Nitro nationals 4-7.7.2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 26.6.2019.

  1. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Kauden neljäs osakilpailu ensiviikolla,eikä yhdestäkään aiemmasta kisasta ole omaa topikkia tehty.
    Olisko Nitro nationalssit oman topikin arvoinen ?



    Aikataulut,liput, yms tarvittava info linkistä.
    https://www.fhra.fi/tapahtumat/nitro-nationals/


    [​IMG]
     
    rekkamies, Mikkis, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kompakti paketti. Looks good. Be There! Mää oon ainaki.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. jknR

    jknR Gearhead

  4. josu

    josu Gearhead

    Pakko kysyä MIKSI ruohonleikjuri moottorilla varustetut kuskit ajaa kisaa Nitro kisoissa,eikö nuo voisi olla pois EM kisoista,ihan oikeesti ei katsojia kiinnosta katella kun brigg and strattonit jyrähtää käyntiin,ei hernettä nenuun
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Samalla tavalla kuin muissakin EM-osakilpailuissa Santa Pod,Tierp ja Hockheim!Ei kai sitä tarvitse selittää kun ne kuuluu EM-osakilpailu kalustoon.JRD ja JB ovat kilpailuluokkia siinä missä muutkin.
     
    Mikkis, tukkijulli, RamiEspoosta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mistäs muualta niitä tulevia kuskeja saadaan kun junnuista?
     
    valopilkku, jariha, tukkijulli ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Toi on totta.

    Onhan ero aika suuri jos topikat vetäneet ja perään tulee junnut päristelemään, se on totta.
    Mutta junnuissa tulevaisuus ja onhan se varmaan todella makeeta pikkukuskista ajaa isoissa kisoissa missä jengi kannustaa myös pieniä.

    Ja eikö pro-luokat aja kuitenkin etusijalla jos aikataulut kusee, tuskin se on juniorillakaan kiva odotella pahimmillaan koko päivää että pääseekö ajamaan vai ei.
     
    Pertti K ja RamiEspoosta tykkäävät tästä.
  8. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Minä (ainakin) kuulun niihin katsojiin jotka katsoo kaikki lähdöt (Junnuista topikoihin).

    - Ja totuus on, että aika moni noista kovemmista Junnu dragstereista ja prätkistä kiihtyy ja kulkee (200 metrin jälkeen) paljon nopeammin kuin suurin osa normi autoista (ja jopa prätkistä).... Eli ne on oikeita kipureita.

    - Minusta junnut kuuluu mukaan kisaan... saavat esimakua siitä miten kansainvälisessä kisassa ollaan.
     
    Araldite73 ja Herje tykkäävät tästä.
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Joops voi olla ja onkin niin että ei ne junnu dragterit hitaita ole mutta silti täältä ääni sille, että johonkin muualle. Jos tehoa on alle 500 ei kuulu SM-kisoihin.... alle 500 tehoiset kuuluu katupuolelle. Itse ainakin lähden pois kun tulee junnun dragsterien vuoro ja palaan katsomoon kun tulee muita vehkeitä.
     
  10. homer

    homer Double Gearhead

    Jos eivät junnut kiinnosta niin silloinhan on hyvää aikaa pyöriä vaikka varikolla tai seisoa sapuskajonossa. Näin ainakin itse olen tehnyt. Paljonko tuo junnukierros yleensä ottaa lajittelupäivänä aikaa? Harvemmin on tainnut edes tarvita rataa junnujen jäljiltä putsata?
     
    jknR, RamiEspoosta, Pertti K ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Junnukierros menee niin nopeasti ettei kunnolla kerkiä yhtä kaljaa ja makkaraa syödä kun jo ihan toiset luokat ajamassa!
     
    jknR, homer, RamiEspoosta ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. josu

    josu Gearhead

    No maksavien kuskien ongelma ratkesi helposti. Lisää brigg and strattoneita radalle niin väki pysyy tyytyväisenä Nitrokisoissa,nyt oli puhetta Nitrokisoista ei kaikista kisoista.mun ja monen muun mielestä brigg and strattonit ei kuulu Nitroihin muihin kyllä.ei ne pikku race ukot ja tytöt siihen kuole jos ei pääse ajamaan nitroihin vaikka perinne on ollut pitkä,noiden tilalla/tilalle voitaisi ajattaa jotain ihan muuta Nitro kisoissa. Ei hernettä nunuun
     
    exchevelle tykkää tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Swiddu. Mä en ajanu junnulla. Miks mä siis ajelen nyt? Eikä alle 500 heppaset kuulu katuautokisoihin, ne kuuluu johki bräketti hevonkukkuun. Herneitä nenuihin!
     
    elky, Herje ja three hundred tykkäävät tästä.
  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Älkää kivittäkö hengiltä, ei junnuryhmiä mitään vastaan, mut jos vähän vettä myllyyn ja niiden tilalle blacklist...
     
    kapa73, Vermilion ja three hundred tykkäävät tästä.
  15. Ehdottomasti hyvä ajatus, kannatetaan. Yritetään jo ensi vuodeksi saada muutos aikaan.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onko Josulla hyviä ehdotuksia mitä muita saatas ajamaan lisäksi?
    Vai pitäskö se olla pelkkää nitro orgasmia alusta loppuun?
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Joko saa vetää molempiin sieraimiin? :rotfl::odeek:
     
  18. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Sinänsä hyvinkin kannatettava ajatus, vaikka (kuten yllä sanoin) minua ei nuo junnut haittaa.
     
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    North + South blacklistat junnujen tilalle!
     
    NorthBlacklistRacemaster tykkää tästä.
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Luulisi että EM kisoissa on sen verran paljon autoja / moottoripyöriä ettei ole line up tyhjänä. vaikkei B&B laitteita olisikaan siellä.

    Tuo on totta että junnuista ne uudet kilpailijat pitkälti tulevat. Mutta harkinnan arvoinen paikka kuitenkin mielestäni on se, että kuuluvat ne EM kisoihin. Eiköhän niitä SM kisoja riitä kuitenkin riittävästi tahkottavaksi junnuille.

    Toi on kärjistettynä vähän sama asia kuin maksaa paljon rahaa että pääsee katsomaan F1 kisaa, sitten siellä olisi myös junnut mikroautoilla vetämässä kisaa.

    Jos asiaa ajattelee suuren yleisön näkökulmasta; kiinnostaako heitä B&B laitteet? Mä luulen ettei. Mielikuva nopeimmasta moottoriurheilulajista ei oikein vastaa todellisuutta tuossa kohden.
     

Kerro tästä muillekin!