volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla palaa kaikissa volvoissani se vikavalo, paitsi yhdessä, jossa kärvähti polttimo. En kumminkaan pumppua ala vaihtamaan sen takia.;) Katsuritkaan ei oo siittä, ainakaan tähän asti valittaneet. Saa sen sammunkin, kun kayttää pitkään tyhjäkäyntiä. Ruiskun hihnoja joutuu vaihtaan melkeen viikottain...., ainakin tuntuu siltä. Viimeseen hankintaani tein omat merkit, että löytää helpommin ajotuksen, jos katkee. Siinä olikin nokka-akselilla oleva pyörä 90 astetta eri asennossa, kun mun muissa kahdessa. Pitää vaan muistaa hihnaa laittaessa, että kone tulee pyöritettyä oikeeseen kohtaan pumppuun nähden.
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    et vissiin oo hihnan säätöä käyny tekemässä loppuun astio_O pumppu meni mulla vaihtoon vain ihmeellisen täristyksen takia... vielä entiä oliko vika siinäkään kun en oo pihaa pitemmälle päässy? turha sillä nokkapyörällä on tommosessa mitään kohilleen yrittää laittaa(tai luottaa sen merkkeihin), siinäkun ei oo kiilaa tms... ite löysäsin nokkapyörän että sain hinnan vaihettua pumpun ollessa lukittuna merkkiinsä;) kyllä jos sulla viikottain menee hihnoja niin pitäskö kerrankin etes tehä hihnan vaihto kunnolla vai onko se vaan niin että tekemisen ilosta teet?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Ei pidä paikkaansa! :rotfl:
     
    valpas tykkää tästä.
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on ne pumpun pään hihnapyörät kuluneet, ja varmaan siks tahtoo hihnasta mennä hampaat 70 tkm kohdilla. Toki viimeks Gates hihna katkes 50tkm kohdalla, vaikka pääosin ajan vain pitkää matkaa, eli pitäs kestää tuplat, verrattuna kaupungissa ajeluun. Jakohihnasta (Gates made inEU) oli hampaat irtoomassa 100tkm ajolla. Tuli ennenaikanen vaihto. Onneks meni se ruiskun hihna, niin tuli katottua se jakohihnakin. Inan jakohihnalla on ajettu toisella autolla 130tkm, ja hihna on hyvän näkönen vieläkin. Uskaltasin katsastukseen sillä mennä.
    Siis ilolla teen, kun tekemistä on niin harvoin, oikeesti.:)
    Totta, että en oo hihnojenvaihtoa tehny koskaan kunnolla, enkä oo irrottanu sitä pyörää kuin silloin, kun testeri näyttää, että pitäs säätää ajotusta. Kun saa sen alemman pyörän just samalla paikalle, niin käytännössä ajotus ei oo muuttunu.
    Mulla on koneeseen tullu tärinää, kun on vikaa ollu moottorin tukikumeissa. Vanhat kumit on kovilla, jos yhdessäkin on liikaa eloa.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    Ninku olen jossai aikasemminki jo sanonut, kaikki kumit on uusittu ennenkuin suuttimet ja pumppu...
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    No perskules, jossain vaiheessa mullakin on noita hommia edessä.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Minkä helvetin takia sitä ei voi käydä säädättämässä testerillä sitä ajotusta kun sen jälkeen käynti paranee, vie litran vähemmän keittoa, ei oo jälkikäyntiä eikä hakkuuta niitä hihnoja paskaks.... Varsinkin tommosilla km-määrillä ihan päätöntä touhua :confused:
     
    mikkis83, jariha ja palontie tykkäävät tästä.
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Juu hihnan vaihdon jälkeen testerillä pumpun ajotus kohdilleen. Aina ei oo joutunu säätään, vaan on ollu ihan kohdillaan. Alle neljän ei tahdo päästä, kuin ihan joskus.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    paska puhetta... alle 5litraa muka:wc::wc:
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu kyllä aika sukkasillaan saa ajella jos alle viiden pääsee. Kaverilla oli kunnossa oleva 850 manuaali ni siihen viiteenkin litraan joutu ajelemaan jo sen verran sukkasillaan että vitutti olla kyydissä :D
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    Alle kuuteen ei oo menny kertaakaan... ennen suutin remppaa oli keskikulutus 8.2 ja suutinrempan jälkeen ollu 6.8-7.5 välillä, parhaimmillaan pelkkässä matkassa saanu menee 6.1 joskus parivuotta sitten? Pumppurempan jälkeen en oo vielä nyt ajanu jotta tietäs mihin suuntaan ollaan menossa?
     
  12. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mulla näytti ajotietsikka 4.9 keskikulutukseksi jumalmoottorilla. D5252T. Mut se oliki sit sukkasillaan ajoa ja katti oli tyhjätty.
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Nykyrajoituksilla pääsee helposti alle viiden, kun ei moottoriteitä ajele. Hyvin rullaavalla manuaalilla tietenkin. Nopeus on 0- 5 yli rajoitusten. Vapaalla aina silloin, kun sopii. En ajele alinopeutta.
    Liikennevaloista kestää lähtee sen mitä sopivasti irtoo ilman, että suuresti nostaa kulutusta, jos ei jarrulla oo joutunu valoihin pysähtyyn. Totta kai parasta olis, jos ei joutus pysähtyyn. Mitähän lisäkulua raskaalle rekalle tulee, kun jarrulla joutuu liikennevaloihin pysähtyyn, ja siittä taas lähtemään?
    Joku ennakointi pitäis noihin liikennevaloihin saada.
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    enpä luottas tuollasiin aataminaikasiin ajotietokoneisiin? itellä näyttää kulutusmittari reilusti vähemmän kuin tankkauksen yhteydessä laskettu kulutus joten luotto ei ole kohdillaan... tankkaan aina täyteen ja trippaanmittarin tankkauksen yhteydessä ja joo en todellakaan ole tientukkona miettimässä meneekö nyt 0.05dl enemmänkun kiihdytän 85km vai kiihytänkö kusisukassa 75km että menis pienemmälläo_O
     
    mikkis83, palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla ei tuossa ajossa olevassa volvossani ole ajotietokonetta.
    Ihan aj0päiväkirjaa pitämällä selviää kulutus . Tosin volvoni matkamittari näyttää vähän vähemmän, kuin navigaattori kilometrejä. En ole nyt seurannut, montako kilometriä 60 euron tankkauksella pääsee. Aikasemmin se on ollu 800-900km.
    Eikä siinä mitään järkee oo viimeseen asti pihistellä, mutta ennakoimalla säästö tule ihan itestään, mutta muut pitää huomioida, että pääsevät ryhmittyyn haluamilleen kaistoille. Monet hiljentää liian aikasin, ja takana tuleva yrittää päästä hidastelevan takaa kääntymään toiselle kaistalle. Se ei oo kivaa kun tukitaan.
     
  16. atobee

    atobee Gearhead

    Mites kulutukset bensakoneella? :D
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    15+:D
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  18. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Pyh! :D

    12,5 kaupunkilla jotakuinkin, matkassa 9,5
    R sarjalaisella manuaalina.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Meillä menee 140hp koneella keskikulutuksen ollessa n8,5-9ltr.
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    Paska puhetta... ette usko itekkään:p
     

Kerro tästä muillekin!