remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. SauliK

    SauliK Gearhead

    haudi folks

    olisi tarkotus tämän vuoden aikana aloittaa olds 455 blower motin rakentelu, homma on ryöpsähtänyt käyntiin jo moottoriaihion hankinnalla. seuraavaksi meinasin hommata kokonaisen ahdinsetin, dyers blowersin kanssa olen käynyt sähköposti keskusteluja aiheesta

    panen tänne samat kysymykset kuin tuonne bloweri shoppiin

    suunniteltu combinaatio on 468cid ja jotain virtaavat rautakannet, voin kaivella sinnepäin virtauksia murica foorumeilta jos tarvitsee. puolisen baaria painetta ja 600hp maalina

    -e85 vai e98? etanoolia jos käyttäis niin ei tarvitsisi tilata kalliita custom takomäntiä puristusten alentamiseksi vaan perus takomäntää voisi käyttää. myöskin polttoaine järjestelmä tukisi jo valmiiksi tuota. mukavana lisänä hyvä tekosyy rampata isolla kirkolla "pensaa" hakemassa

    paljonko etanolilla kestäisi olla puristuksia? sellainen 9,5-1 kahta puolta olisi helposti saavutettavissa hyllymännillä, kuvittelen että se olisi ok kun olen tuolla 12,4 puristuksisella vaparilla ajellut nyt kolmatta kesää ilman robleemia

    iso kysymys, 6-71 vai 8-71? bill dyersiltä meinasi että 600hp voi käyttää kumpaakin mutta jos joskus haluaa lisää niin kannattaa ottaa isompi. tietysti!

    isompi kysymys, normi vai kiillotettu? olishan sitä mukava kaljoissaan ihailla kesäillassa tallin seinällä pystyssä kiiltävää ahdinta

    jos dyersistä on jotain sanomista niin toki saa ehdottaa muitakin putiikkeja, BDS oli minusta aika paljon kalliimpi

    tosiaan ajattelin pitkän säästöpennin satsata bränikkään ahdinsettiin nyt kesän korvilla joskus, en tee mitään itse kun pulttailen kiinni. kaasuttimien hankinta saattaa venyä ensivuoden puolelle(puhumattakaan sisuskaluista). riippuu vähän miten töitä jaksaa painaa, on tuossa nykysessäkin vaparissa vähän parantamisen varaa ja yks pikkulohko on kanssa tuloillaan että tämä tuskin etenee tänä vuonna sen enempää kun roikottamalla lohkoa ja ahdinta telineessä

    kippistä vaan ja lisää saunajuomaa, laittakaa kuvia ja videoita omista moteista. kesäki kohta
     
    Muokattu: 11.4.2019
    fenix ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Osta isoin mihin rahat riittää, niin ei harmita jälkikäteen.
    [​IMG]
     
    MTL1, Vuokralainen, SauliK ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Komee paketti, mutta täytyy kysyä, että eikö noin korkea paketti aiheuta ongelmia katsastuksessa?
     
  4. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Luultavasti. Täytyy leimalle vähän madaltaa.
     
  5. SauliK

    SauliK Gearhead

    aion ottaa maxduran neuvosta vaarin! mikä motti sulla on?

    kolme kaasaria otti pippelistä
     
  6. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Kahdella kaasarilla muutoskatsastus ei ainakaan ollut ongelma, oli ton nykyisen setin ilmanputsarin verran matalampi.
     
  7. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ford Racing lohkoon tehty 572 P51 kansilla ja jotain pikku juttuja muitakin. E85.
     
    SauliK ja 4d sedan tykkäävät tästä.
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    SauliK, varmastikin yli 400cid koneeseen kannattaa jo valita se 8-71, pyörittää sit vaikka (aluks) hiljempaa sitä että toi 600hp tavoite täyttyy.
    E85 polttoaineena on hyvä kaveri rootsille, ja just joku 9,5:1 sen kanssa vois olla puristuksena ihan alueella.
    Takomännät kyllä kuuluu mun mielestä aina ahdettuun koneeseen...
     
