1960 BelAir kirjoittelua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zero, 29.1.2019.

  1. zero

    zero 3rd gear

    Siihen ne istu ja tuo vähän näköä auton takapäähän.

    [​IMG]
     
    240163, Seevu, LPV ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mukavaltahan tuo näyttää!
     
    kuutio tykkää tästä.
  3. zero

    zero 3rd gear

    Juu ainakin paremmalta mitä ennen o_O
    Ei nyt tähän hätään löytynyt parempaa kuvaa mutta tosta näkee millaset oli ennen, oli muisto vain jäljellä antenneista ja nekin oli semmoset pystymallin törröttimet :lol:

    [​IMG]
     
    Inlinee tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tosta laakerointisyystä pikkasen miettisin etupään spacereita ja vanteita. Ei ole nimittäin ihan jykevämmästä päästä ulkolaakerit. Ja kun kovin tuodaan keskipistettä ulos, niin kaikki kuorma jakautuu perin väärin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. zero

    zero 3rd gear

    Totta. Tässä yksilössä on jo vähän nykyaikaisemmat laakerit kun on spindlet vaihdettu levejarrujen takia, ne orkkikset on aika nautettavat.
    Eihän se poista sitä asiaa että ulompi on lujilla. Mutta onhan niitä iät ja ajat lowridereissa käytetty reversed tyylisisiä vanteita missä backspace on tuuman luokkaa eikä niitäkään joka kulmalla tunkin nokassa näe laakeri remontissa :odbiggrin:

    Tarvii juoda yks viskipullo kesässä vähemmän niin jää rahaa laakereihin :odroll:
     
    falcon1, Rahikainen ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. zero

    zero 3rd gear

    Purin takapäästä alumiinilistoja poies ja pari tuntia kiillotin niitä koneella ja tahnalla, lopputulos: turhaa.

    Ei tosta mattaantuneesta eloksoinnista pääse varmaan läpi kuin hiomalla pinta puhki, mutta se ei onnistu läheskään kaikissa osissa muotojen ja ahtauden takia :odroll: joku vois nyt ilmoittaa että "anna pari hunttia niin kiillotan kaikki peiliksi" :odbiggrin: :odbiggrin:
     
    jariha tykkää tästä.
  7. zero

    zero 3rd gear

    [​IMG]

    Lähti niistä isoin paska poies, sekin taisi olla likaa mikä lähti kum lopuksi isopropanolilla pyyhkäsin puhtaaksi :odsmile:
     
    jariha tykkää tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Laita ne rimfixille tärykiilloitukseen. Ei varmaan maksa monia satoja ja tulee hyvät.
     
    jariha tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos eloksointi alkaa oleen paikoin pettäny, niin ei siinä kiillottelu enää auta. Ne on sellaset ku on. Käytännössä taitaa käydä niin, et mitä enemmän yrittää, sen pahemmaksi menee. Tietty saahan pinnoittamattoman alumiininkin kiiltoon, mutta ei sitä ulos voi viedä.
     
  10. zero

    zero 3rd gear

    Rimfixillä on jyy tärykiilloitus mutta palvelu ja hinnoittelu on mennyt sille tasolle että sen voi unohtaa.
    Ajattelin tänään heittää sähköpostin aurajoki Oy:lle, lähetetään töistä sinne alumiineja kemialliseen kiilloitukseen, jos ne suostuisi tekemään. Vähän kyllä epäilen kun ei noi isot firmat oikein tykkää tehdä tämmösiä hommia, mutta kysyn kuitenkin.
     
