TH350 2-3 vaihto turhan nopee, ajatuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jussi289, 5.5.2019.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Modulaattoria oon ollu menoossa tutkiin, olisko säädettävä, mut vähän häiritsee et 1-2 vaihto on aika kohdallaan. Kolmonen tulee het perään varsin pehmeesti. Muuta oireilua ei ole. Lootan historia tuntematon. Kevyt kaasuttelukaan ei tunnu viivästävän 2-3 vaihtoa.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoo kuvernööriin, jos molemmat jouset on samanlaisia niin vaihda toinen joko löysempään tai jäykempään ja säädät modulaattorilla vaihtohetken sopivaksi.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kävin tutkailemassa modulaattorin, oli se säädettävä, mutta säätö vedetty jo pohjaan. Kuvernööri jää ikävästi ahtaaseen väliin, eli irrotuttaa palkin pois tieltä. Ei napannu alkaa.
     
  4. zero

    zero 3rd gear

    Täysin sama oire oli itsellä. 1-->2 vaihtoi suht oikein, mutta kolmosen iski heti perään vaikka vauhtia olisi 20km/h. Ostin uuden modulaattorin ja aloin vaihtamaan niin huomasin että myös itse modulaattori venttiilin kara oli paskana. Niin oli kyllä modulaattorikin, oli päästänyt öljyt läpi letkuun asti.

    Tässä kuva karasta, tuo pieni "korkki" kuuluisi olla karan sisällä sentin syvyydessä, omasta se oli irti ja pyöri venttiilin sisällä.
    [​IMG]

    Nyt vaihtaa napakasta vaihteet, kevyellä kaasulla noin 1500rpm iskee isompaa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. zero

    zero 3rd gear

    Hauska sattuma sinänsä, tein tuon oman remontin maanantaina :odbiggrin:
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se modulaattorin kaula on kuiten aika pitkä, et toi rassuu ei taida onnistua ilman pohjan avausta?
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Irrotat vaan modulaattorin ni tuon saat vaikka magneetilla ongittua perästä, ei tarvi pohjan irrotusta.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Okke, sylettää vaan nykyään nää huonot kädet, kun joutuu palkin takaa kurotteleen ahtaassa välissä pieniä osia.
     
  9. zero

    zero 3rd gear

    Juu magneetilla se tulee sieltä ulos jos se on kunnossa. Välillä se saattaa olla niin kulunut että joutuu magneetilla vetämään ja jollain hammaslääkärin koukulla vähän avittaan. Kun sen saa ulos, se kannattaa 1000 paperilla pyyhkäistä, terävät reunat pois.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Modulaattori oli tänään irti ja venttiilin kara. Umpipäinen kara, ja hyvin liikku. Modu on säädöstään ruuvattu ruuvi sisään ja kanissa, pumpulla imeskellessä liike kaikkee muuta ku nätti. Nytkimällä liikku. Tökkäsin modulaattorin karan perään peltiruuvin leveellä kannalla, siitä tuli 2-3mm lisää "kireyttä" säätöön. Parani huomattavasti. Pitää hommaa ehjä modulaattori.
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulla ois edullinen 350 laatikko(ehjänä myyty mulle,?)? ei ole rikkinäinen, bob jako?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei tos lootassa vikaa ole, eli ei tarvetta. Säädöt on vaan viä kaukana hyvin toimivasta. Kun ketään edellisiä ei vissiin oo kiinnostanu.
     
    jariha tykkää tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuli uus modulaattori ja tein saman imeskelytestin sille. Liike nätti ja tasainen alipaineen mukaan. Eli elkääpä ruuvatko säätöruuvia sisään ohi alueen, nitkauttaa jousen kaniin ja ongelmia seuraa.
     
    palontie, Gary Grand, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!