305 purkuun..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mattim89, 15.4.2019.

  1. mattim89

    mattim89 1st gear

    Eli 1 nostaja kulahti paskaksi ja samoin nokka.. kone purettu eikä metallilastua näy mutta öljyn seassa pientä kimallusta.. kannattaako laakerit käydä läpi vai meneekö ihan huuhtelulla ? Jotenkin voisi kuvitella ettei kerennyt suurta vahinkoa käydä kun ei kone käynyt kovin pitkään.
     
  2. mattim89

    mattim89 1st gear

    Auto siis seiso 4v ja leimareissun jälkeen rupes kone naputtaa.. löysä keinu aiheutti naputuksen ja huomasin ettei 1 nostaja pyörinyt joten ei muuta ku tutkimaan..
     
  3. mattim89

    mattim89 1st gear

  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    "Ei käyny kovin pitkään.. " kun nokka ja nostaja on kulunu noin paljon niin se on kyllä jauhanu siellä aika pitkään. Niin pitkään että purku ja pesu vähintään suotavaa
     
  5. mattim89

    mattim89 1st gear

    Oli puhetta yhen asentajan kanssa että kun pinnote lähtee niin minuuteissa menee toho kuntoon.
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    No ei kukaan pakota sitä pesemään ja tarkistamaan. Vaiha nokka ja anna soida. On noinkin tehty ja voi se kulkea pitkäänkin. Tai sitten ei.
     
  7. mattim89

    mattim89 1st gear

    Lähinnä mietin tekeekö tommone "glitteri" öljyn seassa mitään ihmeitä. Pesen toki koneen mutta tarviiko laakereita uusia.. tosi pientä kimallusta öljyssä.. ei kuitenkaa jälkiä piirrä
     
  8. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Kone palasiksi ja huolellinen pesu, tolla hienolla silpulla on ikävä taipumus upota siihen laakerimetallin pintaan, joka alkaa kuluttamaan akselia joskus hitaasti, joskus nopeesti, nostajiin kertyy sitä hienoa mujua, joka aiheuttaa jumittamista, eli kaikki nostajat uusiksi nokan kera, ihan sama kävikö kone 5min tai 5 vuotta vaurion jälkeen. Varmista, että kaikki nostajat pyörii vapaasti pesissään, muuten koko homma on turhaa.
    Härskeimmillään noita ns. isot pojat on vaihtanu nokan ja 1 nostajan, kerran öljyt ja sudin ja sit kuukauden päästä taas naputtaa ja veijoessolla kirotaan kuinka huolella korjattiin, mutta taas on paskana, kun partsi tai summitti myi paskoja osia...
     
    caprice305 ja jariha tykkäävät tästä.
  9. mattim89

    mattim89 1st gear

    Joo ei siinä auta ku huolella.. mikähä olis sopiva uus nokka? Perusviritetty kone muuten eli cyclone imari,600 carter,peltisatsit ja nokkana oli joku veneen nokka ilmeisesti. Oisko tuo edelin 2103 tai compcams 12 246 3?
     
  10. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Toi compin 274 on ihan liikaa 305, toki riippuu, mitä siltä haluaa, itse ajattelen sen niin, että sillä pystyy liikennöimään muutenkin kun nilkka suorana, onko siinä ne vakiot monttulakiset männät, siinä on aika alhainen puristussuhde, mikä ei salli kovin isoa kärsää, ehkä jotain tällästä:

    https://www.summitracing.com/int/parts/cca-12-206-2/overview/make/chevrolet
    https://www.summitracing.com/int/parts/cca-12-234-2/overview/make/chevrolet
    https://www.summitracing.com/int/parts/cca-12-205-2/overview/make/chevrolet
    https://www.summitracing.com/int/parts/slp-cs-1014r/overview/make/chevrolet
    https://www.summitracing.com/int/parts/cca-12-230-2/overview/make/chevrolet

    Nostajat:
    https://www.summitracing.com/int/parts/nal-12371044/overview/

    Miks näin ujoja nokkia? No matala puristussuhde ja pieni tilavuuksinen moottori ei kärsi enempää, ja joo, tiedän, onhan noita kirpeempiä nokkia isot pojat laittanu 305 koneisiin taaskin vaihtelevalla menestyksellä, ite kallistuisin ehkä tollaseen Compin high energy nokkaan ennemmin kun extremeen sen sivistyneemmän venttiilikoneiston äänien takia, toi edel saattais olla soiva nenä, katotaan mitä Artsi sanoo...
     
    Muokattu: 15.4.2019
    artsiracing tykkää tästä.
  11. mattim89

    mattim89 1st gear

    Joo oli meininki jos pientä räntäntänttää olis mutta toimiva paketti ruisailuun kuitenki.. pitänee vielä miettiä.. jos sit joskus olis rahaa ostaa isompaa mottia...
     
  12. mattim89

    mattim89 1st gear

    Ja joo vakio männät.. kannet on uudempaa mallia missä venttiilikopat kiinni keskeltä
     
  13. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Mikäs aski ja perä siinä on?
     
  14. mattim89

    mattim89 1st gear

    350 lodju mut perää en muista nyt just.. 700 alunperi oli mutta kun kaverilta sain rempatun 350 käytännössä ilmaseks ni pakko oli ottaa..
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kattele se nokka noista TimoT:n ehdottamista, Compin nokista nuo pari ensimmäistä on hyviä 350 koneeseenkin.
     
  16. Weijari

    Weijari Gearhead

    Riippuen kansista, voi tulla töitä venttiilikoneiston osien pohjaamisen kanssa, jos nostot on yli 0.48.
     
    atobee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!