maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Liikaa. Mahdista löytyy nykyään SRT8 Jeeppikin -07:sta eteenpäin. Voit zuumailla sieltä suoraan kiikarissa olevan auton spekseillä.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Täytyy läppärillä käydä kokeilemassa kun kännykän selaimella ei löytynyt yhtään jeeppiä
     
  3. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Terve maasturimiähet. Olis ketjun mukanen tilanne itelläkin edessä. aikoinaan ostanu kuorkki suburbanin mettästelyautoks lähinnä siinä miäles että halpa vero ni sopii seisoo suurimman osan vuodesta, mutta kyllä se karu totuus vaan on että vaikka mahtava auto on niin ei se oikeen mun käyttötarkotusta vastaa, vähän liian iso maantiälaiva se toisinaan on ollu pusikoissa menemään ja iso kääntösäde joten alkanut tuumailemaan että jos vain suosiolla henkkareihin siirtyis ja vaikka seisontaan kesäajaksi laittaa

    Eli tarvis bensa koneella ja mieluusti sinne maastoon suunnitelti, ei higway siirtymisiin. Ensin tietysti sevymiähenä mietin blazeria mutta sekin vissii enemmän tuanne päällystetyille teille ajateltu häkkyrä tai näin olen ymmärtänyt, tässä ketjussa aika paljo jeeppiä hypetetty, onko se paras vaihtoehto? Kulutus ei ole kynnyskysymys kun ajomäärät on niin pieniä, manuaali automaattisaki sama sekin oikeastaan. Jenkkiin tykästynyt sen verran että etupäässä niitä ajatellut. mietteitä?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Xj pitäs olla se parempi noista uudemmista jeepeistä.
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    On se Jeeppi vaan hyvä etenemään. Ketteräkin vrs Dodget ja Chevyt.

    Reilut viistoista vuotta tullut pyöriteltyä nyt tuolla Plymouth Traildusterilla että ei sekään toki huono ole, kääntösäde yllättävän pieni mutta on se iso tuonne puiden väliin.
    Aikaisemmin oli K5 Blazer ja oli hyvin pitkälti vastaava paitsi jonkinverran mukavampi kyyti.

    Jeepin Wagoneer ollut itellä paras silkkaan offiin, akselit ja rakenne muutenkin lujempia kuin uudemmissa Jeepeissä.
    Tommoseen metsästys käyttöön olisi kyllä omaan makuun passeli just joku xj kasilla ja automaattilootalla, näppärä peli.

    Noista pienemmistä Chevyn maastureista ei ole itellä kyllä mitään kokemusta, että tekiskö semmosella sitten mitään.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Exploder/s10 blazer on kyllä enempi tielle kuin mettään. Eihän ne mitään citymaastureita ole mutta jeep vie kyllä tuossa luokassa voiton tosiaan.


    Tai sitten japanialaisiin maastureihin katse
     
  7. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Wagoneer on aina hyvä vaihtoehto , kasilla vielä parempi.
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    xj:tä ei oo koskaan ollu kasilla, ainakaan tehtaalta. Mut kevyt koppa menee hyvin kutosellakin
     
  9. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Selvä, vissiinki foordin bronco on kans iha puhtaasti lepikköön suunniteltu kippo? Mikö tossa jeepin xj mallis on ylivoimasempaa ko esimerkiks muis jeepeis, ilmeisesti melko pelkistetty se on ja jenkkiläiseks autoks kooltaan piäni.
    Ja en mä nyt ihan offroadii meinaa sillä puskee että suurinpiirtein tiän näkösillö poluilla olis tarkotus pysyä.
    Mikö jeepin tekniikas taivylipäätään on se "heikko kohta"
     
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Juu en noista ole niin perillä. No semmonen -90 luvun tötterö kasilla oli itellä mielessä.

    Wagoneerit alkaa olla nykyään jo melko harvassa.
    Ostin aikoinaan Lapissa poliisin ja palokunnan käytössä olleen muutamalla tuhannella markalla. Ei ollut paljon ajettu ja oli 360 Police tekniikka. Nyt kun löytäisi vastaavan jostain, silloin kaveritkin lähinnä naureskeli mokomalle.
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kori taitaa olla noiden uudempien jeeppien (xj, zj, wj) heikoin kohta eli pakkaa mätänemään kohtuu tehokkaasti. Näissähän ei oo enää erillistä runkoa. Muutenhan ne on aika simppeliä tekniikkaa jäykkine akseleineen ja etenee hyvin maastossa vakionakin
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meinaatko isoa broncoa vai pikkubroncoa? Saa xj cherokeetakin hyvillä varusteilla ja nahkasisustalla ym mutta grandi luxuksempi ja mukavampi ajaa tiellä
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ne 90-luvun kasimallit on ZJ:tä (Grand Cherokee), hiukan pulleampi koppa kuin xj ja vähän prameampi muutenkin
     
    J.J. tykkää tästä.
  14. J.J.

    J.J. Gearhead

    Piti guuglata noita uudempia. Näköjään xjiitä saisi vielä uutenakin, Kiinasta tosin. :D

    Itseasiassa tuollainen xj olikin tutulla yli kymmenen vuotta työkäytössä.
    2,5 bensakoneella, hyvin tuli kärrit perässä ja ei ollut mitään isompaa vikaa ikinä. Semmoinen työkalumainen se kyllä olikin.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollanen 2.5 xj on ihan neekeritoyotasisuksella ja laiskalla koneella + rivikutosen bensansyönnillä?
     
  16. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Perjaatteessa kumpaa vaan. Molempia taitaa olla melko harvakseen tarjolla. Jeeppi kyllä vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Olikos niissä 2000 alun jepuissa joku japsi automaattiaski vai joku th
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Japsia oli ainakin ysärillä.

    Isoja on vähän myynnissä ja akseliväli lyhyt (maantieajossa) ja ne pikkubroncot mun mielestä ylihinnoteltuja.
     
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    Raksa käytössä se oli, hyvin samantyyppinen kuin joku hj toyota. Taisi olla uusi peli kun sen hankki, muistaakseni meni kyllä ihan kohtuu kulutuksella. Tosin olen varmaan verrannut johonkin omaan vekottimeen sen kulutusta.
     
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    xj:ssä oli aisin-warnereita, wj:ssä chryslerin laatikoita
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu, on vaan vähän eroa kun on nahat + varusteet ja kunnon kone.


    Vähän kuin vaikk chevyn pikapissa vähän eristetty neeekerimalli vs topattu silverado.
     

Kerro tästä muillekin!