Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Seurailin vähän hollikan foorumia ja muutamaa muutakin haulla "sniper efi mpg improvement" ja vähän vaihtelevaa vastausta tulee riippuen moottorista ja muusta setupista. Jotkut saaneet ihan hyviäkin tuloksia mut aika monella joku tommonen 2mpg kulutusta alaspäin. Moni on kulutusta enemmän ollut tyytyväinen ruiskun tuomiin muihin ominaisuuksiin kuten käynnistyvyyteen ja yleiseen moottorin toiminnan paranemiseen eri tilanteissa.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos joku tbin tilalle tuon laittanut ja saanut mpg boostia niin kiinnostaa
     
  3. 2207

    2207 Gearhead

    Mulla nyt eka mittaustulos, 250mls (=n. 400km) ja 42litraa, tekee 10,5ltr/100 km.
    No joo, uus moottori vielä sisäänajossa eli ei oo kenkää saanut. Pontiac GTO 389 -65 vähän tiukemmalla nokalla ja peltisarjoilla, 4-lovinen manuaali.

    60-65mls nopeudessa kierroksia noin 2600rpm kaasuläpän ollessa auki 10%.

    Väitän että toi menee aika pienellä kun malttaa, tuota meidän autoa ei tartte juurikaan polkea kun sen kanssa pärjää muun liikenteen mukana ihan hyvin.

    Vielä kun sais ton sytkän siitä sillä tavalla kohdalleen että se ei nakuttais... :(
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko samasta myllystä kaasarilla mittausdataa?
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oleellinen tieto mun käsittääkseni?
     
  7. Voiko tuolla Sniperilla ohjata sytkää ja millaista sytkää?
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Voi, holleyn omaa hyperspark jakajaa/boksia.
     
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Paljon puristukset ja mikä nokka?
     
  10. Mikä näistä tekee niin erikoiset, ettei muut osat kelpaa?
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei ole mikään pakko olla ainuttakaan Hyper Spark osaa.

    Tuo Hyper Spark on vasta myöhemmin kehitetty juttu, koska halutiin halvempi, helpompi asentaa ja varmempi ratkaisu sytytyksen ohjaukseen, jossa kaikki komponentit ovat varmuudella yhteen sopivia.
    Hyper Spark osat ovat tiettävästi MSD:n valmistamia ja ovathan ne samaa Holley brandia nykyään.

    Alkuperäinen Dual Sync jakaja korvattiin samalla vähän pienemmällä ja yksinkertaisemmalla (halvemmalla) HS-jakajalla, DS toimii siis myös.

    MSD magnetic trigger tyyppisiä jakajia voi myös käyttää pienellä varauksella, koska magnetic trigger ei ole täysin yhteen sopiva ja niiden kanssa on ollut joillakin ongelmia, esim Dual Sync on Hall-tyyppinen ja Holley myöntääkin ongelman.

    Kun huomio tuon mahdollisen ongelman, niin uskoisin että jopa jonkin orkkis TBI-jakajan voisi modata hommaan poistamalla HEI-modulin ja hyödyntäisi pelkän triggerin...ehkäpä myös crank trigger toimisi ? :odeek:
    Itellä on ainakin yksi Accel billet TBI-jakaja, josta HEI-moduli kärynnyt...katselin joskus että siitä saisi todella helpolla modattua pelkän triggerin käyttöön.

    Tuohon tyyliin, tehty MSD 8861 johdolla, bolt on Sniper.
    [​IMG]

    Kun käytetään CDI-boxia, niin se voi olla ainakin MSD 6-series tai Crane Cams Hi6 series, varmaankin myös FAST:n boxit käy, lienee lähes samoja kun Crane...
     
  12. Näin mä ajattelin, että tuskin siellä on sytytystä kokonaan keksitty uusiksi. Siinä oli myös CDI boksiton vaihtoehto:

    [​IMG]

    Voiko tuon Coil Driver Modulen tilalle laittaa tavallisen sytkämoduulin? Jotain tämmöistä:

    [​IMG]
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

     
    Muokattu: 10.4.2019
  14. Hiukan tuohon omaan kysymykseen vastaten, niin uskoisin, että toi Boschin 124 malli voisi toimia. Finjectorin sivulla on tälläinen kuvaus:

    Ohjainyksikkö, 1 pääteaste sisällä, ECU ohjaus
     
  15. 2207

    2207 Gearhead

    Syksyllä viidestä sylinteristä ylimmät männänrenkaat poikki ja kone huohotti aika raskaasti.
    Tuolloin kaasarin kanssa kulutus ajosta riippuen noin 18-25ltr/100km, riippuen siitä miten paljon piirsi viivaa. Kaasarin säädöistä ei mitään hajua, käyntiinlähtö vähän miten kuten kylmänä, puolilämpimänä ja kuumana. Kävi kyllä hyvin kun sai tulille. Kerkisin ajaa reilut kolme viikkoa kunnes kytkimen käpälä hajosi ja pistin siitä suoraan muttereiksi vaikka ajokautta olis vielä ollut vähän jäljellä.

    Konerempan jäljiltä moni asia yhtälössä on toki muuttunut, mutta hämmästyttävän pienellä se kyllä menee. Toki, edellyttää että ei polje. Toisaalta taas pintakaasulla manuaalilaatikolla tota ei tartte potkia kun se jo liikkuu varsin mukavasti.
    Veikkaan että kyllä tolle ruoka maittaa kun vaan potkii vauhtia, kas ei tuon kokoinen moottori kuormitettuna pyhällä hengellä käy.
     
  16. 2207

    2207 Gearhead

    En mä puristuksista osaa sanoa. Kone on -65 GTO:n kone "77" valuleima -kansilla, vakio veiveillä ja vakio 030 ylikoon männillä.
    Nokka on Compin XtremeEnergy -sarjan 51-223-4. Tarkemmat tiedot
    tosta --> http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=1203&sb=2

    Lisäksi peltisarjat mallia Wanhat ja Torker 2 -imusarja.
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Juu aattelin vaan että onko dynaamiset liian korkeat kun just nuo xe nokat niitä tuppaa nostamaan. Että jos siltä rapisee.
     
  18. 2207

    2207 Gearhead

    Täsmennäs idiootille vähän?

    Syksyllä oli pari pykälää rajumpi nokka ja jäykemmät venttiilinjouset. Venathan tuonne tuli uudet, samoin pakoseetit että pääsee pumppubensalla ajamaan suoraan.
     
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Noilla kansilla sulla on 10,75 rutut niin tuossa on ehkä "liian vähän" nokkaa noille puristuksille, dynaaminen ruttu (todellinen sylinterin paine) on niin korkea että nakuttaa väkisinkin. Vakiona tuossa kombossa joko 288/302 tai 273/298 asteilla oleva nokka ja varmaan muutenkin sellaiset asteet ettei nakuta.

    Edit. Laskin että sulla olisi dynaaminen ruttu 8.83 tuolla nokalla jos on staattinenpuristus 10.75:1. Se on rautakansilla siinä ja tässä alkaako naulaamaan. Että ei se nyt niin älytön kuitenkaan ole
     
    Muokattu: 28.4.2019
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varmuudella en uskalla sanoa, mahdollisesti tuokin toimii...
     

Kerro tästä muillekin!