Taajuusmuuntaja 400v mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja maline, 18.5.2019.

  1. maline

    maline 1st gear

    Onko porukka ostanu muuntajaa jolla sais säädettyä sähkömoottorin nopeutta? Oman etsinnän tulos on yli 500e maksavia hienoja digitaalisia himmeleitä.. Voin myös ostaa jos joku tästä eepeeltä myis toimivia.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mikä on säädettävän moottorin teho? 500w vai 10kw vaikuttaa rateekisesti tohon taajarin hintaan.
     
  3. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Laittaisit nyt edes mille teholle tarvetta.Onhan noita esim.Tori.fi useimpia tarjolla.
     
  4. maline

    maline 1st gear

    Tarpeeks kun on pihalla näistä hommista, nii ei tullu aateltua, eli kyseessä 2.2kw moottori.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Samaten myöskin käyttötarkoitus ja halutut kierroslukualueet vähän vaikuttaa asiaan. Jos pääasiallinen käyttö on kovin pienillä kierroksilla ja kuormalla, pitää myös moottorille hommata oma jäähypuhallin.
     
    JoRkKiS tykkää tästä.
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Onko se moottori tarkoitettu taajuusmuuttajakäyttöön? Jos siinä ei ole sähköeristettyä laakerointia, saattaa jäädä lyhytikäiseksi laakerien osalta
     
    Jussi289 ja JoRkKiS tykkäävät tästä.
  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Tämäkin pitkälti käytöstä riippuvainen toki. Vanha moottorikin voi toimia hienosti ja pitkään tamunkin kanssa. Jonkun verran tullut vastaan vanhoja saumaajia joita on aikaisemmin käytetty variaattorilla jotta saatu nopeus muuttumaan, mutta muutettu jossain kohtaa tamulle ja moottori on siinä kohtaa ollut jo n.20v ja nykyään 30v vähintään.

    Kait se kiihdytys ja hidastusramppi siihen eniten vaikuttaa ja toki se millä taajuudella moottoria ajetaan ?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Paljonhan tuostakin on keskustelua ja ohjeistustakin, mutta vähän epävarmaksi on jäänyt todellinen esiintymistiheys ja sidos tamuun noissa laakeriongelmissa. Ja onko se sit lopuilleen se "sähkö" ollenkaan, vai värähtelyt... Kun ei tarvita tamuakaan, triac-säätöisen huipparin taipumus paistaa laakereitaan on vähän arvoitus.
     
  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Voihan laakeri hajota monesta muustakin syystä. Jos hieen mikroskopiassa näkyy sähkön aiheuttamia mikrorakennemuutoksia juuri kohdassa, josta pinnan kuoriutuma on alkanut, nämä tapahtumat voivat silti olla toisistaan riippumattomia.
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    vaikka : 4KW 5HP 400hz VFD inverter frequency converter 3PHASE 380V to 3phase 0-380V 9A 150 €

    miksi pitää olla 3vaihe moottori
     
  11. T&S

    T&S Gearhead

    Ota sitten joku sähkäri asentamaan se paikalleen että saat parametrit kohdilleen, se taajuusmuuttaja ei kuitenkaan toimi kunnolla jos ne on pahasti pielessä.
     
    Norri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!