Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jep, tuossa vaiheessa on hieno rakennelma lähtenyt menemään väärään suuntaan kun on klassikon sisustasta luovuttu että saadaan tuo uusi muovisisusta ängettyä sisään. Auton livenä nähneenä niin ei ne penkit edes mahdu kunnolla tuohon autoon, muistaakseni takapenkkien istuinosat on melkein kiinni etupenkkien selkänojissa että siellä ei ihan helpolla istuta sitä vähääkään mitä normi Challessa.
     
    el borrachitos tykkää tästä.
  2. tammercity

    tammercity Gearhead

    Ihan hyvä vaan, että arvostus on vähäistä täällä meillä.
    Sitä syvempää rakkautta tuntee omiin autoihinsa, mitä enemmän näkee samoja vehkeitä laulukuorojen käytössä viikonloppuisin potkittavana.
    Kun olette saaneet laulut laulettua ja juomat on loppu, niin voitte tuoda mulle loput autosta varaosiksi pihaan :lol:
     
    12345678910, miguelo ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eli vähän niinkuin esim. Volkkarin pakut.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  4. miguelo

    miguelo Gearhead

  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ei ne tuolla ison lätäkön toisella puolellakaan kovin kummoisiksi ja halutuiksi klassikoiksi ole muovatunut. Lähinnä sillä edellisen kirjoitin, kun aina jaksetaan ihmetellä niiden arvostusta ja hintoja. Suuret massat näkee ne just niin kuin edellä totesin, eikä se muotoilu oikein ole kovin vetänyt edes kustomoinnin puolella.

    Volkkaripakuja en vertaisi farkkuihin, ennenminkin ottaisin verrokiksi passatin tms.farkun. Vanien arvostus on ihan toisella kantimella kuin STW Letukoiden. Joskaan ei edes vanhojen 1-2gen Vanien hinnat pääse terroristipakujen hintatasolle. Ilmeisesti niitä ei nähdä samalla tavalla tylsinä bensarosvoina kuin jenkkien 80-luvun Stw mallit.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

  7. rb

    rb Double Gearhead

    Mut mikään niiden kanssa ei estä iloittelemasta väreillä ja vanteilla.

    [​IMG]

    Okei...….. Toi on vanhempi, mut ihan samalla lailla jotain tuollaista voisi toteuttaa 80- lukuiseenkin.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    No joo.. ei pysty vertaamaan samana päivänäkään 80-luvun farkkuihin. Sama kun koittaisi laittaa rinnakkain 68 Impalan ja ’88 Impalan. Ja ihan vaan vaikka 4-ovisena sedanimallina. Vaikka väreillä kuin tykkittelisi, niin jokuhan siinä vaan on, että niistä ei ole tullut suosittuja maalaus/rakentelukohteita. Ja eiköhän ne syyt ole em.
     
    mikkis83, belair54 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  9. rb

    rb Double Gearhead

    ^ No ei sitten.
     
  10. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    JEPJEP.
    Ihan samantyylistä tekstiä 09-alueelta kuin 80..90- lukujen taitteessa neliovisista X -runko letukoista tai A MoPareista. :=)
     
    PilsnerBil, leivonharri ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Hmmm…

    Joskus 70- luvulla jenkit äänesti 59 Caddyn maailman rumimmaksi autoksi.

    Nyt jos niiltä menee kysymään, niin ne saattaa olla hieman eri mieltä....
     
    mikkis83, Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei se munkaan mielestä kovin kaunis ole.
     
    mikkis83, Pertti K ja sdfsd tykkäävät tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun mielestäni 80- luvun amerikkalaisissakin hintapyynnit nousseet. Just joku päivä katoin hemmingssiä, alkaa siistit olemaan jo hinnoissaan.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Muhunkaan ei ole oikeen iskenyt siipiautot koskaan.
     
  15. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Osui vissiin arkaan kohtaan?
    Mulla kyllä on ollut X-runko letukkaa noihin aikoihin, ja tällä hetkelläkin yksi tallissa. Nättejä pirssejä ne aina on ollut ja aika paljon niitä on harrastettu myös aikojen saatossa muualla maailmassa. Sama status ei oo oikein levinnyt näihin ko.farkkuihin. Vieläkään....
    Vaneja harrastettiin jo ´70-luvun alkupuolella vahvasti, kun ne oli uusia tai alle 10:nen vuoden ikäisiä, eikä buumi ole laantunut näinäkään päivinä.
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Hullu saatana :D Tosin 53 on vielä kauniimpi, oli upea sininen auto Luleån herralla näyttelyssä
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niikuin tuossa edellä jo sivuttiinkin, niin miten arvostettu se 68 oli 20 v sitten? Tai mikä 88 peruskottero on nyt hurjan arvostettu.

    Jos ei Volkkarin paku kelpaa esimerkiksi, niin MK1 Ekkeri sitten.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei noi siipiautot kyllä oo yhtään mun juttu.
     
  19. TopoTA

    TopoTA Gearhead

    Mun silmään -60 Caddy hienompi kuin -59.
     
    mikkis83, ramman, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Harva asia on niin lineaarinen ja johdonmukainen, kun full-size chevyjen hinnoitteluperusteet. Joskus 20 vuotta sitten, kun aloin lukea veekasia ja siellä oli niitä osto-oppaita, niin kuvio meni kutakuinkin näin:
    Pyhät classic chevyt ykkösenä. X-runko oli sellainen perusharrasteauto, -58 tietty kovin juttu. 2d ht ja avo oli jo melko kalliita, nelioviset ja farmarit vähän linttoja, laikattavia tai vanhoja takseja. kasi ja automaatti ofkoos. Tai feikki SS.
    65-68 osto-oppaassa todettiin, että "tosiharrastajalle vähän tylsä ja aliarvostettu malli".
    -69 ja eteenpäin ei kannattanut edes painaa opasta.

    Sitten siitä pikkuhiljaa clamshellit ja muut "saastekauden" isot mallitkin nousi. Nykyään arvostetaan onneksi muitakin korimalleja kun avoja ja hooteita.

    Kyllä se kantti-capricenkin aika tulee. Ne ensimmäiset seitkytlukuiset on jo aika hintavia. Olen kyllä vähän uumoillut, että kupla-chevy, eli viimeinen näistä rungollisista takavedoista meni jotenkin jo edelle? SS-malli ja pikkuisen komeempi muotoilu varmaan auttoi.

    Enivei, 80-lukuisista jenkki-ikoneista pickupit ja suburbanit on jo aika korkealla muodissa, muut seuraa perässä.

    Tuleekohan noista etuvedoista ikinä mitään? Joku Buick Park Avenue ehkä jo osoittaa pientä keräilyarvoa...
     
    Gary Grand, Pertti K, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!