Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eipä siitä taida olla muuten haittaa vaikkei toimisikaan, mutta katsastuksessa antavat tästä pakollisesta varusteesta näinä tiukentuneina aikoina sanktiota.
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Sattuisko olemaan kuvaa missä se rattilukko pitäis olla? Purin koko columnin auki eikä näy. En uskaltanu rattia irrottaa bagin takia. Kai senkin olis voinu kun ottaa akun kengän irti ja odottelee...
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onpa erikoinen ongelma. Ei oikein löydy mitään vahvaa tietoa. Tämmöisen löysin:
    https://www.supermotors.net/registry/media/701936_1
    Näyttäisi kuitenkin että on tavanomainen jonkin sortin tanko jonka virtalukko tökkää rattiakselissa olevaan haittaan kiinni ja lukitsee. Ratin irroittamiseen löytyy juutuubista videoita, se on ihan perushommaa.
     
    Muokattu: 4.7.2019
  4. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Eli mahtaakohan tästä puuttua koko osa? Jotenkin sen olettais räjäytyskuvan perusteella olevan tossa virtalukon etupuolella reiässä.
    [​IMG]

    Mistähän sellaista lähtis hakemaan? Romiksilla näitä tuskin lojuu.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    [​IMG]
    Voisko toi olla se lukitustanko? Liikkuuko se kun avainta kääntää?
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Liikkuu, mut toi sama tanko työntää vissiin jotain liitintä tms koska se jatkuu joku 20cm tuliseinään päin jne. Tuota paikkaa itekin epäilin, mut sille mahdolliselle lukkotapille ei oo mitään haittaa rattiakselissa muuten paitsi tuo vilkun viiksen palautinrengas, ja siihen tuskin menee rattilukko
     
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Jaa, tuolla toisessa topicissa olikin jo, että 2003+ malleissa ei ole enää rattilukkoa o_O
    Kai katsastussetä sen sitten hyväksyy jos tehdas ei ole enää asentanut niitä
     
    Muokattu: 4.7.2019
    isalmela tykkää tästä.
  8. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Yks kyssäri muuten vielä. Tohon Town cariin tuli mukana vain yksi avain (epäilyttävääkö?) :D Siinä on nyt sitten se PATS2 SecuriLock ajonestosysteemi, eli avaimessa RFID-siru. Mitenköhän saisi vara-avaimen? Sen verran googletin, että PATS2:ssa tarvitaan 2 avainta jotta voisi itse ohjelmoida uuden.
     
  9. Beach

    Beach 2nd gear

    South west tradelta on ainakin saanut sitä oikeaa kultaista jäähdytysnestettä. Pidin arvokkaana, mutta Pohjanmaan hintoihin verrattuna olikin edullista. :D

    Kun asiaa viimeksi selvittelin, niin Euroopasta ei muilla tuotemerkeillä vastaavaa löydy. Kaikkien nesteiden vaihto toisenlaiseen on vaikeaa, kun alavesiletkusta ei saa kuin puolet nesteistä ulos. Tyhjennysproppua ei lohkosta saa helposti irti, kun kuulema jossain konekiinnikkeen takana jemmassa. Lisäksi tolle kultaiselle luvataan viiden vuoden käyttöikä, jos käyttää tislattua vettä. (Vihreän käyttöikä 2 vuotta)

    *********

    Syksyllä katsastuksessa vaikutti siltä, että hammastangossa vähän väljää ohjausakselin puolella. Hiljattain alkoi tuntua siltä, että sivutuulella ei mene hetkeäkään suoraan. Ja kaistaa vaihtaessa vetelee kuin tehokas etuveto kiihdytyksessä. Ja kun rattia vatkaa puolelta toiselle nopeasti, kone sammuksissa, kuuluu melkoinen kalkatus hammastangosta. Uuttahan se taitaa vaatia, ellei sitten säätämällä saisi hieman lisää käyttöaikaa.

