1970-1971 Plymouth Furyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigBlockHead, 1.11.2005.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Aika laikka samoilla kamoilla kuin tuo mun rottelo. Ja mikä vika rummuissa on, hyvin pysähtyy kun kaikki uutta.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Juu, en sanonut ettö rummut huonoja on. totesin vaan kun pääsylinterin kannesta näkee kummatko jarrut on, levyt vai rummut.Ebay ilmotuksessa ei näyttänyt olevan sisustan kuvaa.
    [​IMG]
     
    TN tykkää tästä.
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Vihdoinkin näin tämän livenä. On se vaan hienossa hapessa!

    [​IMG]
     
    TN, MJF ja mikaa7146 tykkäävät tästä.
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Muokattu: 24.7.2019
    TN tykkää tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei näy.
     
  7. kuula

    kuula Gearhead

    Näkyypä. On hieno.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jonnet ei muista, mutta miten Arit, Jukat, Heikit ja Pentit?

    [​IMG]
     
    TN, Mokaman, Tunaman ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Auton kokoinen ja näköinen,kyyti luksusta,keula on hieno luukkulamppuineen mutta toivelistalle vielä paljon korkeammalla olisi moinen GT Sport Fury joka päihittää E-bodytkin pukin toivelistallani näyttävyydellään ,suorituskykykin riittää kovasti ajo-ominaisuuksiinsa eikä ralliautona malttaisi käyttääkkään enää.Molemmat kelpaisi S 23 tai GT eikä Sport Fury coupekaan hullumman näköinen kärry ole...
     
    Muokattu: 14.12.2019
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mikäli olet oikeasti jotain edellä mainituista ostamassa, niin laitan yyveellä puhelinnumeron tuttavalleni. Myynnissä on 1970 SF Cpe, etäisyys Kokkolasta noin 200 km. Ajamalla kotiin.

    Suomessa ei ole tietääkseni yhtään aitoa 1970 GT Furyä, 1 kpl S23 löytyy, Samoin 1 x 1971 GT.
     
    Muokattu: 14.12.2019
  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    Just kävin jouluostoksilla 383 Suomi-furyllä 4d tolppa tottakai
     
    Jarde1, TuomoK, Mokaman ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Niinpä niin ja kiinnostaisi moni muukin tyylikäs vanha jenkkipelti , ellen olisi pikkuhiljaa luopumassa minäkin koko harrastelusta,onhan tuota...hetkinen...oma jenkki jonkinmoinen ollut omistuksessa noin 1984 eteenpäin,ala-ikäisenä takapenkillä varmaan siihen viisi lisävuotta, tämä nykyinen-92 asti mutta aika aikaansa kutakin,ajot vähentyneet tankilliseen per kesä maksimissaan ja kuten myyntipalstoilta näemme aika moni muukin löisi hanskat tiskiin jos vaan ostajia autoille löytyisi.
    Tilaa vaan vie eikä säilöminen sitä paranna mitenkään,päinvastoin,aika tekee tehtävänä vääjäämättä..

    Katotaan nyt koska valot sammuu ,koristeenahan tuo on ja pölynkerääjänä tallissa.

    Koko harrastus muuttunut kovin pienen piirin touhuksi ja vain ison rahan kieseihin jolloin piiri vaan pienenee vuosi vuodelta ollen jotenkin hyvin sisäänpäin sulkeutunuttakin jolloin käynyt on niin kuin käynyt ja hienoakin uustuontikärryä käytännössä puoli-ilmaiseksi tyrkylle koska jatkajat puuttuu tavistasolla.Kääpät(kuten minä)vanhenevat vuosi vuodelta eikä ne mitään enää osta. Yhteiskunta ei milläänmuotoa innosta vanhojen autojen pariin ketään koska paljon muutakin harrastetta piisaa kännykänräpläämisestä kokkaukseen eli ihannointi jenkkipelteihin ja koko autoharrasteluun missään muodossa suuressa mittakaavassa loppunut vaikka ne ovatkin miten hienoja kuvissa,teeveessä,puheissa ja näyttelyissä käydä kuolaamassa muutamalla kympillä mutta moniko ostaa nyt-tulevaisuudessa oman harrastejenkin,celican tai coupeTanelin? Hyvin harva,piste.

