Buick gs 1970 ilmastoinnin täyttö määrä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja v.isoaho, 12.4.2019.

  1. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Paljonkohan tuonne pitäs laittaa kylmäainetta kaikki tarvittava ois uusittu ja paineistettu.
     
  2. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Muokattu: 12.4.2019
  3. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    ei oo tuollaista
     
  4. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Onko mitään linkki vinkkiä heittää kellään mistä määrän löytäis.pitääköhän tätä r134 laittaa sama määrä kuin r12.sta
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitä kaikkee on uusittu? 134 ei käy yksinään vanhaan systeemiin. Jos sulla on puhdas uusi kompura ja siivottu järjestelmä, niin homma alkaa uudelle aineelle sopivan öljyn laittamisella. Määrä alkuperäisen ohjeen mukaan, yleensä siinä 3 desiä, jos A6 kompura. Jos on vanha kompura vanhoilla öljyillä, niin unohda suora 134 täyttö, ei tule onnistumaan.

    Kilon kahtapuolen noissa täytökset yleensä on. Ainevaihdossa on aloteltava vaajatäytöllä ja tutkittava käytöstä.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    R134:sta laitetaan yleensa noin 1.25 kertaa enemman maarallisesti verrattuna R12. En tieda alkuperaista tayttomaaraa. Arvatenkin originaalitarraa ei ole jaljella. Amerikkalaiselle buick-foorumille kysymaan aiheesta. Varovaisuus kannattaa ja taytto ainoastaan LOW-puolelta. Kun kaman meno loppuu niin silloin voi kaynnistaa moottorin ja laittaa ilmastoinnin taysille. Ei tosin kannata odottaa viimeiseen grammaan saakka tayttymista, koska se on jo liikaa. Kuumaksi mennessaan rajayttaa high-puolen letkun.
     
    Muokattu: 13.4.2019
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei laiteta.
    Huomaa, ettet tiedä asiasta mitään.
    Älä viitti ohjeistaa, kun et osaa.
     
    JoRkKiS, Powerstroke, Turbiini ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Kaikki muu uutta paitsi jäähdyttimen eteen tuleva kenno
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ok, sit voi valita vaikka pelkän satakolmenelosen. Täyttäjähän sen määrän arvioi sit lopuilleen.
    Ite lähtisin siitä 3 desistä oikeaa öljyä ja 700g ainetta. Sit tutkimaan toimintaa.
     
  10. sibe70

    sibe70 Gearhead

    RS-24, freonin korvaava aine on hyvä, 10% pienempi täytös määrä orkkikseen verrattuna ja 10% pienemmillä paineilla toimii.
    Säästää näin korkeapainepuolen letkuja ja lauhdutinta samalla hieman helpottaen ettei syylärin lämpiä niin herkästi.
    Noissa tuon ikäsissä GM:missä on ollut täytös noin 1.3kg kieppeillä alkujaan.
    Mut tosiaan myös oikea öljymäärä ja öljy on tärkeä huomioida. Millä kompuralla ??
    Jos A6 niin ennenkuin kompuran laittaa paikoilleen on hyvä laittaa öljyt valmiiksi. Jos R4 niin voi laittaa täyttö aiheessa.
     
  11. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    Kompura on alkuperäisen näköinen .voiko käyttää tähän r134
     
  12. JariV

    JariV 2nd gear

    Ihan turhaan yritat päteä. Tiedan asian paljon paremmin kuin sinä. Montako vanhaa ilmastointia olet itse henkilokohtaisesti konvertoinut tai vain kirjoittanut foorumeilla niistä? Minä olen tehnyt ammatikseni näitä täällä Amerikassa.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika monta.
    Ja tosta sun kirjotuksestas ei kyllä näy, että olisit tehny yhtäkään.
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

    Ole sinä omassa uskossasi aiheesta, minä pidän omani. Turha varmaankaan jauhaa tästä enempää. Jos sinulla on tarve olla oikeassa, niin ole sitä minun puolestani.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ottaako luonnolle?
     
  16. JariV

    JariV 2nd gear

    Miksi se ottaisi luonnolle? Tiedän oikein hyvin, mistä puhun. Sinähän se täällä haluat jauhaa aiheesta selkeästi kun minä vain haluan poistua siitä. Asia käsitelty, ole sinä oikeassa minun puolestani.
     
  17. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Kannattaa katsoa kompuran mukana tuollaista lapuista, niissä yleensä lukee voiko käyttää R134a kanssa. Niistä myös näkee onko kompura ssa öljy valmiina ja mikä öljy. Jos ei ole varma asiasta niin öljyproppu kompuran alta auki ja öljyt pihalle puhtaaseen astiaan ja mitata määrä. Pitää huomioida ettei jätä öljyä avonaiseen purkkiin, imee kosteutta itseensä ja on sitten käyttökelvotonta. Todennäköisesti voi käyttää R134a, tärkeää on että kompura ssa on oikea öljy käytetylle kylmäaineelle


    En vaan ymmärrä ihmisten tarvetta muuttaa laitteita R134a lle. Kylmäaineen hinta on moninkertaistunut verrattuna siihen mitä se maksoi pari vuotta sitten. R134a ei saa enään käyttää uusissa autoissa ja sen valmistusta ajetaan pikkuhiljaa alas korkean kasvihuonepitoisuuden takia. Saa toki vielä pitkän aikaa... Jos laitteeseen jää osia mitkä ovat vanhoja joita Ei ole huuhdeltu Puhtaaksi vanhoista öljyistä niin saattaa tulla ongelmia. R12 kanssa käytetty mineraaliöljyjä ja R134a kanssa synteettistä, nämä kun eivät tahdo sekoittua vaan vanha öljy paakkuuntuu ja voi aiheuttaa tukoksia.
    Juu, moni korvaava aine sisältää myös R134a ta mutta on perempia silti parempi vaihtoehto.
    Toisaalta, joka pajassa ei ole muuta vaihtoehtoa tarjota kuin tuo R134a.
     
  18. v.isoaho

    v.isoaho Gearhead

    a6 mallinen on tuo kompura ja lapun mukaan kylmäaineeksi suositellaan r134.pitää kysellä tuota r24 onko kellään kylmäkone asentajilla.r134 näkyy olevan monella täällä mitkä täyttää autoja.pitää toi öljymäärä tarkistaa kompurasta ei tiedä paljonko on mehikon poika sitä sinne laittanu.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos noin on niin kyllä näkee taas miksi en vie enää mitään amerikan pajoille hajotettavaksi.
    En ole konvertoinut kuin yhden eli omani, mutta tein sen onnistuneesti, ohjeiden mukaan, ja perehdyttyäni asiaan perusteellisesti että tietäisin mitä olen tekemässä. Tuolla sun aiemmalla "ohjeella" ei tosiaankaan, valitettavasti ole mitään tekemistä oikein tehdyn ilmastoinnin täytön/konversion kanssa.

    Tuo sun ohjeesi taisi tulla suoraan amerikan joelta ts joku jose martinez, joka on yhtä pihalla kuin sinäkin.
     
    Muokattu: 16.4.2019
    Jussi289 ja Swinger tykkäävät tästä.
  20. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Yleensä ne on tehtaalta tullessaan tyhjiä öljystä...
    Liikkuvan kaluston kylmämiehillä ainakin yleensä on RS-24 kylmäainetta. (ainakin meillä on )
     

Kerro tästä muillekin!