Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä kunnon pelissä ja halvassakin aina teksti on poikaa. Yleensä ne jotka ei lue ja soittaa kysyäkseen jo kerrotut jutut, eivät osta.
     
    Gary Grand, palontie ja PilsnerBil tykkäävät tästä.
  2. JL-

    JL- 3rd gear

    Kannattaa jättää myymättä jos ei ole valmis asioimaan ihmisten kanssa. Mitä sitten, jos joku kyselee turhaankin? Ja kyllä ainakin omien kokemuksien perusteella huolella tehty rehellinen ilmoitus vähentää turhien kyselijöiden määrää, ja sitten kun joku uskaltautuu soittamaan niin se on yleensä jo melko tosissaan. Jos et kerro mitään autostasi, niin miten voit valittaa ihmisten kyselyistä? Erikoinen asenne myymisen kanssa jos kaikki on lähtökohtasesti jo paskaa.
     
    Mokaman, viikinki75, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vertaa:
    https://www.nettiauto.com/cadillac/de-ville/10225017
    https://www.blocket.se/varmland/Cadillac_De_Ville_Cabriolet_V8_Bilen_ar_Sald_85372171.htm?ca=11&w=3
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joo, oon taas ostatellut korjaamopalveluita Konalan suunnalta. Ihmetyttää, kun joka pajalla on netissä yhteydenottolomake, mutta kukaan ei sitten kohtuudellisessakaan ajassa vastaa niihin tiedusteluihin. Minkä takia se laatikko on laitettu, jos sen kautta ei saa yhteyttä? Ihme touhua.
     
    mikkis83, PilsnerBil ja JL- tykkäävät tästä.
  5. JL-

    JL- 3rd gear

    Sitten kun monille tekstiviestit ja sähköpostit tuntuu olevan kirosana, niin kannattaa totutella niihinkin, nykynuorille varsinkin niiden käyttäminen on normaalia. Voihan sitä toki uhota että sitten en myy, mutta enpä itse ainakaan koe mahdottomaksi kirjoittaa tekstiviestiä, ja samaan tyyliinhän se sähköpostikin tulee nykyään luuriin jos niin haluaa, ja kai sitä voi kerran päivässä koneellakin käydä jos näin ei ole. Kuitenkin löydetään tännekin tiemme valittamaan asioista niin kai sitä toiseen välilehteen ehtii sähköpostinkin avata.

    Juuri muutama kk takaperin myin yhden auton nuorelle sällille, enkä ollut vaihtanut sanaakaan puhelimessa hänen kanssaan. Toistakymmentä tekstiviestiä sai itsenikin epäilemään että onko kyseessä vain kirjekaveri, mutta kyllä hän paikalle ilmestyi ja (parintonnin) auto vaihtoi omistajaa. Ite ainakin kun jotain myyn niin mielelläni myös sitten kanssa myyn, joten vaikka pullopostilla joku osoittaisi kiinnostuksen niin pyrin kyllä vastaamaan.
     
    vivve, Charger´69, leivonharri ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Se on sitä nykypäivää....eräässä firmassa aikoinaan töissä ollessa se yhteydenotto posti jumahti aina sitä valvovan viitseliäisyyteen tarkistaa ja lukea ne yhteydenotot...parhaat tapaukset oli siten myöhässä että tarjouspyynnöt saapui laskentaan 2 viikkoa pyydetyn tarjouksen viimeisen jättöpäivän jälkeen... Eli luultavasti sama homma että ei ehditä / viitsitä lukea niitä tai pidetään sitä kautta tulleita yhteydenottopyyntöjä turhina ja reagoidaan vaan siihen ovesta saapuneeseen asiakkaaseen ja jos ovi ei käy lueskellaan ne postit.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    viikinki75 tykkää tästä.
  8. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tänään kun käyttis autoa netistä etsin niin kyllähän se kaupanteko on vaikeaa jopa liikkeiden kanssa. Jotain kun kysyin ei tiedetä tai vastattiin kysy konttorilta??? Ja noin 10 autosta mitä pidin sopivana vaihtoehtona niin puolet oli vielä saksan maalla. No yhdessä liikkeessä oli asiallinen kaveri joka vastasi puhelimeen ja tsekkasi asiat mitä kysyin. Tein tarjouksen johon lupasi palata kun kysyy johtajan mielipiteen. Tinkasin pyyntihinnasta melkein 20 %. Kaveri soitti vartin päästä ja kaupat tuli. Maksoin auton pois ja torstaina pitäisi käydä hakemassa se kotio. Eli ostin kuvien perusteella jotka olivat hyvät ja asiallisen myyjän johdosta. Ja sanotaan nyt et kyse oli kuitenkin useamman 10 tonnin autosta.
     
