Th400 vaihtohetket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Alvari, 21.5.2019.

  1. Alvari

    Alvari Gearhead

    Käkkylän 400 aski vaihtaa vaihteet turhan korkeilla nopeuksilla. 1-2 n 30 mailia ja nykäisee aikas mukavasti ja kolmonen menee n.40 mailin vauhdissa se tosin vaihtuu jo vähän pehmeämmästi.
    Kokeilin toisella alipainesäätimellä mikä toimi toisessa autossa hyvin,mutta ei juurikaan muutosta.
    Kickdown solenoidia ei ole kytketty,mutta se kyllä napsahtaa kun laittaa siihen virtaa.
    Auto tullut juuri mulle joten ei tietoa onko ollut ennenkin tuollainen?
    Öljyt puhtaat ja auto seissyt muutaman vuoden ja loota on joskus rempattu...
     
  2. Alvari

    Alvari Gearhead

    Kokeilin toista governooriakin meni ehken jopa huonommaksi.
    Paikoillaan olleessa on aikas jäykät jouset.
    Mitäs tuolle vielä voisi tehdä??
    Vaihtaa samanlailla oli modulaattorin letku kiinni tai ei??
     
    Muokattu: 22.5.2019
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoos onko modulaattorit säädettäviä, jos on niin aukipäin ruuvaat vaikka 10 kiekkaa ja käyt koittamassa.
     
  4. Alvari

    Alvari Gearhead

    Säädettäviä ovat. Toinen oli jo ruuvattu aivan auki ja otin camarosta kokeeksi varmasti toimivan myöskin ruuvattavan.
    Voiko noissa modulaattorin akseleissa olla jotain vuosimallikohtaisia eroja? Noi näytti melko samanlaisilta.
    Vm:1970 lootaa yritän saada toimimaan...
    Vai onko tuossa sattunut joku moka remppa miehellä ja ei ole pelannut korjauksen jälkeen tuon paremmin...voiko tuota venttiilikoneistoa kasata silleen ettei tule painetta tuonne modulaattorille?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuleeko sinne modulaattorille kunnon imu koneen käydessä? Ei olisi ensimmäinen kerta kun letku on jostain lytyssä.
     
    MadMike tykkää tästä.
  6. Alvari

    Alvari Gearhead

    Tuntuu ainakin kovasti imevän kun sormella kokeilin.
    Siinä on kumiletkut ylä ja ala päässä ja metalliputki välissä.
    Kokeilen illemmalla vielä uudella kumiletkulla.
     
  7. Alvari

    Alvari Gearhead

    Kokeilin vielä uudella 5mm paksulla letkulla ja lisää modulaattorin aukipäin ruuvasta,mutta ei muutosta tapahtunut?
    Mitä tuolta tulee niskaan jos ruuvaan tuon venttiilikoneiston irti lootan ollessa autossa paikoillaan? Vai kannataako kuitenkin laatikko ottaa pois??
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos et ota kikkarisolkkua irti niin kuulat pysyy paikoillaan, pantaservo saattaa tipahtaa. Tuskin siellä on vikaa kun vaihtohetket määrää kuvernööri ja modulaattori. Ehkä kannattais ottaa se kuvernööri käteen ja ihmetellä sitä ennen venakoneistoa.
     
  9. -tl-

    -tl- Gearhead

    Kato ensimmäiseksi että modulaattorin venttiili ei ole jumissa.
     
  10. Alvari

    Alvari Gearhead

    Olen kokeillut jo toisella kuvernöörilläkin joka toimii hyvin toisessa autossa...
    Missä sijaitsee tuo modulaattorin venttiili?
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Onko se kuvernööri samoilla jousilla ja painoilla kun sun oma? Jos on niin siitä ei ole mitää hyötyä. Ja se että se toimii jossain toisessa autossa ei tarkoita että se pelais sulla ,koska rengaskoko,välitys ym ym...
     
  12. -tl-

    -tl- Gearhead

    Se on siellä modulaattorin alla...

    [​IMG]
     
  13. Alvari

    Alvari Gearhead

    Kuvernööri oli eri jousilla...se on isolohko Camarosta.(loota -72 Chevellestä)
    Cadissä oli aika jäykät jouset paikoillaan,mutta se liikkui tosi hyvin. Pelaa ehken hieman paremmin sillä??
    Tuo venttiilikin liikkuu hienosti ja siinä oli joku apujousi?
    Nyt paikoillaan Camaron modulaattori ja tuo venttiili ilman apujousta...
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se jousi on siellä avittaa jos on huono alipaine, tulee shift kitin mukana. Jousen poisaminen huonontaa sun murhetta.
     
  15. Alvari

    Alvari Gearhead

    Ok
    Otin öljypohjan pois ja toinen niistä putkista jotka menee ventiilikoneistosta kuvernööriin on aikas löysä.
    Panin tipan kierrelukitetta ja löin kumivasaralla kiinni.
    Pitää lähtä hakee öljyä ja kokeilla oliko vaikutusta?
     
  16. Alvari

    Alvari Gearhead

    Ei ollut vika siinäkään?
    Venttiili koneiston yläpuolen tiiviste ja pelti olivat mustia väriltään onko tuossa joku hemmetin sift kit??
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa olla, Transgo kitin plootu on yleensä musta näissä toosissa. Se ei kuitenkaan selitä tota ongelmaa.
     
  18. Alvari

    Alvari Gearhead

    Mistähän tuollaista vikaa lähtisi hakemaa??
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ikinä ennen ei ole tollasta vikaa tullu vastaan ja nyt taas. Teoriassa vois olla mahdollista että öölinpaineventtiili on jumissa ja siellä on täys paine koko ajan, sellainen sotkee tota "automatiikkaa" . Ehkä kannattais pistää painemittari kiinni ja tsekata mitä se näyttää.
     
  20. Alvari

    Alvari Gearhead

    Ok.
     

Kerro tästä muillekin!