    VilleTre tykkää tästä.
  11. zero

    zero 3rd gear

    Tänään pakoputkia vähän oi'oin ja siinä samalla ajattelin että vaihdan kardaanin tukilaakerin kun se on värissyt ja oli siinä hollilla. En olis ikinä uskonut mitä tuli vastaan kun ei se kardaani oikeasti paljoa tärissyt. Sitä oli joku hitsannutkin, en ymmärrä sirö järjen juoksua kun uuden laakerin saa 10-30e :odbiggrin:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    63S88, isalmela, Jussi289 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Myönnän hitsaanneeni parikin kertaa samanlailla omia x-runko chevyjen tukilaakereita. Toi on niin paskasti pienillä hefteillä kasassa että mulla on hajonnut uudesta laakerista vähän ajan päästä toi runko osa jolloin olen hitsannut takaisin kasaan kun muuten ihan uusi.
    Kannattaisi mielummin ostaa se alumiinirunkoinen tukilaakeri kun se kestää.
     
  13. latehr

    latehr 1st gear

    Kahteen kertaan kans tukilaakerin vaihtanu, ja siinä ohessa ristikoota, mutta kun ei alkuperäinen kardaani enää oo kunnon balanssissa, niin nopeaa se laakeri sieltä vatkaa huonoksi
    Ite ratkaisin homman lopuksi niin että tilasin amerikasta uuden tasapainotetun kardaanin, alumiinisella keskilaakerilla ja takaputkessa on liuku
     
  14. zero

    zero 3rd gear

    Toi uusi kannatinlaakeri PITÄISI olla nyt mallia vahvistettu, kumin tilalla polyuretaanivse runkokin oli jytkymmän näköinen, ei kuitenkaan ole sellainen billet alumiininen mitö jossain myydään, maksaa ~90 taalaa, se on kuulemma kestävä...toivotaan ettö toikin tän kesän kestäisi. Tohon omaan on kardaani vaihdettu joskus, siltä se ainakin näyttää kun on ihan priimassa maalissa ja laatikko on vaihdettu pg-->th350.

    Se takapään liuku vois olla kova sana, sen jälkeen ei tarvi enää murehtia kannattimen kestävyydestä. Ajattelin että sitten laitan semmosen jos/kun ilmaalustan asennan.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Jaa!!!........ Täytyykin kattoo toi tukilaakeri.

    Toi pikkasen resonoi, jos sillä vähänkin räväkämmin lähtee, eikä se tule ristikoista, koska ne uusittiin kardaanin lyhentämisen (3v manual - th 200r4) yhteydessä.
     
    zero tykkää tästä.
  16. zero

    zero 3rd gear

    Juu toi on niin helppo tarkistaa ja uusi kannatin on halpa, niin ajattelin ittekkin ettö voisi vähän useammin kurkata missä kunnossa se on kun autoo on madallettu aika paljon, eli se laakeri on vähän kovilla kai siellä...
     
  17. zero

    zero 3rd gear

    Tänään ois vuorossa oviin vetimet, ostin auton edelliseltä omistajalta nuo kolme sinistä ehjää, koitin talven etsiä neljättä ehjää mutta ei semmosta mistään löydy. Nyt on yksi tehty lasikuidusta. Verhoilut on uudet myös. Lasikuitukahvan ja verhoilut teki tuttu mies tuosta naapurista, varsinainen monitoimi mies... Tekee mitä vaan ja mistä vaan. Omiin käsiin toi lasikuitu ei oikein sovi. Nyt vaan armotonta hiomista, filleriä, hiomista, lisää filleriä, lisää hiomista ja maali niskaan :odcool:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    NorthElite, Visa, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. jart$u

    jart$u Gearhead

    Tuliko otettua kuvaa tosta uudesta?
     
  19. zero

    zero 3rd gear

    Ei tullut otettua. Laatikko saattaa ehkä olla tallella hallilla. Se oli SKF laakerilla, ja markkinoitiin myös SKF nimellä. Luki "polyurethane" ja kyllä se oli käsin väänneltynä ihan eri maata kuin se timkenin halpa versio.
     
  20. zero

    zero 3rd gear

    Näitä ne jenkeissä kovin kehuu, sanovat että ainoa oikea vaihtoehto. Itse en raaskinut sijoittaa satasta tuohon.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!