla on niin paljon laitteita, että tuskin pesisinkään. Jos on suttasta hommaa, niin lattialle voi levittää työhön sopivan maton siks aikaa.
    Monet varottelee, että Mastertop imee kaikki öljyt itteensä. Vaikka kaiken näköstä öljyä, ja rasvaa on lattialleni menny, niin ei siihen jälkeä ole juurikaan jääny. Joskus olen Jarrukliinerin kanssa putsannu, pahimmissa oon vähän kuumailmapuhaltimella lämmittäny jos on mustaa ollu.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    En tiedä mikä on vikana, mutta kyllä minulla mastertop imee öljyä. Etenkin hydrauliöljyt imeytyy aika äkkiä. Pahin jälki tuli kun automaattilaatikosta hiljalleen valuva öljy sai pari päivää muhia... Pitää kokeilla josko lämmittäminen nostaisi pintaan, ei lähde millään liuottimella. Pari kertaa olen pessyt painepesurilla, kriittisin homma lienee lattian ja seinän kulma ettei vesi imeydy seinään. Itse laitoin vesieristyksen ja sen päälle pellit. Eihän pesuvesi mitenkään imeydy laattaan pestessä ja tokihan laitat lattialämmityksen? Sillä kuivuu hyvin pesun jälkeen kunhan tuuletus on kunnossa.
     
  4. Pecan

    Pecan Gearhead

    Onko kokemuksia Hagmans EP-V paksukalvomaalista?
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    Näin 13 vuoden jälkeen voin kertoa että epoksipinnoite on kulunut lähes puhki muutamasta kohdasta lähinnä nosturin alta missä eniten tulee tepasteltua. Toisaalta taas sellaisia pieniä koloja mitä on tullut milloin minkäkin esineen putoamisesta niin sellaisia on sitten ihan perkeleesti. Mutta kaikenkaikkiaan ihan kohtuu hyvin on kestänyt, paksumman pinnan jos olis tehnyt niin ei vielä olis pinta puhki, toki ei varmaan vaikuttais mitään noihin kolhuihin...
     

Kerro tästä muillekin!