    Aikanaan innosti tähän touhuun jenkkien näkeminen säännöllisesti liikenteessä,siis ihan arkiajossa,joskus näki edustustehtävissäkin olevia=vinkkelin ääni,kulku ja ulkokuori kuten sisäpuolkin oli niin Amerikkaa sossusuomessa mutta kulkupuolihan ei ole enää oikein mitään nykyautoihin verrattuna,kulutus kylläkin ja ne joilla joku teoriassa kallis(käytäntö eri juttu jos se pitää vaihtaa rahaksi)möhkömörkö on niin tokkopa niitä käytetään lakuviivojen tekemiseen kylillä viikonloppuisin tai ryyppyautoina edes niinä harvoina hienoina kesäiltoina kuten aikoinaan tehtiin sillä kirjavalla aneemisella suomikalustolla mitä oli tarjolla ja kyllä,takapyöräN sai savuamaan kummasti kaatamalla jäteöljyä asfaltille vaikka kutonen nokalla neliovisessa tolpassa sohvapenkein tai ex-edustuskärry isolohkolla.

    Samaan suorituskykyyn kuin peruskasit pääsee jo halvalla nykyautolla,tonnikuussatanen,jopa dieselinä, on paha vastus kiihtyvyydessä,huippunopeudessa ja niissä on ajo-ominaisuudet jarruilla ym mukavuus ynnä turvahärpäkkeet.


    Sähköautot on kuin toiselta planeetalta,äänettömiä ja pahoja päihittää millään!

    Ulkonäkökysymys toki eri juttu ,nykyautot on äklörumia muovimunia ja korjaamojen kultaheinää kestävyydellään mutta koristeeksi museoon nämä vanhukset jo kuuluu,valitettavasti tokikin,korkeintaan entisöintynä museoajoneuvona rauhalliselle rundille elvistelyyn (hiki otsalla ettei kukaan kolhi) ja menneen haaveiluun,tyylikkäitähän ne on ja pysyy aikansa statuksina peräpohjolassa ennen saksantuonnin vyöryä bemareineen ja audeineen,ne on nykystatusta vissiin nuorillakin,jopa skooda?

    Noh,mulla on pari mopoakin(siis kakspyöräistä)ja vanha 2t prätkä jotka saa ne vähätkin kesäkilometrit tallistani kunnes lähtö niillekkin ja uudet tuulet mietteissä
     
    Muokattu: 15.12.2019
    Inlinee tykkää tästä.
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tulikohan tuo edellinen oikealle palstalle?

    No, tässä kuitenkin kuva Sheriffeistä Raivo -ajelulla. Elämä hellii heppuja. Ford Vanin kuskikin on noussut astinlaudalle kuolaamaan uljasta Furyä.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 17.12.2019
    TN, faffeli, fordgranada ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kyllä tuli ihan oikealle palstalle,älä huoli:) ,itsehän kauppasit moista ja perustelin miksi ei enää kiinnosta mikään rauta vaivoiksi.
    Koska en autonkuvista oikein innostu viiskymppisenä tai linkitä missä näkee auton niin oli pakko kirjoittaa tuo stoori perusteluksi,sori, mutta luit kumminkin;)
     
    Muokattu: 17.12.2019
    Inlinee tykkää tästä.
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    [​IMG]
     
    TN, FuryIII '71, Mokaman ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. hla

    hla Gearhead

  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kävin kattoon Ruotsissa vastaavaa kesällä 2018. Kaveri pyysi 380.000 skr ja auto vaati aika paljon sitä ja tätä. Tämä valkoinen Italiassa myytävänä oleva auto oli aiemmin 25.000 eur. Myyjä koittanee nyt uutta tulemista. Tästä Atlantan niityiltä löytyneestä autosta on paljon juttua eri foorumeilla.

    Suomesta et vertailuhintaa saa, koska täällä ei ole yhtään aitoa 1970 GT Furyä. Yksi S/23 käsittääkseni on, mutta se onkin sitten eri tarina.
     
    Muokattu: 13.2.2020
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Outoa, olisi nyt luullut et muutama lojuu jossain halleissa/navetassa. Ehkäpä ne joilla olisi vara ostaa GT ostavat sit B/E bodyn :/
     
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Fuselage, MJF, vernando de hoto ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!