Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Joo, en minäkään varmuudella osaa sanoa, mutta ei ole tullut vielä mieleen, että miksi ei voisi toimia.

    Tuosta Holleyn kuvasta oli toinen versio, jossa oli jakajan johdot hiukan eri tavalla, mutta tuon moduulin johdot ja periaate oli sama.
     
  2. Tässä sekin kuva:

    [​IMG]
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo on silloin kun käytetään esim MSD 85551 Pro-Billet jakajaa, se edellinen kuva on kun käytetään Holley Dual Sync jakajaa...ainoa ero käytännössä se kun Dual Sync:lle johdetaan sen tarvitsema 12V virta virtalukon takaa.
     
  4. Juurikin näin. Tämä jälkimmäinen on se, jos ja kun käytetään normaalia magnetic pickupia, kuten sä suunnittelit sen Accelin jakajan kanssa. Laitoin tuon kuvan lähinnä sen takia, että ei jää epäselväksi, mitä tarkoitin.
     
  5. janihei

    janihei Gearhead

    Saiskohan ton sytkä ohjauksen toimimaan mercruiserin thunderboltin kanssa.
     
  6. Tarkoitatko tämmöistä?

    [​IMG]
    Tuossa moduulissa ei taida olla ecu-ohjausta?
     
  7. janihei

    janihei Gearhead

    Just tää, juu tuskin on ecu-ohjausta. Tuon modulin saa korvattua joillain msd:ee ja cranen bokseilla. Eli jakajaa vois kai sitten käyttää.
     
  8. SPORT TRUCK on kertonut aiemmin, että tuo Sniper on ronkeli tuosta jakajasta. En osaa sanoa, että onnistuisko se tuommoisella jakajalla, Ehkä, ehkä ei..
     
  9. ak72

    ak72 Gearhead

  10. Eikös tuo ole semmoinen, että tuon saa toimii, paitsi että tuossa alipaine-ennakkonsäätö. Sen toiminta kuuluu varmaan estää, koska ecu hoitaa sen.
     
    ak72 tykkää tästä.
  11. 2207

    2207 Gearhead

    Aikani kun sytkää säätelin niin sain sen ampumisen loppuun. Nyt toimii.

    Eli työvirhe tekijältä. Oliskohan ollu eka kerta, koskaan ennen ei oo moista tapahtunu...
    :Do_O
     
    J.J. ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hyvä että pelaa. Mahtaa olla kyllä makeasti kääntävä motti ja varmaan oikein hyvät cruisailu ominaisuudet muutenkin.
     
  13. 2207

    2207 Gearhead

    No joo, 389 ja manuaali ei oo ihan huonoin mahdollinen yhdistelmä. Aika tunnoton se on hakeen vauhtia riippumatta siitä että kuinka monta kyytiläistä on mukana.
    Ohjaustehostin olis kieltämättä kiva, mutta ilmankin pärjää.
     
    J.J. tykkää tästä.
  14. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Sniper asennukset valmiina ja n 100km ajoa takana, koneena lievästi kiristelty Ford FE ( 401CI , CompCams 268H, korkeat mukit, peltisarjat ym) ja Luist-O-Matic 3:00 perällä. Menohaluja tuli ihan helvetisti ( 600AFB taisi olla aika ohuella sopalla...) ja vetää komeasti ilman mitään "katvealueita". Carterilla veto alkoi n 1800 rpm nurkilta eli siitä mitä CompCams määritteli ko. nokkakepille.
    Kuumana vekslaaminen on helppoa kun kone pysyy käynnissä...eedeli alkoi rikastamaan kun alipaineet putosi ja step up jousien kanssa oli huomattava määrä kokeiluita.

