Pontiac Trans Am 78

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Aukustus, 21.1.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Kansia kasailtu. Meinasi jo muodostua ongelma, kun ei kaksista erilaisista Arp keinuvipujen pulteista sopineet kummatkaan. Tuo tönärivalikoima on aika suppea ponuihin, niin olisi preloadit menneet niillä pulteilla ja saatavilla olevilla tönäreillä ketuilleen. Piti siis entrata vanhoista pulteista kierteet kuntoon ja kasata niillä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Imusarja lasikuulapuhalluksen ja lakkauksen jälkeen näyttää taas hyvältä :cool: Kaasariksi tuli Holleyn 770 Street Avenger, kun kaveri sen kehui niin hyväksi ja lupasi sen säätää mulle kun hamppariaterian tarjoan :D Pitää silmä kovana koittaa oppia samalla itsekkin jotain, kun tähän asti melkein kaikki kamppeet on säädetty piuhan nokassa.
    [​IMG]
     
    sleepercooler, Jape105, Charger´69 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Ei muakaan tihkuminen haittaa. Mutta jos just tehty kone uittaa litra kaupalla öljyä läpi, se haittaa. Mulla oli ensin jotkut hyvät nyky öljyt, täyssynteettiset. On hyroller nokka niin ajattelin että öljyksi käy sama kuin 94 Buickin LT1 350een. Se nirunaru vaatii turvottavan öljyn, ettei vuoda. Luulen ettei talven aikana ole tallin vaalealle lattialle tullut montaa tippaa.
     
    Aukustus tykkää tästä.
  3. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Mitkäs öljyt on tuollaisia turvottavia öljyjä ja mikä sen efektin tekee? Tekisi mieli kyllä laittaa jotkut ns. laatuöljyt uuteen moottoriin. Tuttava on Royal Purplen diileri, niin jopa niitä olen harkinnut, mutta vähän skeptinen olen silti vielä.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Turvottavaa tai ei mutta konerempan jälkeen olen valvolinen 5w-40 öljyä käyttäny noissa olssin koneissa ja ei mulla ainakaan oo ollu sitä "hikoilua" kummempaa havaittavissa o_O
     
    speedy ja Aukustus tykkäävät tästä.
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joku näistä kolmesta Oulun "Banditista" ajeli eilen vastaan kolmen maissa iltapäivällä keskustassa, mutta en kerenny tekemään tarkempaa tunnistusta hektisessä liikennevirrassa :) Käyttökotterolla olin liikkeellä
     
  6. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Varmaan Charger69 ollut liikenteessä eilen, sen tunnistaa mustista kilvistä sen lisäksi, että on näistä kolmesta parhaassa kunnossa. Ja jos ikkunasta pilkistää hauis, joka peittää puolet ikkuna-aukosta, niin näköhavainto chargerista on vielä varmempi :D Omani ei vielä ole liikenteessä, kuten varmaan voi päätellä projektitopikista, mutta sen tunnistaa kauhtuneesta ulkoisesta olemuksesta ;)
     
    isalmela, Charger´69, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se on varmastikin ollut mun kaverin auto jolla on mun ex Kaliforniasta uitettu 1978 Banditti :D Koska itse en ollut liikenteessä ja Aukustuksella on omansa muttereina :rotfl:

    Vai niin :rotfl::poff:

    Meillä on täällä Oulussa nämä Banditit ollu vähä pienessä piirissä, tuota mun nykystä yritin 1.5 vuoden ajan ostaa Iistä ja kun hintaneuvottelut kesti tosiaan 1.5 vuotta niin ehdin yhden jo uittaa Kaliforniasta ja peruskunnostaa tuossa välissä. No sitte mun kaveri kiinnostu siitä mun autosta kun sillä itellä oli semmonen mikä vaati huomattavasti enempi töitä ja samalla hetkellä me päästiin lopulta sopuun tuosta mun nykysen hinnasta sen sillosen omistajan kanssa niin mulle tuli vaihossa sitte tuo Aukustuksella oleva projekti ja mun kaverille meni mun Kaliforniasta uittama, mulle tuli tuo mitä 1.5 vuotta jälestin ja Aukustus kävi nappaamassa itelleen ton projektin mun pihasta :D Ja tässä viimesen puolen vuoden aikana on sitte kaikki kolme myyty eestaas osia toisillemme jne. että on kunnolla noiden Bandittien geenit sekottuneet, sisäsiittosta hommaa saatana :rotfl: Mutta yhtä suurta Bandit perhettä ollaan :rotfl: Ainaki siihen asti ennenku Aukustus hylätään perheestä kun maalaa autonsa pois Bandit väreistä :rotfl::poff:
     
