Chevy k2500 pickup 6.5td -95 4L60e laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevy62d, 5.6.2019.

  1. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Moro.

    Tuossa alko poikiin kyseinen looda ja mietin että onkohan laatikon huuhtelulla ja öljyjen vaihdolla mitää apua asiaan, ku alko arpoon vaihteita 3-4 välillä ja nopeus mittariki alko heittään 20kmh liika vähän, että olisko öljyjen vaihto jo edessä.

    Kyseinen potilas rullattu jo 534tkm kuitenki. Eikä mitää tietoa edellisestä laatikko huollosta.

    öljyjen lämmetessä laatikko alkaa pelaamaan normaalisti ja vauhtimittarikin alkaa näyttään oikein.

    Kiitoksia etukäteen vastauksista.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko varma plootan tyypistä?
     
  3. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Oon. Voin tokkiinsa vielä tarkistaa uuelleen, mutta 4l80e se ei ainakaa oo. Sen tiiän.
     
  4. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Eikös nopeussignaali tule jakolaatikosta (nelivetoisessa) ? Ja nelikossa on 4l80e?
    Eli päävaihteiston öljynvaihto tuskin vaikuttaa tuon taivaallista tuohon nopeusmittarin sekoiluun, ja tuo nopeussignaalin sekoilu todennäköisesti sotkee myös päävaihteiston toiminnan...
     
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kumpaakin (4l60e tai 4l80e) on käytetty -95 nelikossa.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa kuitenkin turbokoneen persiissä olla ultra harvinainen. Mutta silti jakiksessa on pyörintänopeusdynamo. Sen pystyy tsekkaamaan yleismittarilla kun pistää vaihtovirta-asentoon. Siis takafillarit ilmaan ja silleen, tasaisesti kiihdyttämällä voltit nousee tasaisesti.
     
  7. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Noo se vlooda öljyn vaihto ny ei tavallaa hukkaan mee ku ~530tkm menny ja huollosta ole tietoja,nii hyä vaihtaa kuiten. Mutta epäilette, että nopeus sensori jakolodjusta sekottas vaihteiston? Kumpi semsori se mahtaa olla?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika looginen epäily, kun kerran nopeusmittarikin heittelee.
     
  9. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Mikä se niistä on se nopeus anturi? Tietää alkaa tutkiin että onko johtovika vai anturi sökö. Nii ja looda on 4l60e
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En uskalla opastaa, niin harvoin on tarvinnu sähkölaatikkoa edes kattoo.
     

Kerro tästä muillekin!