Omc Cobra pakoputkien läpät...siis mistä löytyis ja äkkiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vesku383, 9.6.2019.

  1. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Niin, mistähän löytyisi noita pakoputkissa olevia, veden sisään tulon estäviä läppiä? Vene oli tänä kesänä eka kertaa vesillä, niin luulin että paska palaa, kun tuli käryt konehuoneesta. No ei tullu onneks liekkejä, mutta vasemman pakosarjan kumipalkeet kärysivät, kun pakosarja oli tulikuuma. Oikea oli viileä, ja koneen lämmöt muutenkin ok. Niinhän siinä on nyt käynyt, että tuo pakoputken "läppä" on nyt jossain tuolla Y-putken pohjalla, ja estänyt veden poispääsyn(samoin ollut pakokaasujen tielläkin, selittänee sen, kun ei oikein kulkenutkaan kunnolla).
    Noita kumipalkeita löytyy kyllä suomenmaalta, mutta mites noita läppiä, olisko jollain heittää vinkkiä? Ebaystä löytyy, mutta kun haluisin saada veneen ajoon, kun kelejäkin olis, enkä haluais syksyun asti odotella noita saapuvaksi.
    Tiedän, että jotkut ovat noita poistaneet, ja myöhemmin Volvo Penta? jättänyt nuo kokonaan laittamatta, mutta sen verta syvällä tuo paketti(4,3V6 + vetolaite ui, etten kyllä uskaltas ilman ajella, ettei tuu vedet koneeseen. Mielipiteitä tästä?

    Pakosarja siis pois tällä hetkellä, vene edelleen laiturissa, tuosta pakosarjan läpästä pelkkä akseli jäljellä, ja nuo kumipalkeet palaneet korpuiksi. Ajatus on ollut että kun on osat, niin otan veneen trailerille, vaihdan osat, ja tumppaan takaisin veteen. Ja toivon, että tuon kadonneen/palaneen läpän jämät saan jollakin konstilla pois putkesta...

    Us partsilta ei löydy, eikä MarinePartsiltakaan, ainakaan luettelosta, vaikka varmaan kaikki muut osat löytyvät tohon rakkineeseen.
     
  2. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Läpät tilattu, tulevat Belgiasta. Tuntuvat olevan harvinaisempia kuin hampaat kanalla.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja sitten alkaa mielenkiintoinen kadonneen läpän metsästys ;)
     
  4. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Joo voi ollao_O Kaiken järjen mukaan se on vielä siinä Y-putken vasemmassa haarassa, kun se puoli ylikuumenikin. Oliko se läppä nyt alumiinia kumipinnoitteella vai? Ei ainakaan magneetilla saanut mitään ongittua sieltä putkesta. Kunhan otan veneen kuiville, niin saan purettua ne palkeet pois, niin vois ylettää paremmin pohjalle..
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Taitaa olla rosteria, mutta yhtäkaikki, magneettiin se ei ota ;)
     
  6. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Näinpä. Mitäs Hantta oot itse mieltä noista läpistä, tai siis siitä että jotkut jättävät nuo kokonaan pois? Sekin vaihtoehto kävi mielessä. Tossa tosiaan nuo vanhat yksiosaset omc:n "batwings" pakosarjat. Vesi lillii paikoillaan ollessa juuri tuossa läppien korkeudella. Uudemmat Volvo pentan sarjat nähtävästi kaartavat ylempää, eikä läppiä taida ees olla?
     
  7. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Vene on Four Winns 205 Sundowner
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen noita aika surutta poistanut, nimenomaan silloin, kun toinen on ollut jo rikki tai putoamaisillaan, ilman ongelmia, myös 6,2 swapeissa, jossa jopa painoakin tulee jonkin verran lisää, mutta ohjenuorana tuota en uskalla julkisesti pitää, sillä jos männnän päällä on vesi, kääntyy syyttävä sormi meikäläiseen. Jos venepaikka on niin, että metriset aallot pääsevät suoraan takaa, on riski ilmeinen.
     

Kerro tästä muillekin!