Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Noh, Kiva kuulla, että C5_Z06(Pekalla) on kaikki ok. Edelleen toivon hänen palaavan.
    Ja kiitos Rebel , että olet myös kanssamme tsemppiä myös sulle
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    Ei Pekka täälläkään olla kädet taskussa seisoskeltu vaan päivitelty myös tuota perheen tila-autoa tulevan perheenlisäyksen myötä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    pientä ohutta voimanlisäystä oon tuohon chargeriinkin oon ihan vasiten hankkinut.

    kuvassa toinen buickin ahdin ja tuo hemin whipple R980

    [​IMG]

    tähän bug catcheriin tulossa drive by wire ohjatut läpät.. liekö ensimmäiset maailmassa.

    [​IMG]

    chevellen custom billetti turbiinikin torstaina lähössä ameriikoista, ei pojilla kestäny kuin 4kk sen valmistamisessa luvatun 2vkon sijaan :rotfl:
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kunnon moottoripornoa. :eek:
     
    Norri ja MadMike tykkäävät tästä.
  4. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Onnea vaan uudelle yritykselle!
    - LS sarjan koneet ovat hienoja joka koppaan :) Kapeat ja matalat kannet, ja koko kone kompakti kiitos "stone age" riisipuikkojen. Tehoja silti eniten mita missaan koneessa per $. Caddykin heittaa omat HiTec'it romukoppaan ja kayttaa puikkokoneita kovimpiin malleihin. Ja kisaan.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Karkasin.

    Töistä.

    Paria minuuttia ennen.

    Onneksi toimitusjohtaja päättää itse.

    Eikä hallitus tiedä.

    Eikä me kerrota.

    Eihän?

    Nimittäin minulle tuli autokuume.

    Aivan hirvittävä autokuume.

    Oli pakko lähteä. Heti. Ei siinä mikään auttanut.

    Ajoin aaämgeellä reilua ylinopeutta suoraan kotia. Otin seinustalta kolan ja aloin kolaamaan. Lunta tietysti. Kunnes reitti oli auki.

    Avasin tallinovet, siivosin romut pois auton päältä, pyöräytin pressun sivuun ja pujottelin seinän vierestä kiinnittämään akunkengän akkuun. Sitten takaisin apukuskinpuolelle, kengät pois jalasta ja varpaat edellä nahkasisustuksen keskelle. Lopulta pääsin kuskinpenkille ja....ja...ja...

    Räjäytin veekasin käyntiin.

    Lähti kuin palmun alta, vaikka olikin ollut koko talven koivun alla. Tai no, koivu on toki tuossa tallin vieressä, mutta kuitenkin.

    Siinä se jytisi itsekseen reilua 900 kiekkaa. Ja heilutti pientä punaista lasikuitupulkkaa. Ja minä haistelin nahkasisustuksen tuoksua.

    Tuota ihanaa, sanoinkuvaamatonta tuoksua. Kunnes oli aika siirtää vaihdevipu R:lle ja kaasuttaa ulos.

    Sieltähän se luikahti ulos kuin nuoren miehen mälli, niin, tiedätte minne.

    Ruuvasin koekilvet paikalleen, hain kukkaron ja kännykän aaämgeestä, sekä tietenkin aurinkolasit ja eikun kohti kuivaa baanaa...

    Olihan se ristuksen hauskaa!

    Renkaat tärisivät kuin horkassa, iskunvaimentimet ilmoittivat keinuvasti poissaolollaan ja rungon taipumattomuus osoittautui jälleen kerran ämericcalaiseksi myyntipuheeksi. Sisustan muovilistat kitisivät ja narisivat kuin kuukautiskivuista kärsivä keski-ikäinen köyhän miehen vaimo.

    Mutta silti. Minä vaan nautin.

    Heti seuraavana päivänä ajoin aaämgeellä suoraan 'tarvikkeelle ja tilasin Vataselta neljä uutta iskaria Vetteen. Vatanen kysyi laitetaanko halvat vai hyvät johon minä epäröimättä vastasin että halvat. Vatanen vastasi että ei sitten Koneja. Sanoin että niitä on riittävästi pellin elikkä muovikuidun alla.

    Vatanen sanoi notta jassoo ja jatkoi kertomalla jumalaakin suuremmasta turbosta jonka joku alaveteliläinen hourupää oli ostanut ja kuulemma samppanjapullon kanssa oli paketti saapunut kotia. Vastasin että en minä noista mitään tiedä kun en seuraa Facebookkia ja muutenkin haastamiset on jääneet väliin kun oma ykkösvette piilottelee jo kuudetta vuotta ja seurustelee lähinnä hämähäkinseittien kanssa.

