50mm webereiden maksimi seoksen syöttö.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jopas_jotakin, 13.5.2019.

  1. :confused:
     
    Rotten, Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    No jos vanhaan Alam Allardin kirjaan "Turbocharging & Supercharging" on uskominen niin tuota vapaastihengittävän koneen taulukkoa pitäisi korjata kertomalla arvot ilman tiheuden kasvulla jonka siis ahtaminen aiheuttaa.
     
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Sorry my bad, alibaban nokassa on tuo 14 ja jotain, mutta klracingin nokassa on 12.9. Meen jo ittekkin sekasin näitten kaa...
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miten tilanne muuttuu jos kaasutin asennetaan imupuolelle?
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sen sietää olla imupuolella suunnilleen sen kokoinen kuin mitä vastaavalla teholla olevaan vapariin on tarve.

    Painepuolella ei tarvitse vältsisti suurentaa lainkaan. Jos kaasutin jotakin ahdistusta aiheuttaisi, niin turbolta voi pyytää pikkuisen lisää.

    Imupuolen kaasarille ei tarvitse paljoa tehdä ja painepuolen kaasarille tapauksesta riippun vähän tai tosi paljon. Ja silti voi olla vaikeaa.

    Autotehtaat ei kovin montaa kaasariturboa tehneet.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Tässä on aktuaalinen kuva uudesta nokasta joka tuohon tulee...
    Muistaakseni millinostolla on 278astetta molemmin puolin ja 0.1mm 306 astetta.

    [​IMG]

    Tämä on turbonokka, sama profiili ollut käytössä muutamassakin nelipyttysessä kiihdytysautossa. Lisää voi kysyä lvr-racing enginesilta jos halajaa nelipyttyseen tämmöistä akselia.
     
  7. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Oliko kansi jo kiinni lohkossa ja käytit konetta? Vai mistä tiedät ettei kiertänyt kuin 6500?
     

Kerro tästä muillekin!