ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Viime viikolla kolme ihmistä soitteli ja kyseli että oonko illalla kotona jotta vois tulla autoa katsomaan ja tällä viikolla eilen yks kehuskeli illalla tulevansa. Perkeleen mystistä nykyään kun "ostajat" ei katoa matkalla pankkiautomaatille vaan ne katoaa jo ennen ennen kuin on selvinnyt paikan päälle miettimään tarviiko sinne automaatille edes mennä.

    Alkaa tää auton myynnissä pitäminen vituttamaan pikkuhiljaa....
     
    Peeaa tykkää tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Myin tuossa tonnin käyttistä. Tuli niitä tarjoan puolet ja mikä viimeinen hinta-viestejä. Kaksi soitti ja ensimmäinen soittaja tuli puheiden mukaisesti katsomaan, koeajolla löysi vian jota en itse ollut huomannut. Minuutti soviteltiin hintaa ja vei auton mennessään.
    Omituinen ostaja... ja auto oli myynnissä vain puolitoista päivää
     
    Nikuzai, miguelo, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. juha745

    juha745 Gearhead

    Toi lootavikainen pitkäkatto kerää kyllä, mitä heikkotasoisempia "ostajia".:confused:
    Aiemman"10 minuutin päästä tulijan" kerroinkin aiemmin, ei oo vieläkään näkyny viikkojen jälkeen tätä sankaria. Pitäskö huolestua?
    No nyt sitte uus tapaus. Soitti toissa viikolla joku arkipäivä puolen päivän maissa. Puhelu alkoi: "Tuun hakeen auton 21. päivä" ja sen jälkeen alkoi kysellä ilmoituksessa kerrottuja asioita. En saanut koko puhelusta oikeastaan mitään tolkkua ja sanoin sitten, että tehään sillai, että soitat kun oot tulossa. Lopetti puhelun kesken lauseen. En kyllä viitsinyt tuon takia juhannusta päivystää auton vieressä tallilla...
    No 22.6. sama virtuoosi soittaa eri numerosta: "Tuun vasta maanantaina hakeen auton..." No eilen menin tallille tekeen muita hommia ja huvikseni soitin tälle tyypille, että olitko tulossa sovittuun aikaan, niin alkaa kysely, että "mikä laatikossa on vikana, paljonko uusi maksaa, pitääkö laatikko purkaa korjausta varten?"
    Kerroin, että en ole myymässä korjattuja tai uusia laatikoita ja pitää purkaa jos vian meinaa tuosta selvittää. Perään vielä kysyi, ne aiemmin kysymänsä, jo ilmoituksessakin kerrotut asiat. En jaksanut tuota sekoilua enempää, niin totesin kaverille, että kaikesta päätellen et ole tulossa sopimaamme aikaan paikalle? No sitten alkoi selitys jostain vitun korteista, mitkä ei oo saapunut. :confused: "Tuun jos ne nyt tulee tässä..."
    Arvauksia, mitkä kortit kyseessä? Ajokortti ja joululukortti? Elinluovutuskortti? Kutsukortti saapua paikalle noutamaan auto?
    :wc::wc::wc::wc::wc:
     
    Norri, Gary Grand, pom ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laita sellanen hinta, ettei jengi luule laatikon olevan kunnossa :D
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tehkää noista ilmaan haihtuvista ostajista katoamisilmoitukset kytille!
     
    PilsnerBil ja Kalu tykkäävät tästä.
  6. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Tollaiset tyhjänpuhujat kyllä oppii tunnistamaan melko pian. Mulle soitteli kerran yksi mies halvasta Camarosta. Kertoili laveasti omistamistaan hienoista autoista. Soitti monta kertaa, laverteli niitä näitä ja edellisenä päivänä sitten kyyti ei järjestynytkään. Lupas tulla viikon kuluttua. Epäilin alusta alkaen koko juttua ja puihinhan se meni. Toinen oli tulossa oikein lentokoneella, (eri auto silloin myynnissä) soitteli kans monta kertaa ja kun vaihtoi sitten tekstareihin niin ties että ei tuu kauppoja. Soitin ja myönsi ettei tule. Ei vaan saanut sanottua.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Paljos sulla on pyynti?
     
  8. PilsnerBil

    PilsnerBil 2nd gear

    Edellispäivänä joku ukko soittaa, että tulee hakemaan mun Mercuryn. Tänään viesti, että 2012 murtunut nilkka yhtäkkiä jytkähti yöllä särkemään. Ei voi ostaa manuaalia. :D
     
    Norri, Gary Grand, Kalu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. juha745

    juha745 Gearhead

    Liikaa/tee tarjous... :D
     
  10. MarkoT

    MarkoT 2nd gear


    Sama setä soitteli mulle tänään kanssa, ja kertoi saman tarinan.

