sbc 383 rakentelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NickKane, 10.9.2018.

  1. NickKane

    NickKane 2nd gear

  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onko tuo Fitechin kierrosluku suoran luettavissa puolan maaliittimeltä? Siis jakajan "Tach"-navalta?
    FASTin ruiskussa tuo puolan maatieto ei kelpaa suodattamattomana, mutta niiden setissä tulee oma mokkula tuon ja ruiskun liittimen väliin..
     
  3. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Juu fitech käskee kytkee sen nuin hei jakajaan ja kyllä jenkat tulee näyttöön
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Hyvä.
    FAST nimenomaan kieltää kytkemästä siihen ilman mokkulaa..:D
    Saattaa asennusohjeen mukaan pelatakin, mutta todennäköisesti polttaa ECM:n siinä jatkossa..:eek::confused:
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No eipä se mikään ihme ole vaikka alkaisikin laatikko luistamaan jos se on 300tkm ajettu ja nyt tehot tuplaantunut edellisestä. Kannatta varmaan sille auton eculle jotain map tietoja saada että saat lukon toimimaan.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei sytkän säätäminen laatikkoon suoraan vaikuta, laatikossa itsessään jotain vikaa tai TV vaijerin säädössä/TV-venttiilissä tms vikaa.
    Jos TV vaijeri ollut väärin säädetty, eikä laatikossa paineita, niin voinut ottaa siitä itseensä...laatikkomiehet jatkakoon tästä.

    TPS-tieto pitäisi saada vakio ECM:lle, että voisi ohjata mitenkään TCC:ta...ei ole suositeltavaa haarottaa sitä ruiskun TPS-anturilta.
    Erillinen TPS vaikka vaijerin päähän tai esim. TCI:n valmis anturi...sekin on vain TV-vaijerin päähän kiinnitetty tavallinen TPS-anturi.

    https://www.summitracing.com/int/parts/tci-377450

    Järkevintä on rakentaa jokin muu ohjain TCC:lle, sen voi viritellä itsekin sopivista osista tai niitä saa valmiita esim. TCI/B&M Lock Up Kit, tuossa yksi hintavampi versio lukon ohajukselle.

    https://www.summitracing.com/int/parts/bmm-70248/overview/

    Ruiskuun tietty asetukset 383:n mukaan nyt kun se käy...se ehdotus koneen pienentäminen 350:ksi oli vain että saisi käymään aluksi kun antoi ilmeisesti liikaa soppaa 383 asetuksilla...sittenhän se alkaa oppimaan itse.

    Ei Sniper:ssakaan tule mitään puolan (-) navan ja ohjaimen väliin, kun otetaan kierroslukutieto ruiskulle.
    Coil Driver tulee vasta kun ruisku ohjaa myös sytkää.
     
    NickKane ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  7. NickKane

    NickKane 2nd gear

    jepulis kiitos & kumarrus, nollasin fitechin opetuksen ja laitoin nuo 383 & nokan 2 kategoriaan, käytin lämpimäksi ja hain tuota ennakkoa siinä samalla korvakuulolta huulille että sai käymään edes jotenkin "nätisti" , lienee siis viisainta nyt seuraavaksi hoitaa jotenkin tuo TCC´n ohjaus kuntoon enne opetusajoja ja katsoinkin noita molempia TCI´n settejä mutta onkohan jotain edullista / nopeampaa konstia rakentaa tuo kuin alkaa tilailemaan tuolta jenkkilästä & odotella ? Mudracer mainitsi jotain jossain välissä jostain alipaine ohjaus jutskasta ?? mutta nää jutut kuten näköjään muutkin hommat menee hitaasti mun tajuntaan o_O
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tarviiko se välttämättä sitä lukkoa heti alkuun, voihan sillä ajaa ilmankin kunhan varmistaa ettei se laatikko vaan luista.

    Tuolla on erilaisia versioita TCC ohjauksesta ja kysy suoraan Mudracer:lta kun tuntee laatikot ja tietää tuon lukon ohjauksen miten se kannattaa tehdä.

    http://www.rowand.net/shop/tech/lockuptccwiring.htm

    Tollasia katkasijoitahan ne käyttää ohjaamaan alipaineella TCC:a.

    https://www.ebay.com/itm/Superior-Universal-Adjustable-Vacuum-Switch-Kit-K058-/292346638720
     
  9. NickKane

    NickKane 2nd gear

    no juu meinasin etten hajota askia ellei se jo mennyt eilisen jäljiltä muusiksi, öljyt ei kyllä haiskahda palaneelta eikä kyllä rääkätty autoakaan.. käyn varovasti kokeilemassa miten liikkuu ja jos vaihtaminen edelleen pökkii vastaan kuten eilen pitää auto ottaa takas pukkien nokkaa että paksupoika mahtuu altakäsin ihmettelemään ja testaamaan tuota solenoidia tv venttiiliä yms. vaikken niistä kyllä tajua yhtään mitään
     
    Tweety-81 tykkää tästä.
  10. NickKane

    NickKane 2nd gear

    vaihtaminen sohlaa samalla lailla kun eilen eli 1 vaihtaa 2 ok mutta kun vauhtia alkaa oleen noin 60km/h jää veto jotenkin pois ihan kun olis vapaalla ja kun polkasee kaasua vaihtaa napakasti pienempää ja sillee mutta en tohtinut huudattaa tuonne 4500 saakka vaan kurvasin takas talliin josko huomenna saisi jotain testailtua.

    oliko niin että tuota askin solenoidia sai testattua kun antaa virtaa kuskin puolen 4 napasen pistokkeen d nastaan ja maa johonkin toiseen ?
     
