Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    Joo tähän perimätiedon mukaan vaihdettu tekniikka jostakin noin 70-luvun camarosta joten kaikki "turha" on luultavasti silloin karsittu pois. Joo niin meinasin testata tuon solkun, täytyy etsiä jostakin kytkentä tuolle solkulle.

    Eli tämä on TH400 laatikko?

    Kiitos palautteesta! Ei tätä nyt kesken jätetä, vaikka tuo laatiikko paljastuisi nyt rikkinäiseksi niin kannattaa tuo kuitenkin korjauttaa. En hirveästi pitänyt ajatuksesta ostaa käytetty laatikko ja rempata se sitten samantien.
     
    isalmela ja zuinula tykkäävät tästä.
  2. zuinula

    zuinula Gearhead

    Tossa tunnistamiseen:
    http://iwan-ae.info/chevy-transmiss...ion-chart-anta-expocoaching-co-auto-trans-id/

    Camarossa on ollut tuo kick downin kytkin ollut ymmärrykseni mukaan ohjaamon puolella mikä varmistaa sen ettei osat ole seuranneet tekniikkaa. Sähkö on yksinkertaisesti niin että tuot plussan kytkimelle, josta se jatkaa ns. kick down- kytkimen kautta laatikon solenoidille, jossa se maadottuu solenoidin kelan kautta. Älä mieti asiaa vaikeasti ;)
    Nää Impalat on neekerit tehny meille neekereille:p
     
  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    onhan se TH400

    Joo miulla sopivasti pyörii yksi rajakytkin tuossa pöydällä niin voisi tuon rakennella kaasuvivustolle.
     
    zuinula tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika usein se on nelisatasen kanssa ollu ihan sisällä kaasupolkimen yhteydessä. Ja reilulla säätövaralla, et saa sen haluttuun kohtaan.
     
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    joo. pitää suunnitella mihin sen saisi kaikkein parhaiten laitettua.
     
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    Nyt on uudet liemet koneessa sekä uusi suodatin. Öljyt lisätty viivalle auton ollessa tyhjäkäynnillä Parkilla ja kaikki vaihteet läpikäytynä. Huohottimen pääsin näkemään paremmasta kulmasta ja kyllä se tulppa siellä putkessa vielä oli. Jouduin lyhentämään putkea hiukan että sain paskan pois, samalla vedin tuolle huohottimelle uuden letkun keulaan. Nyt testilenkillä vaihdot napakoita ja öljyt kestivät koneessa ainakin tällä kertaa. Väsäsin tuolle kickdownillekkin rajan kaasupolkimelle mutten vielä tehnyt kytkentöjä. solenoidit testasin laatikosta ja näyttivät toimivan.
     
    Gary Grand, Seevu, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. tzampy

    tzampy Gearhead

    Nyt laatikko vaihtaa todella napakasti ja öljyt kestävät siellä missä niiden kuuluukin olla. Pystyi jo ajelemaan kunnolla kruisinkia. Hiekkatiestä tuo auto ei tykännyt vaan alkoi käymään tyhjää huonosti vaihde päällä. Tutkinta jatkuu huomenna.
    [​IMG]
     
    mukko, Vuokralainen ja Herje tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Röykkysellä tiellä liekkö lähteny kaasarista paskat kiertoon? ;)
     
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tuokin tietysti on mahdollista, ryyppyläppä tietysti kääntynyt kiinni kun tie oli niin paskassa kunnossa. :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. esmi

    esmi Gearhead

    Se on liian hieno hiekkatielle,siksi se osoittaa mieltään!:cool:
     
  11. tzampy

    tzampy Gearhead

    no siitä en tiiä. :D Mutta kiva oli ajella kun laatikko toimi oikein :)
     
    Gary Grand, isalmela, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Filth

    Filth 3rd gear

    Itellä samanlainen laatikko ponussa kiinni, tämäkin tekniikka swappi. Siinä ei ainakaan oo kytkettynä tuo kickdownin solenoidi ja loota tuntuu ihan loogiselle toiminnaltaan cruisinki vehkeessä... liekkö miten suuri vaikutus sitten käytökseen/laatikon kestoon tuolla? Kerro ainakin kokemuksia kun saat käyttöön...
     
  13. tzampy

    tzampy Gearhead

    Hyvin se Camino kristallipallosta katsoi, kaasarissa paskaa. Nyt rokkaa taas. Sain vinkin tuosta modulaattorin alipaine letkusta ja sen paikasta niin siirsin sen imusarjaan ja vaihto kohdat järkevöityivät.
     
    Muokattu: 4.6.2019
    palontie, Jussi289, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    en tiiä teenkö tuolle mitään kun tuntuu toimivan tällä hetkellä.
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Impala kun on nyt saatu ajoon niin otetaas seuraava rakkine työn alle. :D

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. tzampy

    tzampy Gearhead

    Nelisen sataa kilsaa nyt kurvailtu ja ei ihmeempiä vastoinkäymisiä
    [​IMG]
     
    THietala, Vuokralainen, Petri R. ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tässä tuntuu olevan hieman tiuha perän välitys 100km/h kun nappaa tauluun niin kone huutaa aika perkeleesti. Millainen homma on tuon välityksen vaihto?
     
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Perä voi olla joku 3.73 välitys jos autossa on ollut alunperin 6 ja od manuaali. Se on kasin ja automaatin perässä aika tiuha matkailuun. Tai siinä voi olla mikä tahansa jos perä on vaihdettu. 3.08 lie muuten yleisin. Ja vaihtaahan laatikko varmasti kolmoselle ;)
     
  19. tzampy

    tzampy Gearhead

    Joo vaihtaa varmasti kolmoselle. kyllähän tuo kivasti kiihtyy mutta ei tuolla viitti satasta ajaa pitkään.
     
  20. Flash

    Flash 3rd gear

    Ylivaihdelaatikolle siis oiva perävälitys valmiina ;)
     
    Vuokralainen ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!