    vivve, Charger´69, PilsnerBil ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Heh, kai tähän on pakko tulla vastaamaan, että mä olen yksi niistä, jotka tulee siihen tiskille.:p

    Kai ne firmoillakin on tiskillä olijat varmempia ostajia, kun ne nettikyselijät. ?
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oikeesti kun "pitää kysyä johtajalta" niin tuulettelevat ja heittävät ylävitosia kollegojen kanssa ja yrittävät jotenkin saada koottua itsensä että saavat sanottua "auto on teidän" ilman että purskahtavat nauruun.

    Oon yhen käytetyn auton ostanut ihan oikeasta autoliikkeestä ja toisen jopparilta. Kummastakin tarjosin alle 90% pyyntihinnasta ja näppiin jäi. Joskus taas kun on (eri liikkeistä kuin nuo kaksi) kysynyt että mitenkäs alennus suoralla käteiskaupalla, niin "ei niissä oikein varoja ole" ja satasen pari muodon vuoksi saattavat tiputtaa.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alle 90% pyynnistä! Ja minä kun luulin olevani kova tinkaaja
     
    mikkis83, Peeaa ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  12. rb

    rb Double Gearhead

    [​IMG]
     
    mikkis83, PilsnerBil, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mä en ymmärrä teitä "en vastaa prepaid-lliittymistä soittaviin"? Todella monella on nykyään se prepaidi.
    Mulla on kyllä alkuperäinen normiliittymä 90-luvulta. Taidan olla ainoa?
     
    Gary Grand, Inlinee, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Mulla on vuonna 1997? hankittu kännyliittymä, palvelun :D tarjoaja vaan vaihtui joskus.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, toi mun liittymän alkuperäinen oli Radiolinja.

    Mutta olet varmaan vuosien varrella muokannut liittymääsi nykyaikaisemmaksi?
     
  16. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Epäilen ettei 50 tuhannen euron auton saa ostettua 5 000 eurolla. Tai sit se alkuperäinen hinta oli 45 t euroa normi hinta tasoa korkeampi.
     
    viikinki75, Charger´69 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Pitää olla kyllä pirusti ylihintaa, ja kovat puheet, että saa 90%tingittyä hinnasta:eek:

    Golfien hinnat on vähän tähän suuntaan. Uskomattomia hintoja. Samanlaisia saa alle tonnilla, mistä pyydetään useita tonneja. (vaihdossa tarjottu näitä monen tonnin vehkeitä).
    Ja samanlaisia satoja myynnissä.
     
    Muokattu: 23.5.2019
  18. JL-

    JL- 3rd gear

    Eikö "tarjosin alle 90% pyyntihinnasta" tarkoita esim että 50 000e autosta tarjoaa alta 45 000e. Toisinsanoen hinta tippunut yli 10%.
     
    FuryIII '71, Pertti K ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  19. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Kyllä se näin on...kun ovi heilahtaa niin ahteri nousee penkistä...jos joku tulee liikkeeseen niin sillä on asiaa...se ei valitettavasti ole ihan kaikissa liikkeissä selvää. Meni yhden tuotteen kaupat toiseen paikkaan vaikka hinta oli kalliimpi kun kaveri viitsi tulla palvelemaan...sanoin myyjälle suoraan että olet kalliimpi mutta kaupat tulee ihan asiakaspalvelun perusteella. Kuulemma mukava oli kuulla palaute ja korjasi hinnan naapuriliikkeen tasolle ja totesi että eipähän jää siitäkään sitten paha mieli
     
    viikinki75, miguelo, Mokaman ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Joo, onhan siihen tullut tiedonsiirtoa kylkeen.. Tällä hetkellä taitaa kustantaa 13 € / kk, sillä paketilla olen pärjännyt kun ei tartte somettaa :D
     
    viikinki75 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!