Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tottakai saa ajaa, mutta jos dieselin kestävyys mietityttää ja dieseliä ei osta vain sen takia, että se nyt on diesel niin mikä siinä bensassa niin vastustaa...


    Ja ajetaanhan niillä dieseleillä 500-800tkm mutta kumma vaan ne on useimmin särki kuin bensat ja kalliimmasti särki.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juupas eipäs? Ompas täällä herkkää porukkaa voi voi.


    Tottakai ton verran ajetussa remppaamattomassa voi olla iso poka tiedossa ja kuten aiemmin sanottu niin voi olla 200tkm ajetussakin huonolla tuurilla. +500tkm ajetussa se tulee todennäköisemmin.


    Vaikka näillä paljon ajellaan niin ei ne mitään w124 om sarjan koneita ole kestävyydeltään...
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos nahka on kovin herkkä niin kannattaa jatkaa sillä mersulla ajelua.

    Ehottomasti ennemmin bensakasilla, mutta ei tuo 6.5 mikään huono kone ole.

    Väljyys näissä ei ole ongelma. Jos lohkossa on ongelmaa, niin ne liikkuvat makaa öljypohjassa runkolaakeripukkien kanssa.:D

    Vitulla ei näitä vehkeitä saa houkuteltua liikkeelle. Hyvä akku, ehjät hehkut ja startti, niin lähtö on paljon varmempaa.

    Ja ne alkupaloina 500tkm nauttineet mersutkin on saaneet nauttia kunnollisista moottorinlämmittimistä. Siis sellanen!

    Huonolla huollolla ja raa'alla käytöllä jää valitettavasti ne kuningasmersutkin noista lukemista. Niitä mersuja on vaan pirun paljon enemmän, niin hyvin huollettuja on paljon enemmän jäljellä.:D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Hetki mennyt kun ei niin jäniksen selässä. Pistin akun ja laitoin eilen tuon käyntiin jarrukliinerillä kun tankki tyhjä. Useamman kerran hurauttelin kliinerillä ja sit lisäsin bensaa tankkiin, jäi ihmeeksi käymään, mutta hiton raskaasti. Nappasin lämpöanturin johdon irti ja kone virkistyi pyörimään terveemmin. Tänään kävin ryssistä uuden anturin 6.50€ ja sillä alkoi toimimaan hyvin.
    Yli vuoden seisoi paikallaan, mutta viittinyt mitään turhaa alkaa tuohon tekemään ja tuurilla löytyi vika. Mutta kiitos tämän palstan kun aina tbi vioissa ollut anturit tapetilla.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Meneekö noihin etuovien diskanttikaittimien paikalle normi diskantit,vai onko joku gm oma erikoinen koko?
     
  6. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Menee ihan normit.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

  8. wilburi

    wilburi Gearhead

    Jaahas pääsee subun takajarru remppaa tekemään ku toisella puolella pinta alkaa olee irti tekee juristuksia ajossa
    Mitähän kaikkee kantsis samalla kattoa
    Ja montaakohan mallia nuissa kengissa mahtaa olla
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laakeri, pyöränsylkky ym samalla check.


    2-3 eri mallia
     
  10. wilburi

    wilburi Gearhead

    Rockautossa pis koko settikin kantsiskohan sellanen tilata suoraan ??
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Koko setti mitä? Niin ne jouset/asenussarja tottakai jos näyttää vanhat siltä
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kantsii kysellä myös suomesta
     
  13. wilburi

    wilburi Gearhead

    Rummut kengät sylkyt yms
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rummuthan siellä maksaa, jos vielä kalut niin en tilais.
     
  15. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Ja kannattaa katsoa tarkkaan sitten mitä tilaa.
    Ja Karpov on ihan oikeessa ei ne rummut tavallaan oo kalliit mut kun lentorahtina tulee niin rahti on ihan mukava summa, koska ovat painavat.

    Mullakin oli omassa isoimmat rummut, mutta isoimmat kengät sinne eivät sopineet kilpi oli "liian" lähellä tms. en nyt enää niin tarkkaa muista. Eli todellisuudessa rummun jarrupinta-alasta jäi käyttämättä aikamoinenkin siivu.
    Muistaakseni mulla on ne "isoimmat" kengät käyttämättömänä tallilla. Ja on mulla käytetyt ja sorvatut rummutkin, kun luulin että ovat kierot ja pistin uudet, mutta eivät olleet. Seisontajarrun säännöllinen käyttö auttoi siihen vaivaan loppujen lopuksi mikä itseäni rienasi kun takapää jumputti/pompotti tms. jarruttaessa.

    - Jussi
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Näissä erilaiset häiriöt käytöksessä alkoi sen jälkeen ku asbesti piti jättää pois kitkoista. Jarrupöly ja kosteus on yks, joka yhdessä saa noi takaset tekeen temppuja. Aina kun renkaanvaihdossa tyhjää pölyt pois rummusta, niin enimmät temppuilut on pysyny poissa.
     
  17. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Olet täysin oikeassa ja näin teinkin, mutta omaan vaivaan auttoi, että lisäksi seisontajarrua alkoi käyttämään säännöllisesti kun normaalisti olen aika huono sitä käyttämään. Olisin silloin tavan aloittanut aiemmin niin olisin säästynyt turhalta rummun vaihdolta ja myöskin vanhojen sorvaamiselta.

    - Jussi
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja aina kun parkkeeraa auton kantsii seisontajarrua käyttää,silloin se toimii ongelmitta.Itellä viellä tapana aamuisin pitkän seisonnan jälkeen liikkeelle lähtiessä jättää hiukka seisontajarrua päälle niin kosteus ja pöly ei pääse tekemään ylläreitä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tai sitten käy kun mulla, pitkästä aikaa polkaisin seisontajarrua kun huomasin että leima loppu ja piti katsastukseen lähteä. Kuului vaan rusahdus ja poljin meni pohjaan. Oli oikean takajousen kohdalta hävinnyt vaijerikuoresta materia eli kuori antoi periksi, vaijeri itsessään ehjä. Onneksi tehtaalla ajatelleet tuon valmiiksi ja yhdessä lisälehdessä on reikä etupäässä, sai siihen rautalangalla vedätettyä vaijerin ja leima tuli.
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Saakos muuten mistään itse kasattavaa käsijarruvaijeria? Tuli vaihdettua levyjarrut eikä kiinnostais yhtään alkaa ettimään oikean mallisia ja pituisia valmiitä vaijereita. Alkuperäiset siellä nyt on mutta joutu tekemään ihme mutkia että sai löysät pois.
     

Kerro tästä muillekin!