Holley 600 vetää rikkaalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtsu67, 26.6.2019.

  1. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Mikä ilmiö tässä tapahtui?

    Holley 600 vacuumi moottorin päällä. Pata vetää reilusti rikkaalle täys kaasulla tänä kesänä, kun vaihdoin talven aikana imusarjan ja nokan.
    Aikasemmin seosmittari näytti aika lailla afr 12.5 kaasu pohjassa 65 suuttimilla. 64 oli hyvä 12.8.

    Nyt menee afr 10.8-11
    64 suuttimilla ei vaikutusta. Liian paksulla on..
    Kun vedättää puoli kaasulla, meno haluja löytyy huomattavasti paremmin. Seokset huitelee silloin 13 puolella.

    Huomasin myös, että seokset menee todella laihalle pieneen mäkeen noustessa. Ei nyi, mutta afr 16 yli. Välillä loppuu asteikko.
    Holleyssä ei oo vaihdettavia ilmasuuttimia siirtopiirille... piru.

    Moottori mopar 360
    9.6:1 ruttu
    Comp Xe268 nokka
    Peltisarjat
    Air-gap imari
    Perusennakko 15
    Max mekaaninen ennakko 35 /2000rpm
    Vakuumi 13, kaikki yhteensä 48.
    Viime kesänä oli moparin oma 4bbl valurauta imusarja ja xe262 nokka.
    Niin.. muutin mä pakoputkien taka-akseli ylitykset 2.5". Nyt koko putkisto on takapuskuriin asti 2.5".
    Viime kesänä ylitykset oli 2.1/4" putkilla.

    Mitä nyt tuli mieleen, niin
    -67 suuttimet ensiöpuolelle.
    -Vaidettavat suuttimet suutinlevyn tilalle toisiopuolelle, jotta seosta pääsisi laihentamaan.

    Lähtiskö näillä liikkeelle?
     
    Muokattu: 26.6.2019
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Air gapilla parempi signaali kaasarille = enemmän soppaa = rikkaalla?

    Eikö tuo kokoonpano kaipais varmaan reilumpaa ennakkookin jo?
     
  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ootko hommannut jousisarjaa toisiopuolelle, sekin on hyvä olla vakuumikaasarin kanssa, siellä vakiona taitaa olla kiiltävä jousi joka on aika jäykkä= toision pitäisi aueta vasta korkeilla kierroksilla?
    Myös helpottaa jousien kokeilua kannellinen versio.
     
  4. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Voisiko olla joo.
    Max mekaaninen ennakko 35. Korjasin.
     
  5. valtsu67

    valtsu67 Gearhead


    Toisiojousisarja löytyy.
    Nyt paikoillaan vakio kirkas
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Bensan pinta ok?
    Bensan paine ok?
    Minkälainen pumppu?
    Onko regua?
     
  7. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Vakio moparin mekaanin pumppu.
    En ole mitannut mitään, kun toimi vielä viimekesänä.


    Toi laihalle ylämäkeen meno korjautuu, kun painaa lisää kaasua. Menee ensiösuuttimille, vielä kun runttaa, astuu powervalve kehiin. Näkyy hyvin seosmittarissa.

    Holleyn toiminnasta oon lukenu, että harvoin saa kaikki alueet täydellisiksi. Aina joku kompromissi.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Bensan kanssa kyllä ei pitäis olla ongelmia ton siirtymävaiheen kanssakaan.
    Kävisin paineilmalla ja kliinerillä suutinlevyn läpi, veikkaan että joku kökkö jossai kanavassa ku siirtymävaiheella laihalla kerta.
     
  9. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kannattaa mitata myös se bensan paine.

    Yhtä 360 ropattiin ja ihmeteltiin tulvimista.
    No ei ihme jos vakio mekaaninen lykkäs 14psi painetta. :eek:
     
  11. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Joo, pitää mitata paine.
    Missä arvoissa paineen pitäisi olla?

    Ja mittaan kohot, kun puran kaasarin.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    6psi/ 0.4 bar
     
  13. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Ok. Kiitos tiedosta
     
  14. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    Aukeaisko powervalve liian myöhään? Itsellä tuollainen ongelma helpotti kun laitoin 10,5n tilalle 8,5 pw:n.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    10.5 aukee aikasemmin ku 8.5.
     
  16. ikiliikkuja

    ikiliikkuja 3rd gear

    Juuri noin eikä niinkumäsanoin. Eli powervalven muuttaminen isommalle vakuumille oli se oikea suunta kevyen lisäkuorman epäröintiin. Ei pitäis kommentoida ulkomuistista kun ei muista oikein...
     
  17. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Mittasin bensanpaineen.
    8psi:tä.

    Käytin bilteman bensanpaine/vacuumi mittaria. Liitin bensaletkuun T-liitoksella. Mittarin letkuun jäi nyt ilmaa, mutta ei kai sitä pidä bensallakaan täyttää..
    Että menikö toi mittaus nyt oikein?
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saman se näyttää vaikka letkussa on ilmaa.
     
  19. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    No ei se siitä 2psiistä ole kiinni. Just viimeviikolla veneestä mittasin niin molemmat bbc vakiot mekaaniset työnsi 8psi ja kaasareina vakuumiholleyt.
     
    artsiracing tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!