    No worries jos vaan saa auton myytyä.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hinta kohdilleen niin menee tavara kaupaksi ja ajallisesti ei tarvi kauaa kuunnella selityksiä
     
  12. kingsway

    kingsway Gearhead

    Mulla tuossa ostaja uskaltautui soittamaan ja perumaan kaupan.
    O: "Kun ei siinä ollutkaan penkinlämmitintä."
    M: "Niin tuota, et tainnut missään vaiheessa asiaa kysyäkään.?"
    O: Juu en, mutta kun minulla tuo selkä on jo niin huonona että penkinlämmitin on käytännössä pakollinen."
    M: "Tässä on lämppärit molemmille etupenkeille ja ne toimii."
    O: "Täh? Niinkö? Mutta minä aattelin tai siis luulin... Toimiiko ne?
    M: "Kyllä ne toimii."
    O: "Jaajaa."
    M: "Niin?"
    O: "Näkemiin."
    Ja aikuinen mies kyseessä.
     
    Catrik, Jooli, juha745 ja 17 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Voi helvetin helvetti. Ihan käsittämätöntä touhua..
     
    Kurko, Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. timuli

    timuli Gearhead

    Kaupittelin tuossa moottoripyörän äänenvaimentimia,ilmossa hyvät kuvat uudenveroisista vaimentimista,hinta alle satasen. Ostaja lupas ostaa,mutta haluaa nähdä vaimentajat ensin. Ostaja haluaa että MINÄ käyn näyttämässä vaimentimia hänelle,välimatkaa vajaa 400 km...o_O
     
    pas2, PilsnerBil, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noh, sanot sille, että sun auto kuluttaa 10l/100km. ja laittaa sulle edestakaiset bensarahat tilille, niin lähdet näyttämään vaimentimia.;)
     
    Pertti K tykkää tästä.
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Eiköhän tuossa vaiheessa oo parempi sanoa että se kottero kuluttaa 100l/10km ja ne bensarahat tilille...

    Vittu mitä jengiä.
     
    PilsnerBil, wilburi, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Myin jokuaika sitten 17" vannesettiä sadalla eurolla niin eikös yksi tekstaritarjoaja laittanut että pitäisi saada kuudellakympillä kun tulee helsingistä lahteen hakeminen maksamaan 40. Onneksi ei kukaan ollut rovaniemeltä tulossa hakemaan , olisin joutunut maksumieheksi.
    Taas huomattiin että soittajat on ne potentiaaliset ostajat, kotkasta kävi kaveri hakemassa heti soitettuaan
     
    ramman, Pertti K, PilsnerBil ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. kurko71

    kurko71 Gearhead

    Nyt sattu kohdalle niin hyvä ostaja et harvemmin moista näkee. Mulla kerkes olla toi -66 slantti GT Dart kolmisen viikkoo myynnissä. Niihkeetä tuntu ostointo yleisesti olevan joten tiputin hintaa 9500,- -> 7500,-. Ostaja bongas Dartin yhdestä FB-ryhmästä ja kommentoi tyyliin, minä ostan ton! No muutaman yyveen jälkeen soiteltiin, kerroin kaikki mahdolliset viat/tulevat hommat ja lähetin kuvat kaikista asioista mitkä vaatii jossain vaiheessa toimia...
    Kaveri puhelussa tuumas että anna tilinumero, maksan samantien! :) Joutu kaveria vähän jarruttelemaan, tule nyt kuitenkin kattomaan... No seuraavana päivänä ostaja tuli kaverinsa kanssa Tampereelta Kuopioon, auton nähdessään heti tokaisi ostavansa sen! Taas vähän piti jarrutella, koeaja ensin!:) Tykkäs, osti tinkimättä ja ajo Tampereelle! Jäi kyllä hyvä mieli kaupoista ilmeisesti molemmille!
     
    TopoTA, cdv70, mukko ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Jeps, ostamattajättämispäätös oli selkeästi jo tehty, mutta yritettiin säilyttää kasvot keksimällä joku keppihevonen.

    Harmi vaan, että paskahousu kaivoi vaan itsensä syvemmälle.
     
  20. vahvis

    vahvis 1st gear

    Olin vissiin itse ihmeellinen ostaja kun ostin auton ja jätin melkoisen arvokkaat varaosat vielä myyjälle säilytystilan vähyydestä johtuen. Sovittiin että haen ne kk-parin päästä, kun olen sillä suuntaa muilla asioilla ja säilytysongelma on ratkaistu.

    Onneksi oli fiksun oloinen myyjä ja uskon että ne tavarat on vielä tallella ja numero pysynyt samana kun ne käyn lopulta hakemassa. Ihan kaikkien tuntemattomien säilytykseen en uskaltaisi jättää tonnien tavaroita maksettuna odottamaan.
     

Kerro tästä muillekin!