Holley 50cc pumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Diktaattori, 19.5.2019.

  1. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Ls1 victor 1 taso imusarjalla ja perus 4779 750 tuplapumpulla on vaikeuksia saada reagoimaan terävästi nopeeseen kaasun painallukseen. Ensin ei kestäny laittaa kerrasta kaasua pohjaan mutta se parani paljon sinisillä pumpun nokilla. Nyt laitoin 50cc pumpun toisio puolelle ja parani taas mutta hieman laiskasti ottaa jenkaa paikaltaan lähdettäessä. Kannattaako tuota isompaa pumppua kokeilla ensiö puolelle vai onko nyt ruettava muokkaamaan airbleedejä ja suutinlevyjä? 35 squirttaajat on molemmilla puolilla ja mustaakaan ei putkesta tule. Ameriikan foorumeilla moni on kehunu noita 50cc pumppuja ja toiset sanoo ettei varmasti tarvitse jos on kaasari muuten kohdillaan. Tyhjäkäynti, osakaasu ja kaasupohjassa pelaa ok. Niin ja ottaa terävästi kierroksia ajossakin siihen asti ku takaläpät alkaa aueta niin sillä mietin tuota että kannattaako isompi pumppu yleensä laittaa ensiö puolelle?
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Nimenomaan ensiöpuolelle se 50cc,tulee suurempi vaikutus.
    Mitenkä se tarkalleen käyttäytyy,jos paikaltaan painaa kaasun pohjaan?
    -LÄhtee mutta tippuu heti liikahduksen jälkeen ja sitten nousee taas?
    -Tumppaa heti kun polkasee
    -Rökeltää mutta lähtee sitten?
    -Tutiseeko?

    Miksi se siellä toisiopuolella on ensinnäkin?
    Onko ennakkokäyrä millainen ja paljonko?
    On useampi kaasuun vastaaminen saatu ratkaistua kun ennakkokäyrä oikean muotoinen.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Perusennakko 20 yli 800 rpm täydet 36 jossain 2400. Kokeilin sitä ensin tonne toisiopuolelle ku ensiö pelaa hyvin siihen ainakin siihen asti ku alkaa toisiot aueta. Ensin oli tosiaan ongelma että ei saanu ajoissa tarpeeksi bensaa mikä korjautui pitkälti sinisillä nokilla mutta vielä välillä meinas bensa loppua ku toisiot lähti mukaan. Ongelmana on lähiten ehkä tuo että lähtee ja tippuu sitten ja taas lähtee. Ja vaihe päällä jarru pphjassa kin polkasee niin ei kovin terävälle vaikuta. Pw on 80 ja alipaine noin 10hg eikä tiputtele boostereista. Täytyy laittaa toi isompi pumppu ensiöpuolelle ja yrittää vielä säädellä. Bensanpinnat on ok ja seosruuvit noin 3/4 auki kaikki 4.
     
  4. jpe

    jpe 3rd gear

    Millä korjataan tuo 'Lähtee mutta tippuu heti liikahduksen jälkeen ja sitten nousee taas'?

    Oma laite tekee samaa ja paikallaan jo isoimmat kiihdytyspumpun nokat mitä partsilta löytyi sekä ruskeat camit.
     
  5. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Keltanen nokka antaa ainakin aiemmin soppaa ku ruskea.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    No mut korjautusko toi isommilla suuttimilla?

    Mulla on lossimoottorin päällä 750 tuplapumppu.
    Ajattelin, kun siellä ei juuri ole nokkaa eikä muutakaan, niin vaihdan ensiöpuolelle pykälää pienemmät suuttimet.

    No eihän se toiminut tasakaasulla enää 2000 rpm jälkeen ja mun piti ruuvata ne alkuperäiset suuttimet sinne takas.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  7. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Voishan niitä kokeilla. Nyt 70/81 mutta ainakin kierroksilla vetää ja pelaa hyvin. Kaasu pohjassa afr 13.4 osakaasulla 14.4 ja pintakaasu kiihytyksessä taas 13 ja jotain. Tyhjäkäyntiä pyörii rennoiten ku säätää mittarin mukaan noin 16 afr. Jotenkin vaan just semmonen terävyys puuttuu äkkilähöistä mut ku pääsee alueelle niin soittelee kivasti rajottimeen asti. Nokka ei oo kovin raju 0050 jotain 234/237 lsa110 ja loiva ku adverset asteet jotain päälle 300.
     
  8. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Ja tosiaan noits ennakoita vois kokeilla rajumpia jos laittaa 6 curve nastan mutta vähän sitä vierastanu ku 3.23 välitys on. Nyt 5 nappula boxissa ja tuo edelbrock/msd boxi ois joskus tarkotus korvata 6010 boxilla ku tätähän ei voi säätää ku näillä nasturoilla.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Jos sulla tyhjäkäynti on oikeesti jotai afr 16 ni nostappa se vaikka 13.5-14,luulis huomaavan eron.
     
  10. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Eipä auta. Ei kannata ehkä hirveesti tuijottaa tota tyhjäkäynti seosta ja sitäkin oon kokeillu.
     
  11. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Juu nyt kokeilu ensiöön 50 pumppua ja nyt tuli kyllä tosi paska molemmilla nokilla kokeilin ja täytyy kyllä pistää pienempi tilalle. Mikähän on pienin purkaus suutin mitä voi isolla pumpulla käyttää.
     
