Tehostimen lämpötila

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja 3964, 26.4.2019.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    Ihmettelin tuossa cougarissa kun oli laitettu jäähdytin tehostimen paluu linjaan ja tietenkin otin talven aikaan pois kun ei tuolla ole tarkoitus rataa kiertää,mutta nyt pumppu pitää pientä kurinaa lämpimänä ja mittasin laser mittarilla 83 celsiusta pumpun kuoresta.

    Onko kukaan mittaillut noita,lämpeekö tuo jostain syystä liikaa vai onko joku korjannut (vian) tuolla jäähdyttimellä.

    Sinällään tuo kuulostaa normi hydrauliikassa normaali lämmöltä.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan noita ohjaustehostimen jäähdyttimiä ollut erilaisissa muskeliautoissa ja Heavy Duty-vehkeissä, sekä tietysti kilpureissa.

    Usein se on vain sellainen metalliputki joka kiertää lenkin, harvemmin rivoitettu jäähdytin...ihan tavallisissakin järjestelmissä siinä paluuputkessa on usein sellanen ylimääräinen mutka tai kieppi ihan samasta syystä.
    Saattaa vaikka käydä runkopalkin päästä sen sisällä kääntymässä, jolloin sen runkopalkin päästä sisään virtaava ilma jäähdyttää hieman.

    Eiköhän tuo 83*C seuraile aika lailla sen moottorin pintalämpötiloja.

    Ei siitä mitään haittaakaan ole, laita takasin ja kokeile mitä tekee ?
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jossain full size losseissa on tollasia vaikkei olisi muskeliauto tai mikään hevyduti
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    4wd pikkarissa on ihan rivotettukin, mutta ei sitä isommin varmaan katuauto tarvii. Reilu 80 on ihan käypänen vielä, kylläpähän kesäilmoilla kaikki konehuoneessa lähestyy sitä... Kurinta voi johtua siitä, että ohjaussysteemi ilmaantuu tosi hitaasti. Pikkasenkin ilmakuplasta vaahtoa, niin kuuluu heti.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kokeileppa laittaa vaan se jäähy takas. Tosi monessa sellainen on tosiaan jo vakiona.
     
  6. 3964

    3964 3rd gear

    Tuo ei ollu kyllä nähnytkään vakiota,sellainen aftermarket automaatin iso kenno.

    Täytyy tuota seurailla vielä jos ei asetu ni laitetaan joku sirompi kenno tilalle sitten.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mul on sellainen iso kenno tossa offiblazerissa. Hyvin pysyy lämmöt kurissa.
     

Kerro tästä muillekin!