    Onko teistä joku saanut raidetankoa säädettyä, tai vaihtanut raidetangon?
     
  10. Beach

    Beach 2nd gear

    Sen verran selvisi netistä, että hammastangon ohjuri on muovia. Kun kuluu, niin välystä tulee. Eikä ilmeisesti säätökään auta.

    Välystä siellä ei kuuluisi olla, ei vaikka jotkut amerikkalaiset kertoo sen olevan ihan normaalia. Että kaikissa Panthereissa sama juttu. :D
     
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että se pieni nykiminen pintakaasulla johtuu etanolista. Pari kolme tankillista ajoin 98E5:llä, niin ei juurikaan enää nykinyt. Ja nyt kun tankkasin 95E10:ä, niin nypyttely alkoi.

    Ehkä niistetty käymään mahdollisimman laihalla oikealla bensalla, niin ei osaa nyt rikastaa sitä vähää mitä 10% etanoli vaatisi. Ei mulla ongelmaa ole ysikasia tankata. Tuntuu vaan oudolta, että eikö lambda olekaan määräävä, vaan ilmamassamittari.
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Town carissa kans ihan pientä nypytystä huomaa pienellä tasakaasulla. Täytyypä testata seuraavaksi mitä 98 tekee.
     
  13. Beach

    Beach 2nd gear

    Hankala kyllä, kun eilen suhailin 200km maakunnissa tankissa 95E10, nopeuksilla 60-100km/h, eikä varsinaisesti nykinyt. Että kai se jollain tapaa oppii sen etanolinkin, mutta jotenkin ohuelta tuntuu se veto pintakaasulla sittenkin. Vaikuttaa että nätimmin toimis 98E5:llä.

    Pitääkö asentaa se Eflexfuel, että saa ajettua edes 10% etanoliseoksella. :p
     
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    Se mitään muovia ollut se hammastangon ohjain, mutta metallia. Jotkin laakeripinnat siinä on, ja toinen niistä oli kulunut. Putsasin vähän vanhoja rasvoja pois ja laitoin uutta tilalle. Sitten säätömutteri 6Nm kireyteen netistä löytämäni ohjeen mukaisesti. Ohjaus tapissa säädön aikana, siltä varalta, että hammastanko on kulunut keskeltä. Puolisen kierrosta entistä syvempään meni se säätömutteri.

    Nyt ei kalkata ohjaus paikallaan rattia käännellessä, eikä huonopintaisella tiellä ajaessa. Enkä saanut välystä esiin hammastankoa käsin nykimällä.

    Sivutuuliherkkyyttä en päässyt vielä testaamaan.

    Taisin säästää melko pitkän sentin.

    "Kutsun sitä päiväksi", niinku sanois amerikkalainen. ;)
     
    maverick999 ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Jos jollain on näihin ylimääräisiä vanteita niin olisin kiinnostunut, talvi on tulossa :poff:
     
  16. Beach

    Beach 2nd gear

    Alkoi sitten ne ajovalotkin kikkailemaan tuossa eräänä kosteana aamuna. Päälle ja pois omia aikojaan. Ei auttanut auton sammuttaminen ja käynnistäminen. Sittemmin kyllä taas toiminut. Tiedossa on, että valojen ohjausyksikkö vaatii huomiota osakseen näissä aina välillä. Eli ei päässyt pahasti yllättämään. Pitänee perehtyä aiheeseen syvällisemmin talven aikana. :D
     
  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    SouthWest Trading. Kiinalaiset vanteet oikeella offsetilla. (Etuvetosen vanteet). Kävin ihan paikanpäällä hämeenlinnassa kokeilemassa, et taatusti käy. Äijät oli paikanpäällä kattomassa, et ei jumalauta voi olla, mut niin vaan oli.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  18. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Näin siis, jos -03, tai uudempi. Vanhemmissa perinteisempi offset
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Joo. Vaimolla 04
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Onkohan noissa joku tehtaan takaskutsu
     

Kerro tästä muillekin!