Powerglide --> TH200R4?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja generalo, 1.5.2019.

  1. generalo

    generalo Gearhead

    TH200R4 ois kuulemma hyvä "matkalaatikko" ja ajatuksissa olisikin semmonen vaihtaa Powergliden tilalle. Auto on '63 Bel air. Mitäpäs kaikkea pitää hommata ja muutella? Haluaisin säilyttää alkuperäisen rattikarahkan.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Laatikon kiinnikkeen joudut muokkaamaan ja lyhentämään kardaania.

    Ei siinä sen kummempaa ole...
     
  3. Flash

    Flash 3rd gear

    Tein saman -67 impalaan. Kardaani meni lyhentämättä suoraan. Vaihdevivuston joutu muuttamaan laatikon päähän. Laatikon kannatinpalkkia joutui siirtämään vähän taaksepäin. Kickdown vivusto pois ja tv-kaapeli tilalla kiinnekkeineen. Samalla asensin erillisen öljynlauhduttimen. Perään vaihtui 3.73 välitys. Kannattaa kiinnittää huomiota perävälitykseen että riittää kanssa puhti kulkea ylivaihteella. Lisäksi uusi itsetehty kaavio rattipylvääseen. Miten tämä sitten x-runkoisissa onnistuu niin en tiedä.
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    PG askeja on myös ainakin kahta eri mittaista.
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Nii joo!!

    Joukin joudut hommaamaan siihen kakssataseen sopivaksi...
     
  6. generalo

    generalo Gearhead

    Muokattu: 1.5.2019
  7. Flash

    Flash 3rd gear

    Kyllä. Tarviit siihen laatikon oman lukkoturbiinin, samalla jos lompakko riittää niin pääset valkkaamaan mieleistä stallia.
    Jos siinä on se kaavio vain semmonen muovilätkä missä kirjaimet niin helppo tehdä itse uusi ja tarrafirma ei ottanu mitään kun teki useammat "vaihteet" jotka ite liimailin.
     
    generalo tykkää tästä.
  8. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    PG on 16 ja 27 splines yokella

    btw Ei kellään oo jäänyt ylimääräiseksi täydellistä kickdown vivustoa sbc/pg sopivana?
    Mielellään että kaikki lukotkin ehjänä
     
  9. generalo

    generalo Gearhead

    Itse hävitin sen alimman kulmaniveltangon, arvelin tehdä kierretangosta ja ikh:n tarvikekulmanivelistä uuden. Pitää muokata ylintäkin kickdownin tankoa, ottaa uuteen, korkeammalle tulevaan imusarjaan kiinni ja sattuipa perhana öljykellovirityskin sen tielle.

    Tulevan kesän jos tällä pg:llä vielä ajelisi.
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Tehnyt tämän muutoksen - 62 impalaan ja taisi mennä yoke uusiksi ja vielä kardaaniakin joutui lyhentää vähän. Kannakkeen tein sellaisen mikä tulee omiin kiinnikkeisiin runkion kiinni ja tekee sellaisen heiton taaksepäin lootan kumityynyyn.

    Käytin alkuperäisen vivuston ja tein vaan lootaan lattaraudasta kiinnikkeen mihin se tulee kiinni. Hetken jouduin porailemaan reikiä ja käännellä lattaraudan kulmaa että sai pykälät karahkaan mieleisekseen. Pitäisi kanssa ostaa toi uusi muovi että näyttäisi vaihteet oikein. - 63 impalaan tein th350 tilalle kanssa th200r4 muutoksen. On kiva ajella matkaa.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!