    Mutta minä en unohda. Koskaan. Vielä se päivä tulee..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 12.3.2016
    päivystäjä, 496SS, Norri ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    Welcome back Pekka !!!
    eipä täälläkään ihan olla tumput suorana oltu.. sain kerrankin yhdistää työn ja harrastuksen toivomallani tavalla..

     
    Muokattu: 12.3.2016
    päivystäjä, Latvis ja Saetkae tykkäävät tästä.
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    ai niin.. Buickin kanssa Elmiaan ollaan menossa ja oikein dynossa käytiin kokeilemassa ihan vaan ohuesti.. painetta oli vaivaiset 0.3baria ja rajotinkin oli 5000rpm kohdilla mutta työnsi kuitenkin 1300nm / 2790rpm kohdilla ja juoksevia ponekin oli enemmän kuin mitä ameriikkalaisessa elintarvikeliikkeen nimessä .
     
    päivystäjä, Pas(i)kiainen, sliksi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olipa hieno video!

    Jatketaanpa hetki, näin pässiäisen kunniaksi.

    Ensinnäkin, ajattelin poiketa Kokkolan näyttelyssä ja jos vaan sopii, niin samalla tulla vakoilemaan sotasuunnitelmia siellä teidän tallilla.

    Mutta ei tässä vielä kaikki.

    Nimittäin meidän tallilla/korjaamolla on luotu paskaa.

    Täh?

    Annahan kun kerron.

    Aikanaan Aliupseerikoulussa armeijassa opastivat, että älä tee itte mitään vaan anna alaisten teherä. Tai jotain.

    Ehkä niin, mutta ei se aina niin mene.

    Tuossa eräänä päivänä tuli aamupäivällä puhetta korjaamon sadanpäämiehen kanssa siitä, että öljynerotuskaivot pitäisi tyhjätä. Asia oli mulle uutta ja vastasin että katotaan ny sitten jossain vaiheessa kun on sopiva väli niin tyhjätään ne sitten.

    Sadanpäämies kuuli ilmeisesti väärin.

    Nimittäin kun tulin ruokatunnilta, niin hän oli aloittanut tyhjäämään ensimmäistä kaivoa.

    Ja samaan aikaan korjaamon pihassa nökötti 16-tulppainen HEMI-Dodge, jonka korjauksen olin luvannut asiakkaalle samaksi päiväksi.

    Ei helkkari!

    Vihelsin pelin poikki. Sanoin että mee sinä korjaamaan HEMI-Dodgea niin minä hoidan tämän kaivoasian.

    Ajoin samantien lähimpään Biltemaan ja ostin kalastajanhaalarit ja pari t-paitaa. Ja aloin hommiin.

    Paskahommiin.

    Koska minä osaan luoda paskaa.

    Ja meillä asentajat osaavat korjata autoja.

    ****

    Autot tulivat kuntoon ja varttia vaille neljä iltapäivällä asentajat istuskelivat kaffilla kaffihuoneessa. Samaan aikaan kun minä loin paskaa.

    Kuulin jotain naurunremakkaa kaffihuoneesta päin ja ajattelin, että tämähän se on sitä yrittäjän arkea.

    Huikkasin kaffihuoneeseen päin, että tulkaa joku ottamaan valokuva. Ettei tartte sitten marista kun työsuojelutarkastaja saapuu paikalle ja että täällä vaan rääkätään työntekijöitä ja että omistaja pönöttää toimistossa kauluspaita päällä eikä eväänsäkään liikuta kun tarttis luoda paskaa.

    [​IMG]
     
    päivystäjä ja Norri tykkäävät tästä.
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    Mentiin kaverin kanssa Buickilla Elmia 2016 näyttelyyn, ajamalla tietysti, matkaa kertyi noin 1700km . Alkumatkan satoi lunta oikein kunnolla eikä ajoa helpottanut seikka että meillä oli drag radiaalit alla..
    [​IMG]
    perillä oli kuitenkin perinteisestikkin mukavaa , joku tutun näköinen setä kävi henkivartijoineen sitä autoa ihmettelemässäkin :D
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    päivystäjä, viikinki75, Pas(i)kiainen ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. guru

    guru Gearhead

    niin kiitoksia sinne pohjanmaan suuntaan hyvästä topicista

    ajoin amgllä kovaa..miten tuli heti mieleen elokuva lakeuden kutsu jossa amg on tavallinen 126 mese ja korvette on kamaro
     
    päivystäjä, MadMike ja studio57 tykkäävät tästä.
  12. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Kyllä on huimaa touhua, hyvin tuntuu tupla-blower tekniikka pelittävän kun tuollaiseenkin matka-ajoon sopii !!
     
    päivystäjä ja studio57 tykkäävät tästä.
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eipä mitään...

