Mäntä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manun, 6.5.2019.

  1. manun

    manun Gearhead

    Tämä mäntä on 350 chevyn koneesta onko tietoa onko tämä normaali vai joku muu päässä lukee 060 vaikuttaako puristuksiin mietin vaan kun pitäs kannet valita nokka on se PH-298 296/296 222/222
     
  2. manun

    manun Gearhead

    Ja kuva puuttuu näköjään,yritän lisätä...
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    .060 lienee joku ylikoko
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sehän se.
    Kyllä se inan vaikuttaa puristukseenkin.
    Aika moni muu asia vaikuttaa enemmän...
     
  5. manun

    manun Gearhead

    En saa kuvaa,laittakaa joku puhelinnumero niin laitan viestinä kuvan niin tietäs vähä miten edetään
     
  6. manun

    manun Gearhead

    Männän laki on muuten tasainen mutta keskellä pieni syvennys ja venttiilin kolot vähä niinkin kulmittain 4 kpl
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Tommonen?

    [​IMG]

    Toi on orkkis ainakin TBI trukkikoneessa..
     
  8. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Itelläni on tollaset muutoin mutta tota isoa syvennystä ei ole, vaan pelkästään noi pienet venan kolot, ja numeroiden perusteella 71 el camino/camaro....
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ne on taas sitten tasalakiset. = Paljon parempi.
    [​IMG]

    Pattipää:
    [​IMG]
     
  10. manun

    manun Gearhead

    Just tuommoset kuin rbeen kuvassa.kansia on erilaisia tarjolla niin kahtelen niistä numerot niin eikö silloin jo olis joku haju minkälaiset puristukset tulis?
     
  11. manun

    manun Gearhead

    Lohkossa numero gm3970010,nelipulttinen
     
  12. manun

    manun Gearhead

    Kannet numerolla 14022801 olis tarjolla lähellä,miten kävisi onko mielipiteitä
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

  14. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Pieninaulaiset, pienikanavaiset 267 saastekannet, ei kannata laittaa tollasen nokan kanssa, nokassa ei alavääntöä ja kannet ei virtaa korkeemmilla kierroksilla, eli kone ei ole millään kierrosalueella kovin kaksinen, ennemmin 601 tai 416 kannet, jos pientä palotilaa/puristuksia tolle nokalle kaipaat.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    riippuu myös siitä, että puhutaanko vakioista vai kairatuista kansista ja mitä halutaan?

    ite porttasin ja tulppasin, tosin olds 403, alakerran päälle maailman paskimmat, eli pienikanavaiset ja naulaiset 307 saastekannet compin XE 268, 224/230 005 nenulle,
    melko pläkä vääntökäkkyrä 2000 - 4000 rpm +550Nm,
    huipputeho noin 4500rpm,
    kaakeista tiedä, mut 1700 kiloa löntystelee varttimaililla koltoistpual m+s renkuloilla,
    varmaan jossain 300 - 350 kaakin huiteilla.

    mielestäni ihan jees setti jenkomis-aralle vakioalakerralle, heti alhaalta terävä ja sangen hauska moottori ajaa,
    vakioturbiinillakin takanakit sauhuaa joka kerta liikkeellelähdöissä jos kaasua ei avaa varovasti
     
    Muokattu: 10.5.2019
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. manun

    manun Gearhead

    Vakio kannetaan ne on..toisesta parista en kerennyt numeroita kahtomassa mutta päässä semmonen merkintä neliö jossa puolipallon muotoinen aukko yläreunassa.tavoitteena olis toimiva moottori tuolla nokalla kun muuta nokkaa ei ole.ja peeaa.kansia muutamia tarjolla lähipiirissä edullisesti
     
  17. KEKE 56

    KEKE 56 1st gear

    Onkos kellään tälläistä ongelmaa V8 moottorin kanssa.Kyseessä Pontiac Firebird -90 5.0 lit. kasi. Kylmäkäynnistys ok ja kone kun rupee lämpiämään rupee kierrokset vaeltamaan 500 - 0 välillä ja tietty kone sammuu. Uudelleen käynistys,ei lähde käyntiin tyhjäkäynnillä vaan petaali pohjassa sen jälkeen rötää eli käy epätasaisesti,kaasun kanssa pumppausta ja käynti tasoittuu noin 800 rpm.Missä vika ? Koneessa 2 piste ruisku.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    TBI, kokeile ensin egr:n käyttöalipainetta tulpata. Tuo vaikuttaa siltä, että se vuotaa.
    Toki voi olla joku muukin alipainevuoto.
    IAC tuskin on mutta senkin voi tarkistaa ja ehkä putsailla.
    Tai sitten ihan vaan TBIn pohjatiiviste.
     
    KEKE 56 tykkää tästä.
  19. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Vertailu ei oikein toimi letukan ja oldsin koneitten välillä, niissä kun ei ole muuta samaa kun että käyvät bensalla, reilu 40 kuutiotuumaa kokoeroa, dx:n koneessa modernimpi xe268, mikä vetää jo alhaalta, varsinkin ympättynä isompaan alakertaan, manun koneessa näyttäs olevan vanhan liiton 296, mikä halajaa ruttua ja kierroksia päästäkseen oikeuksiinsa, 050" asteita molemmissa suunnilleen saman verran, mutta mainosasteissa n. 30 asteen ero, mutta kokeilemallahan se selviää, sehän voi olla just sitä, mitä haetaan, onhan tollasia komboja tehty maailman sivu.

    Toi xe268 on letukassa suurin nokka, mitä comp suosittelee vakioturbiinin kanssa ja jos/kun manun autossa on vakio turbiini, niin liikennöiminen isommalla nokalla on (ainakin mun mielestä) vähän ikävää, kun joka risteyksessä saa seistä jarrupolkimen päällä.
     
    Muokattu: 10.5.2019
  20. TimoT

    TimoT 3rd gear

    [​IMG]
    Löytyykö tästä?
     

Kerro tästä muillekin!