    Muokattu: 18.5.2019
    Camino'79, isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ainakaan silloin ei tarvitse enää kysellä, että kenen auto se oli joka tuli vastaan! :cool::D
     
    Camino'79 ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Niin, siinä vaiheessahan se on "ei kenenkään" auto ja kättä ei enää nosteta.... :rotfl::lol::odwink:

    Mutta sää ehit tehä vielä parannuksen. Tämä on sun ensimmäinen jenkkiauto niin mää oon sen verran "vapaan kasvatuksen" mies että mää ymmärrän että sää vielä vähä haet suuntiasi ja mun pitää vaan odotella että löydät oikeat vastaukset ihan ite, mää koitan vaan johdatella sua oikeaan suuntaan sun matkalla kohti vihreämpiä niittyjä :rotfl:
     
    Aukustus, Srki ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Älä pidätä hengitystä tuon mustaksi maalaamisen suhteen :D
     
    isalmela ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  11. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Purin etupenkkien verhoilut pois uusien päällisten tieltä ja samalla tutkin syytä sille, että kuskin penkki oli jotenkin ryhditön ja vinksallaan. No pitkään ei tarvinut syytä etsiä, kun penkin istuinosan "etupalkki" oli täysin irti hitsauksistaan :D Komealla makaroonisaumalla hitsasin palkin takaisin paikalleen. Vielä pitäisi puhaltaa ja maalata rungot ennen verhoilujen asennusta.
    [​IMG]

    Samaan aikaan Pirkanmaalla moottori etenee.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Värin esikuvana oli Gm Strato Blue Metallic. Esikuva siksi, että koodia tälle ei löytynyt, mutta tää ei oo museokampe, niin ei mitään merkitystä värikoodeilla kunhan näyttää hyvältä :cool:Kun loput ei siniset osat ovat paikallaan, niin varmasti vain paranee.
     
    4d sedan, isalmela, J.J. ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Moottorista tuli kyllä eroottisen näköinen. Iso peukku.
     
    Aukustus tykkää tästä.
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Eihän sitä mustaksi tarvi maalatakaan, sehän on jo musta :rotfl:
     
    Aukustus tykkää tästä.
  14. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Jos on jollakin irtomoottorin sisäänajoon sopiva teline tiedossa Oulun seudulla, ehkä myös Tampere-Oulu välillä, niin olisi kova tarve lauantaiksi! Normi pyöriteltävä moottoripukki löytyy, mutta sitä en kyllä mielellään tähän tarkoitukseen käyttäisi.
     
  15. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    [​IMG]
    Siinäpä olisi moottori valmiina :cool: Ei löytynyt sisäänajoon sopivaa pukkia mistään, niin teen sen sitten autossa paikallaan. Jos on jollakin ylimääräisenä flekti ja laturin kannake (ennen vuosimallia 71) niin saa tarjota! 71-74 mallinen kannake on, mutta ei pulttijako sovi tuohon lohkoon.

    [​IMG]

    Pussihousut lepattaen puhalsin etupenkkien rungot ja hitsailin pari murtumaa, jotka löytyi puhalluksen tiimellyksessä. Maalit niskaan ja verhoomoon!
     
    Riuska-Petteri, Camino'79, Carpenter ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. kuula

    kuula Gearhead

    Vedät vielä noista matista&teposta rivotukset auki maalista ni vot!
     
    Aukustus ja 440Mag tykkäävät tästä.
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    Käytätkö penkit Antonilla vai missä?
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  19. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Näin on ollut ajatus ne ihan kiillottaa, jos en malta nyt sitä tehdä niin sitten myöhemmin kun joutaa alkaa hifisteleen ;)

    Verhoomo Antonilla kävin kysymässä haluaako ottaa etupenkit työn alle, mutta ei halunnut alkaa vanhoja pehmusteita elvyttämään, eikä tekemään uusiakaan pehmusteita olemassa oleville päällisille, kun olisi niin hankalaa. Varmasti näin onkin oikea tapa, mutta halusin hyödyntää nuo mun olemassa olevat päälliset, niin ei päästy sopimukseen. Verhoomo Tappaskääpä lupasi elvyttää nuo vanhat pehmusteet lisäämällä niihin tavaraa ja asentaa nuo mun valmiit päälliset paikalleen, joten sinne vien.

    Kiitos vinkistä, pitääpä tutkia :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Oisko kellään pontiacin moottorinkorvia ylimääräsenä? 75-79 jäykät korvakot moottorin päähän. Mulla on korissa joustavat korvakot ja moottorin matkassa tulleissa on joustokumit moottorin päässä, ei passaa yhteen. Mistä saan koriin uudet kumit moottorikorvakoihin, us-partsilla ei ainakaan nettikaupassa ole Pontiacciin?
     

Kerro tästä muillekin!