    Mikä teki oikein erityisen vaikutuksen on IAC ( Idle Air Controller, eli "tyhjäkäyntiservo" ) toiminta. Vakioturbiinilla ja tuolla nokalla joutuu koneelle antamaan käskyä ettei se tumppaa vaihde päällä paikallaan ollessaan. Perstuntumalla tajuaa että EFI antaa voimaa oikein huolella ja kun paiskaa kepistä vapaalle niin kierrokset ei käytännössä muutu mihinkään. Jos kaasarilla pitäisi tuollaisen tehotason paikallaan niin vapaalla olis varmaan 1500+ rpm välittömästi. Ja sama toisinpäin eli kun 700rpm tyhjäkäynnilltä D päälle niin se on edelleen se 700 rpm kun IAC aukeaa silmänräpäyksessä 5%--> 30% ( tms)

    Nyt ei epäröi vaikka miten nopeasti polkaisee pedaalin lattiaan ja kylmä/kuumastartit on äärettömän helppoja. Oppiminen on täydessä käynnissä mutta esim Cruise AFR --> 15,7 toimii hienosti ( tosin tuo yhdistelee idle-cruise-wot kartat) Dual Sync tänään paikoilleen niin pääsee sitä(kin) räppäämään.

    Fix, until its broken:)
     
    Muokattu: 2.5.2019
    Seevu, soppa79, belair54 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  16. 3964

    3964 3rd gear

    Onkos kukaan ajellu talvella näillä ruutilla,kiinnostaisi ns.harraste käyttikseen tuollainen kevyen piristyksen kanssa.
     
  17. rotax

    rotax 2nd gear

    Säästääkseen toi dual sync sytkää, ja toi holleyn hyperspark ei säädä, vai?
     
  18. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Tilannepäivitys; muutaman ongelmattoman ajelureissun jälkeen tuli inhottava ominaisuus ts ruutuun tuli useisiin kohtiin N/A, AFR sanoo "heating" ja RPM sanoo Stall! eli auto alkoi sammahtelemaan satunnaisesti. Jos oli maantiellä matkakierroksilla niin ehti käynnistyä mutta kaupungissa piti käynnistellä ristetyksissä ja liikenneympyröissä....jonne jäi muistoksi auton mittaisia kumiraitoja kun meinasi tulla kiire ( onneksi lähti aina heti käyntiin) Laitoin tiedonkeruun päälle ja trendeissä näkyy miten EFI vaan pätkäisee, lähteäkseen heti uudelleen käyntiin. Polttoainetta riittää eikä mikään anturi seilaa hulluna.
    Ehdin jo laitella Hollikan tekniselle tuelle ihmettelyä mutta pienen kuukkeloinnin jälkeen selvisi että EFI on herkkä sähköisille häiriöille. Tähän riitti EFI:n kylkeen toisinaan nojaava 8-pytyn tulpanjohto sekä metallisen ilmanputsarikotelon koskettaminen pariin johtoon jakajan päällä. Koeajolla toimi jo paremmin mutta pari kertaa pätkäisi ja lisäkuukkeloinnin jälkeen sytytyspuola sai uuden position syl kannen päässä ( FEssä yleensä puola on kaasarin vieressä, kuten nytkin) Kokeilumielessä maadoitin putsarin kunnolla runkoon siltä varalta että se toimisi jonkilaisena antennina ja kas kummaa....toimii taas.

    En tiedä millainen signaaligeneraattori tuo vanha sytkäpuola on mutta ehjä, kuten kaikki 8mm tulpanjohdotkin olivat. EFI:n maadoitukset menee suoraan akulle ja muutenkin kaikki yritettiin tehdä kerralla kuntoon joten ei se ihan essonbaarijuttua ole että nämä on alttiita RFI / EMI -häiriöille. Trendeistä pystyi sen verran päättelemään että ennakkoa säätyy mutta kaikki EFI:n toiminnot katkeaa täsmälleen samaan aikaan eli kyse ei ollut polttoaineen loppumisesta linjasta tms.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten pitkä takuu tossa muuten on?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyajan tbi
     

Kerro tästä muillekin!