Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  3. litres

    litres Gearhead

    Mutta kun me ollaan täällä Suomessa...niin toimiiko toi hinnoittelu täällä?
     
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Toimii toki, mutta aina viiveellä. Kyllä ne täälläki alakaa maksammaan aikanaan. Mutta jos autonsa Suomeen haluaa myydä niin toki täällä se hinta määräytyy täkäläisten markkinoiden mukaan.

    Pointti olikin että jos ois rahaa ja tiloja niin vielä Suomesta saa noita halvalla että kannattas hyvät keräillä talteen ja myydä sitten kun hinnat täälläki alkaa olla korkeammat. Eipä sillä että normaalisti Suomesta enää sais hyvää Irocia tai GTA:ta alle kympillä.
     
    litres ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    viikinki75, Pertti K, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. exchevelle

    exchevelle Gearhead

  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    viikinki75 tykkää tästä.
  8. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

  9. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Olen monesti miettinyt miksi kuplasta on niin paljon erilaisia replikoita ?
    Onko se enemmänkin suomalainen ilmiö ?

    Toki kuplia on valmistettu pitkään ja vaikka kuinka ja paljon, että aihioita on ollut kyllä paljon millä harjoitella. Ehkä siinä se syy ?o_O
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuplan pohjalevy. Koppa irtoaa suoraan ja helposti. Tilalle jää suora levy missä matala moottori = helppo rakentaa.


    Myös kuplien saatavuus ja hinta ollut bueno
     
    Pande_K, JoRkKiS ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Näin. Eikä 70-80-luvuilla oikein ollut muita yleisiä vaihtoehtoja, joista veromääräystenkään suhteen olisi kätevästi voinut mitään rakentaa ettei vaihdettujen osien määrä olisi kasvanut liiaksi.

    Sitä minä olen miettinyt että kun Kupla-rakennelmat olivat joko rantakirppuja (jotka olivat usein ihan hienoja) tai sitten noita kaikenkarvaisia "Ferrareita" tai joskus "Bugatteja" niin miksei täällä rakennettu Porsche 356 -replikoita? Ruotsin autolehdissä niitä esiteltiin 80-luvulla ja monesti vähällä vaivalla saatu onnistunut ja nätti lopputulos. Oliko se vaan siitä kiinni että kukaan ei täällä kaupannut niiden koreja?
     
  12. peto

    peto Gearhead

    Kyllähän tuo kuplien käyttö "replikoiden" pohjana oli maailmanlaajuista helpon rakenteen takia.

    Se miksi ei 356/550/718/jne. possu kopiota tehty oli varmaankin se, ettei yksikään Suomalainen korivalmistaja niitä tehnyt. Ulkomailla tehdyt korisarjat oli todella kalliita. Lisäksi 356 arvostus oli melko pohjalukemissa 70-80-luvuilla. Sitä pidettiin lähes kuplana maailmalla. Kaikki halusivat 911. Josta onkin jonkunverran kupla pohjaisia replikoita liikkeellä vieläkin meillä kotimaassakin.
     
    Pande_K tykkää tästä.
  13. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Totta tuokin kyllä mitä peto kirjoitti. Tuli vielä mieleen että olihan näitä Kupla-pohjaisia "SSK-Mersuja" myös. "Vuoden 1929 Mercedestä erehdyttävästi muistuttavan auton kori syntyy koto-Suomessa Kirkkonummella", raportoi Tuulilasi numerossaan 7/1977. Enpä muista aikoihin tuollaista nähneeni, vaikka kyllä noita jonkun verran oli ennenmuinoin.

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    N.10v sit sillonen tallikaveri hetken aikaa ropaili tääl kaverinsa 356 porche kuplaa. Oli muistaakseni subarun motilla, piti ilmeisesti tulla ihan tieliikenteeseen? Nykytilasta ei mitää hajua ja tuo vw harrastajakin muutti omaan talliin.
     
  15. speedy

    speedy Double Gearhead

  16. Mac

    Mac Gearhead

    Mitenköhän tuossa "suomiautossa" sattuu olemaan jenkkikilvet pohjilla.. :rolleyes:
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kilpiä nyt saa jokaisesta swapista...
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. t8

    t8 Gearhead

    https://www.nettiauto.com/porsche/356/10506897
    kyllähän tommosella ajelis
     
    peto tykkää tästä.
  19. jyrkita

    jyrkita 3rd gear

  20. peto

    peto Gearhead

    Sportti-auton Janne toi pienen sarjan noita speedesterejä -10 tienoilla. Lisäksi on muutamia yksityisten tuomia. Yksi kuitu coupe projekti valmistuu länsi rannikolla hiljalleen.

    Edellisessä viestissä vastasin siihen miksi niitä ei tehty Suomessa 80-luvulla.....
     

Kerro tästä muillekin!