    Jotain saattaa olla tuttua, liittyen Lakeuden Kutsuun.

    Kuten opettaja Kauhavalta.

    Olihan hän sentään Tuurin sukua. Kirjailijan veljen vaimo siellä meitä ala-asteella rääkkäsi.
    Siellä reaalielämässä. Ei leffassa.

    Siksi AMG.

    Siksi Corvette.

    Tai no ei sentään ihan siksi.

    Onhan ne autot mukavia.

    Vaikka ei haastetakaan.

    Vielä.

    PS: mitäs haastajan Buickin tuplablower ruiskulla kuluttaa E85:sta normiajossa?
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    Ei ehditty sitä säätää ku dynossa ja meni lambdan mukaan reilusti rikkaalla maantieajossa, läppäriä ei tietysti muistettu ottaa mukaan eikä lukkoturbiinia oltu vielä kytketty 1700km / 630litraa :) ruotsin puolella motarilla mentiin aika verkkasesti 300km joka varmasti vaikutti oleellisesti luulen et joku 18-20l viepi viinaa ku saadaan kaikki pienet asiatkin hoideltuu
     
    Muokattu: 1.4.2016
    päivystäjä tykkää tästä.
  15. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Mites se skaba?
     
  16. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Vuosi sitten luin koko ketjun läpi ja kiinnostaisi itseäkin mitä tässä reiöun vuoden aikana on tapahtunut:)
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Elämän kiertokulkua, 10v sitten löin itse pajan kiinni ja lähdin reissuhommiin, välillä täältäkin pois olleena, studion puikin ex omistaja ei asu enään nurkillä mutta hänellä oli adr kurssitus eräs päivä ja sattumoisin silloin itse Turun terminaalissamme. Höpisi Sportwagonista aivan hurjia, no täällähän se....ja hurja onkin.
    Pääasiassa itse Ruottinmaalla, niin nyttenkin ahdettua vempelettä 2kpl lisää taileissa.
    Pekka kun iso valkoinen valas 25.25 mitallaan pysähtyy palasi eteen elä pelästy, jos vaikka olen Maisemissa ja päätän piipahtaa. Kuitenkin taitaa oma Konttuurimme olla liki keppijoella...
    Onnea ja menestystä Pekka P, itsellä vaan joka kerta kun harrastuksista tuli työ harrastusprojektit jäi. Ehkä nyt...jos nyt toi profiilikuvan peli ensin nippuun, 2 varamottia jo ostettu :)
     
  18. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Ei tämä nyt näin voi päättyä. Corvetet? Muut räyhääjät?
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    Kyllä mulla chevelle on valmiudessa, kunhan pekka saa omansa kiireiltään valmiiksi niin kauhavalla voitais voiman näytelmä vielä toteuttaa
     
    päivystäjä, wilburi, Herje ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei tämä nyt näin tosiaankaan pääty.

    Loppunäytös tulee tapahtumaan Kauhavalla. Se on varmaa.

    Kaikki muu onkin sitten epävarmaa.

    Musta Z06 Vette on ollut nyt 9 vuotta tallissa pressun alla. Kävin lopputalvesta ottamassa fiilistelykuvia ja vähän videonpätkääkin, ihan vaan omaksi huvikseni. Auton nahkasisustus tuoksuu edelleen kuin uutena konsanaan. Hämähäkinseitit ovat kuitenkin lisääntyneet sitten viime käyntikerran.

    Tekniikkapuolella keskipakoahdin on myyty jo pari vuotta sitten. Ahtopaineen aikaansaantisuunnitelma on vaihtunut tuplaturbosettiin, joka on vielä noutamatta Ritolalta. Metanoliruisku jää kokoonpanosta pois mutta E85:lla ja normibensalla mennään Flex Fuelin voimin. 2004 Corveten P59-tietsikka odottaa jo tallissa ja ehdinkin sitä ohjelmoida hieman.

    Pidempi perävälitys on hankittu ja odottaa asennusta. Kuten koko projekti, mutta loppukesästä rakentelu alkaa.

    Ai niin. Kaasuttimet on vielä hankkimatta. Mutta niistä lisää sitten joskus...
     
    Norri, studio57 ja päivystäjä tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!