X-rungon kardaanikulmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja zero, 18.6.2019.

  1. jart$u

    jart$u Gearhead

    On, jos ton nyt vääräksi asennoksi haluaa määritellä. on noita samaan tapaan tehty muitakin autoja, esim a-commorode.
     
  2. Oli oikein googlattava. Näin se näköjään on:

    [​IMG]
     
  3. jart$u

    jart$u Gearhead

    No tossa kuvassa on tarvike kardaani, siinä on etuputken lenkit eri asennosssa ku alunperin.
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mä luulen että joudun noin just tekemään kun tästä keskustelusta innoittuneena ajoin - 62 impalani pilarinosturille koska se täristämään siinä satasen jälkeen raivostuttavasti. Tulos =
    Kone 3.4* takakenossa
    Etupätkä 0.3* peräpää ylös
    Takapätkä 0.7* peräpää ylös
    Pinioni 3.0* nenä alaspäin

    Pitää kokeilla jos laatikkoa saisi shippattua ylöspäin pikkaisen.
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ja tuollaisessa asennossa hän lepää. Keulassa 2" pudotus olat ja muistaakseni kierros pois jousesta.
    [​IMG]
     
    wilburi, 4d sedan ja zero tykkäävät tästä.
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Shimmailin lootaa ylöspäin ja uskalsin sellaisen 10mm laittaa prikkoja väliin. Melko lähellä lattiaa alkaa loota olemaan. Koneen kulma muuttui 3.4* - >2.9*.

    Pitäisi mennä taas kaverin tallilla käymään 4 pilarinosturilla että saisi mitattua kulmat uudelleen.
     
  7. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Hiano!
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    Mahtaakohan tuollaisessa olla samanlainen kardaanisysteemi kuin x-runkoisessa Rivierassa? Kaverilla oli samaa vaivaa joka pieneni olennaisesti kun korjasin kardaanin keskinivelen.
     
  9. Sharpie72

    Sharpie72 1st gear

    Minulla '58:ssa ollut kaksi kesää billet tukilaakeri. Ei täristä ja ihan vakio kardaanilla.
     

Kerro tästä muillekin!