Monipalvelu M Tuomi, Ylöjärvi - huijari!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja karra, 19.5.2019.

  1. karra

    karra Double Gearhead

    Myin vanteet tammikuussa M Tuomelle Ylöjärvelle, siten että hän noutaa Matkahuollosta ja maksaa sekä rahdin että vanteet. Paketit oli perillä 5 helmikuuta ja Tuomi jätti ne lunastamatta, vanteet palautui minulle ja jouduin maksamaan rahdin kahteen kertaan. Syyksi sanoi että hänen asiakas perui kaupan eli ei saanut niitä eteenpäin myydyksi.

    Lupasi maksaa minulle aiheutuneet kulut, ja kertoi että ei halua someen huonoa julkisuutta. Kuukauden välein olen kysellut asiaa mutta ei ole kuulemma rahaa hoitaa asiaa pois... kalliita biljardimailoja oli kuulemma osteltu ja rahat meni niihin... viimeisin vastaus kyselyyni oli että minä voin tehdä rikosilmoituksen jos en jaksa odottaa, rahat on kuulemma siis tulossa!

    Googlella jälkikäteen löytyi tällaista, olisi pitänyt tutkia tarkemmin ennen lähettämistä:

    Monipalvelu M.Tuomi palvelee sinua alueella Ylöjärvi

    Y-tunnus: 2810300-1

    Yrityksen nimi: Monipalvelu M.Tuomi

    Asentajia 1
    Perustettu v. 2017
    Osoite
    Keskitie 1 a, 33470 Ylöjärvi

    Kuvaus
    Korjaamo poistettu AutoJerry -palvelusta maksuhäiriöiden vuoksi.


    Monipalvelu M.Tuomi
    Y-tunnus 2810300-1
    Maa Suomi
    Postiosoite Keskitie 1, 33470 Ylöjärvi
    Käyntiosoite Keskitie 1, 33470 Ylöjärvi
    Toimiala Henkilöautojen ja kevyiden moottoriajoneuvojen vähittäiskauppa (45112)
    Puhelin 0401674805
     
    Pertti K ja Peeaa tykkäävät tästä.
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No eipä ole liiketoiminta kovin vahvalla perustalla jos ei rahat riitä muutaman kympin postikuluihin..
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä että toit asian nyt julki, lisää vaan eri foorumeille.
     
    miguelo ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos ennakolla lähettää, niin itse pyydän aina vähintään edestakaiset rahtikulut ensin tilille. Ei tule sitten ongelmaa jos joku ei pakettia noudakaan.
     
    Pertti K ja cdv70 tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yleensä sellaset maksaa suoraan paketit itselle, postiennakko on suurilta osin vaan niille pelleille jotka ei pakettia aiokaan noutaa.


    Joo toki riski laittaa rahat ensin mutta
     
    Rotten ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei ikinä postiennakolla ilman edestakaisia postikuluja etukäteen tilille.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Postiennakko on halpa vakuutus et edes myyjä saa rahat jos ostaja on rehellinen vaan posti pate jakaa lappusen mihin sattuu tai päättää kirjeen sulloa satunnaiseen lootaan

    Vilkuti valot hommasin aikanaan itelle ja vähän äpösteli myyjä et miks postiennakolla, jolloin tarjosin, et anna tilinro niin paan postit ensin ja sit tavara postiennakolla
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Mut jos ostaja ei nouda pakettia niin myyjä vastaa sekä lähetys ja palautuskuluista
    Eli postimaksut kahteen kertaa.

    Jonkun kerran olen joutunut maksamaan rahdit tuplana. Siksi lähetän vain että ostaja maksaa tilille suoraan.

    Jos joku sanoo että niin voi kusettaa. Niin voihan sitä kusettaa yhtä hyvin että laittaa halkoja pakettiin ja lähettää ne kampiakselina postiennakolla.
    Ei sitäkään tiedä mitä paketissa on sisällä kun sen maksaa.

    Eikä se "postin"täti mahda sille mitään vaikka kuinka ostaja sanoo että nyt tuli halkoja eikä kampiakselia
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saahan siihen sovittua avauksen ennen maksua, mutta ei auta jos kukaan ei sitä nouda
     
    sdfsd, Rotten ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  10. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tuossakin on yksi kuoppa. En muista enää mikä osa oli kyseessä, jota joku Oululainen oli minulta ostamassa, ja pyysi merkkaamaan postiennakkopakettiin että saa avata ennen maksua.
    Hetken ostajaa haastateltuani ja ihmeteltyäni miksi noin, selvisi että hän oli mallaamassa osaa eri mallin autoon. Onneksi tiesin jo heti kättelyssä että ei tule onnistumaan, joten kaupat jäi tekemättä.