  9. SauliK

    SauliK Gearhead


    olen samaa mieltä, tarkensinkin vähän viestiäni.

    sisuskaluihin on mielessä pyörinyt ainakin kolme eri combinaatiota joista tulee vähän eri tilavuuksia ja etenkin eri hintaisia. lohko kuitenkin asettaa vahvistamattomana rajansa tuohon 600hp paikkeille joten en tiedä onko paljon järkeä ampua kalliilla pyörivillä yli tuossa kohtaa.
     
  10. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Tai sit voi AHTIMENKIN ostaa, eikä vaan isoa huuhtelupumppua :D
    [​IMG]
     
    Remmiveto tykkää tästä.
  11. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Katuautossa huuhtelupumppu vaan on järkevämpi, suurin osa ajasta kun ei ajella kaasupohjassa niin hyötysuhde on parempi kuin jos turhaan puristeltaisiin ilmaa kokoajan.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  12. challenger500

    challenger500 Gearhead

    khyyllä ruuvi on järkiostos kaikilla mittapuilla
     
  13. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Joo huuhtelupumppu on polttoainetaloudellisempi, jos sillä on merkitystä. Mutta remeli on kivemman näköinen ja ehkä kivemmat äänet. Remmiahdin antaa heti tehon ja väännön, mutta paljon enemmän vaatii huoltoa. Remmiä ja viinaa jos on masokisti ;)
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onko sulla laittaa jotain faktaa tosta että roots (oletan että siihen viittaat huuhtelupumpulla) olisi hyötysuhteeltaan parempi kuin ruuvi, millään kaasupolkimen asennolla? Ruuvin väitetty parempi hyötysuhde kun ymmärtääkseni juurikin perustuu ahtimen sisäiseen ilman puristukseen. Roots ei ahda ilmaa pienillä kierroksilla niin hyvin jo kerran siirretty ilma virtaa lapojen ohi väärään suuntaan, eli toisinsanoen ahtimen käyttämästä kampiakselitehosta isompi osa muutetaan lämmöksi.
     
    Jukka 63 tykkää tästä.
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nyt Jouni kerros lisää..

    Niiku aluks tarkkaan ruuviahtimen toiminta ja mikä siinä aiheuttaa isomman häviön?

    Vinkkinä, 6-71 on jo 6L tilavuudeltaan ja 5L ruuvia harvoin näkee koska se riittää jo 2500hv. Eilen tehtiin 2.6L ruuviahtimella 4.6L vakio motista just vajaa 600hv.

    Kumpi viekään enemmän voimaa 6L roots vai 2.6L ruuvi? Ja sit ne muut hyötysuhteen osaalueet. Dynossa ahtolämpö oli tasainen 33 C'
    Rootsilla ja bensalla?(metanooli erikseen) EI IKINÄ!
     
    Jukka 63 tykkää tästä.
  16. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    On. Huomattava etu. En kyllä ite bensalle tekisi remmikonetta. Itseasiassa e85:sen takia remmin käyttö kiinnostaa nykyään kovasti.
     
  18. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Nyt kun sain vihdoin tiedonkeruun toimimaan niin imulämmöt tossa omassa E85 vessassa käyttäytyy seuraavasti:
    Pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä imusarjassa lämpöä n.80-130 astetta, sitten kun länttää kaasun pohjaan tippuu lämmöt 25 asteen tuntumaan 0,8 bar paineella.
    Täytyy seuraavaksi testata mihin suuntaan lämpö menee kun nostetaan ahtoja.

    Olisikohan rootsissa hyötyä samankaltaisesta alipaineella tapahtuvasta takaisinkierrätyksestä kuin esim whippleissä on?
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  19. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Nyt on ollut 5% alipyöritys, seuraavaksi nostetaan pyörintänopeutta ja käännetään hihnapyörät toisin päin eli 5% yli. Tulossa on lisää hihnapyöriä, ajattelin katsoa kuinka pitkälle tolla järkevästi pääsee paineen/lämmön suhteen.
     

Kerro tästä muillekin!