  11. NickKane

    NickKane 2nd gear

    kyllä se nyt vaan tuli äskettäin todettua että askin sisällä on vikaa, ajoin taka-akseli pukitettuna ja muut vaihteet löytyy paitsi 3. no tämähän on sitä harrastamisen ydintä kun autossa on aina tekemistä o_O
     
  12. NickKane

    NickKane 2nd gear

    lodju rempattu & vahvistettu kiitos mudracerin ja nyt alkaa prokkis alusta taas, sen verran käytin konetta että sain turbaanin täytettyä öljyllä. lisäsin ölppiä askiin ja vaihdoin moottoriöljyt & suod. uusi starttaus ja hitolliset lieskat fitechistä jotka kesti hiipuakkin tovin eikä lähtenyt siis käymään ? onkohan 350 tiedot & oppimiset vielä jotenkin tallessa tai oma tekele afr idle target 14,7 säädöt pisivtuja. pitänee huomenna tutkia miten tuo nollataan ns tehdas asetuksiin + putsailla tuo ruiskunrunko noesta ja tempasta MSD tulpanjohdot tilalle

    jos joku osaa neuvoa mitä muuta kandee tehä tai ei tehä niin en suutu vinkeistä :mad:
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Hommaa nyt se aste teippi sinne dampperille tai lainaa jostain sellainen strobo missä asteiden säätö. Tyhjäkäynnillä sinne ~12*. Katso kierroksilla sitten kun se pelittää paremmin.
    Katso nyt ettei sulla ole fitechissä sytkän ohjaus päällä vaan pelkästään kierroksien luku. Katso ettei tulpanjohdot ole lambdan johdoissa kiinni tai ihan vieressä tai se antaa häiriötä lambda signaaliin. Mulla oli ja se aiheutti kaikenlaista häröä.

    Youtubessa on aika paljon ohjeita miten saat kaikki oppimiset nollattua ja muita ohjeita sen säätämiseen.
     
  14. NickKane

    NickKane 2nd gear

    juu hain motonetistä sen säätönupilla olevan ajoituslampun ja sytkä pitäs olla nyt 2500 kierroksilla 35 astetta

    lambda anturi on koneen vatkatessa ottanut osumaa hytin pohjapeltiin ja tässä ihmettelen onkohan se enää ehyt / mistän tuollasen saa kohtuuhintaan uuten ? bosch # 0258007285 ja pikasella guuglauksella en löytänyt suomesta samaa
    [​IMG]

    tsekkaan fitechin vikakoodit / nollaan opetukset ja kun vaihdan tulpanjohdot niin varmistan vielä tuon ettei se lambda johto ole lähellä tulpanjohtoja / jakajaa
     
  15. NickKane

    NickKane 2nd gear

  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Säädä sytkä mielummin nyt tyhjäkäynnillä kohdalleen. Muistaakseni fitech käytti paljon volkkari konsernin tuotteita että saattaa olla volkkarin lambda.
     
  17. NickKane

    NickKane 2nd gear

    juu ja jotenkin muistan jossain nähneeni että motonetistä saisi tuollasen lambdan ?
    sytkän sääsin jo aiemmin tyhjäkäynnillä tuohon noin -12 ja sitten lämpimänä kierroksilla -35 joten se pitäisi olla kohdillaan
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oxygen sensor: 2001-2004 VW Beetle Upstream
    CTS: Chevrolet 1985-2007
    TPS: Chevrolet Camaro 1991-1995
    IAC: Chevrolet Camaro 1995-1997
    Fuel Pressure Regulator: 1998-2003 VW Beetle
     
  19. NickKane

    NickKane 2nd gear

  20. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Paistaa se aurinko tähänkin risukasaan vihdoin. Motonetista hain em. lambdan ja se paikkaan + msd street fire tulpanjohtosarja paikkaan sekä hytin pohjapellin modaus ettei kävisi uudestaan niin että koneen vempautuksesta lambda saa osumaa.

    Kone käyntiin ja alkuun ei meinannut usko riittää kun yski ja paukku jonkun verran + ei käynyt tyhjäkäyntiä ilman kaasun painamista. Keräsin kuitenkin rohkeuden ja lähin kojikselle kun olin mielestäni kaikki tarvittavat hommat tupla tsekannut. Noin 20km lenkki ja ekat pari kilsaa oli melkosta röpäämistä mutta selvästi huomasi että käynti paranee kokoajan, 1700-1900 kierroslaue tökki kovasti röpötteli ja paukku putkisto runsaasti mutta sekin parani vähitellen. Kun pääsin takas kotio ihmettelin että täähän käy tyhjääkin ihan ok tosin vähän korkeilla kierroksilla 900-1000, tunasin tyhjäkäynnit 750 ja sehän putos heti ja nyt tuntuu kaikki rokkaavan ihan ok ja kaiken kukkuraksi loota toimii kuin ajatus josta Mudracerille kaikki kunnia & kiitos.

    kerpele että on tää harrastaminen toisinaan (mulla melkeen aina) hermoja & lopsaa riipivää mutta se on kaiketi tämä homman juju että saa ropata kokoajan jotain :)

     

Kerro tästä muillekin!