  12. jpe

    jpe 3rd gear

    Eikö keltainen ole 4500 runkoisen cami, sopiikohan edes 4150 runkoon?
    Ei suuttimien kasvattaminen vaikuta tuohon kyykkäämiseen. Nyt 76 ja 88 Proformin 750dp race rungossa. Pienensin tänään high speed air bleedejä, tuo auttoi vähän mutta ei poistanut kokonaan.
     
  13. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Paras variaatio ollu tähän menessä edessä normi pumppu sininen nokka 2 asennossa ja 31 squirtter ja takana 50cc ja 35. Pitää illemmalla vaihtaa tulpat ku alko pätkimään yllättäen sen jälkeen ku erehdyin kokeilemaan sitä eteen voi olla että se keltanen on johonki muuhun tarkotettu mutta kyllä sekin mulla jo paikoillaan oli. Näyttääkös laajakaista laihaa seosta jos tulpat pätkii ja menee raakana läpi?
     
  14. SauliK

    SauliK Gearhead

    ootko kattonu että toisiopuolen kiihdytyspumpusta/suuttimista varmasti tulee tavaraa?
     
  15. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Kyllä tulee. Vaikuttas että toision pitäs saada bensaa heti ku läpät aukeaa reilusti. Taidan kokeilla vielä isoa pumppua toisioon ja jotain alikokoista purkaussuutinta
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mä oon paininu vähän saman ongelman kaa itekki jo tovin kans, tosin E85 itellä mikä jo itessään vaatii isompaa huikkaa, mutta ei taida vaan tällä kombinaatiolla saada pelittää mitenkään hyvin paikaltaan. 50cc huikka mullakin ja suutin porattu nyt tyyliin 38 tjsp muistaakseni. Tyhjäkäynti AFR jotain 13.5 hujakoilla, selvästi paranee kyllä rikastamalla sitä. Matka-ajossa jotain ~14 hujakoilla mennään tällä hetkellä, kai tota vois vieläkin vähä laihemmalle vetää ku kierroksia reilusti matkassa ni toimii hyvin.
    Ei oo herkkua tommosta perus 750 vakuumia säätää viinalle tämmöseen komboon, suht vakion moottorin saa toimimaan viinalla helposti.

    318 + XE284H, reippaasti portatut 360 rautakannet mitä laskettu 2mm ja 750 vakuumi, 3.23 peräruuvi ja turbiinissa stallia hurjat 1600rpm jarrua vasten tällä kombolla, eli ei toivookaan että toimis hyvin varmaan. Tyhjäkäynti ~1000rpm kuumana.

    Noh kohta lurua nokkaa (HE262) sinne ni rupee pelittää taas, otetaan ahdoilla sit takas se mitä hävittiin ja lisää?
     
  17. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Aika haasteellinen tuo sinun kompo. Minä oon vaan säätäny tyhjäkäynnin niin että pyörii mahdollisimman rennosti ja ja vapaan ja vaihteen ero ei oo ku jotain 50rpm vaikka onkin vaan 2200 turbiini. En tiiä vaikuttaako overlap tyhjäkäyntiseos afr?? Vuotavat pakosarjan tiivisteet ainakin vähän vaikuttaa. Kyllä tuo oma on jo lähellä ollu mutta kyllä siitä viimenen herkkyys puuttuu. Vissiin tuo ls1 1taso imarilla vaan vaatii melko reilusti soppaa jo hyvissä ajoin mutta varmaan sais paremmin jos pystyis säätämään kaikki emulsiot jne. Tuo 50cc pumppu ensiössä oli kyllä jo niin idiootti veto että tulpat sai vaihtaa. Pitää vielä yrittää ja pettyä mutta lähellä on ajanvaraus jollekkin säätäjälle.
     
    xarper tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Sama ongelmahan mullakin on tossa, jotta saa tarpeeks sitä soppaa sinne pyttyyn pienillä kierroksilla että se palaa riittävän hyvin ni sitä pitää sinne kaataa sit ämpäritolkulla, sillä en oo ees yrittäny enää rikastaa tota turhaan, oon vaan säätäny matka-ajon ja WOT kohilleen ja loput on mitä on sit, 8.5 power valve nyt itelläkin ja se kyllä on aika tehokkaasti kaupunkiajossa auki, korjaa noita pieniä ensiöpuolen suuttimia millä saa ton matka-ajon seoksen kohilleen sit.

    Tänään tuli ostettua tuo alipainemittari kaverin auton takia, kahtelen vielä sillä ton tyhjäkäynnin silleen et max alipaine ja katon paraneeko yhtään toiminta pienillä kierroksilla.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  19. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Sitä soppaa tarvii varmaa reilusti e85lla. Sepä siinä onkiin vittumaista ku sitä tarvii reilusti mut ei yhtään enempää ku tarvii:)
     
    xarper tykkää tästä.
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Kokeilitko säätää kaikkia tyhjäkäyntiseoksia rikkaammalle, siis reagoiko ne säätöihin, onko kaikki tyhjäkäyntikanavat auki?
    Noin laihalla kun on tyhjäkäynti niin sitä mun mielestä kans tarvitsee miettiä, tai säätää?

    Sytkästä, onko mitää alipaineohjausta käytössä, jos on niin paljonko se antaa lisää edellämainittujen arvojen 20 perus ja 36/2400 rpm? Chevy II tuossa jo mietti ennakkokäyrää, ja minä miettisin sitä ainakin säätäväni...
     

Kerro tästä muillekin!