    Ihmiset on opetettu niin tietoisiksi oikeuksistaan, että yrittävät yksityistenkin välisissä kaupoissa soveltaa nettikauppojen "ilmainen palautus" -markkinointikikkaa. Pitäs vaan muistaa, että firmojenkaan tapauksessa niitä ilmaisia lounaita ei ole olemassa vaan joku ne postikulut maksaa molempiin suuntiin.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei nyt ollutkaan kusetuksesta kyse, kusettaa voi aina vaikka ja miten

    Mutta lähinnä se postin hukkaamispolitiikka lähettäjän henkilökohtainen kyynel jos kirjattu kirje katoaa

    Silloin myyjä on saanut rahansa ja ostajalle jää pahamieli ja postipatelle osat torissa myytäväksi

    Postiennakolla varastaminen on aavistuksen riskialttiimpaa
     
  12. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Olen yhden sbc kampiakselin tilannut niin että sain tarkistaa kunnon ennen maksamista.
    Kun myyjä vakuutti ensi sen olevan priima mutta seuraavassa lauseessa siinä oli pieniä naarmuja.
    Ja minulla oli juuri siihen sopivat laakerit et hionta ei olisi tullut kysymykseen.

    Ei se postin täti sitä pakettia saa antaa tallille sovitettavaksi. Vaan se pitää tapahtua siinä tiskillä valvovien silmien alla.

    Toki voihan siitä ottaa juoksuosat
    :D
     
  13. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    on tainnut poistua toi avausmahdollisuus postilta.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    lisätietoihin kun kirjottaa "paketin sa avata ennen lunastamista" niin ainakin joskus 10 vuotta sitten onnistu
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kultaisella 2008-luvulla saattoi valtaosa vielä postiennakkopaketin muutenkin noutaa
     
    Jussi289 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Lähetin sillon paljon tavaraa, yksi jätti noutamatta. Ite jätin yhden noutamatta kun lähetäjä ei osannut lukea.

    Ei kyllä tulisi enää mieleen lähetellä mitään postiennakolla.
     
    Muokattu: 23.5.2019
    eilhik ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itse kuulun nykyään niihin pelleihin jotka ei maksa etukäteen mitään.täältäkin yhdeltä ostin ,rahat ennakkoon siihen loppuikin se bisnes.yhden jäljitin missä asui ja ajoin ovelle kelloa soittamaan,oli typerä ilme kun sanoin että tavara tai rahat.kolmas vaihtoehto olisi ollut turpaan veto.matka maksoi paljon enemmän mutta eipä jäänyt vituttamaan tapaus takaraivoon.yksityiset saavat ennakkomaksunsa unohtaa.muutenkin od myyminen tai ostaminen on suurimmalle osalle vaikeaa.
     
    jpe, Pertti K ja three hundred tykkäävät tästä.
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika jännä, mulla on täysin vastakkainen kokemus. Varsinkin täällä. Jokainen osto ja myynti on menny just niinku pitikin. Toki itsestäni myyjänä on helppo olla varma, mutta eipä ostajanakaan ole vahinkoja sattunu.
     
    atobee, MudMax, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. asperiini

    asperiini Gearhead

    Sama juttu, ei ongelmia maksun maksamisen tai rahojen saamisen kanssa. Yhden kerran on käynyt niin että rahat tuli mutta tavaraa ei sitten noudettukaan ja olin hukannut yhteystiedon eli sen ostajan puhelinnumeron niin ei voinut edes soitella perään. Myydyt osat odotelleet tallin hyllyllä noutajaa jo kohta 2 vuotta. Olenko huijari jos myyn ne toiseen kertaan? Ikuisesti ei voi säilyttääkään.
     
    MudMax tykkää tästä.
  20. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Hyvin on toiminut etukäteenmaksu, rahat on tullut tilille ja ostaja saanut tavaran sovitulla tavalla toimitettuna ilman turhia viiveitä. Satkun yli tavara tapauskohtaisesti ennakolla kun lähetyskulut tuplana tai joku muu sovittu summa(vrt. varausmaksu) näkyy tilillä.

    Myyjän tilinumeron, puh.nro, nimen googlettamalla selviää hyvinkin taustat.

    muutamat vainoharhaiset jokka tuota paketin avaamista sitkeästi vaatii tai postiennakkoa, näkyy yhä uudelleen ja uudelleen samaa osaa kyselevän eri palstoilla....
     
    Jussi289 ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!