imperial le baron -73

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja kpejoki, 12.7.2019.

  1. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    tarvittas imprial le baron 73 tietoo aurauskulma arvot ilmastoinnin tilavuus
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    [​IMG]

    Ilmastointi:

    [​IMG]
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ja tässä nykyaisemmat arvot teräsvyörenkaille:
    [​IMG]
     
  4. mopar-mikko

    mopar-mikko Gearhead

    Tolla casterin lisäämisellä suuri vaikutus ajettavuuteen. Mulla C-kopassa toi 3,5 ja menee kyllä tosi suoraan eikä hae pahoissakaan urissa.
     
  5. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    loistavaa kiitoksia
     
  6. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    kiitoksia paljon
     
  7. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    @kpejoki

    onko sulla mustaksi maalattu (alkujaan beessi) vai ruskea 4d ht vaiko se punainen 2dt ht?
     
  8. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    joo alunperin beessi nyt mustaksi maalattu 4dht ja ideoita ongelmaan ku lähtee kuumna huonosti käymää kaasari edelbrock kaasarin alle laitettu erisrys msd puola siirretty pois imusarjan päältä ei autanu johdot eristetty/ vaihdettu mitähän seuraavaksi
     
    ImpJay tykkää tästä.
  9. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Oletko paljon tarjonnut kaasua kuumaalle koneelle? Edelin kaasarilla lähtee ainakin 360 pikkulohko laina-Chryslerissa paremmin käyntiin polkimeen koskematta, mutta tuo Holleyn kaasarilla varustettu 440 omassa Impussa lähtee ihan hyvin, kun ihan vähän painaa kaasua.

    En nyt Nettiauton kuvista muista, onko valu- vai peltisarjoilla, mutta startti saattaa lämmetä.
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sivusta huutelen että tosiaan vanhoissa kaasarivehkeissä se voi olla tekniikasta kiinni. Omassa Olssissakin tuli alkuvuosina purettua kaasari muutamaan otteeseen, mutta myöhemmin olen ymmärtänyt että en vain osannut. 6 v sähköt antaa vielä vähemmän anteeksi. Siinä käynnistys tapahtuu seuraavasti.

    Kylmänä kolme painallusta kaasua ja starttaus ilman kaasua. Jos ei lähde tai pysy käynnissä, toistetaan proseduuri ,kaasua ei voi polkea liikaa.

    Kuumana, jos sammuttamisesta on vain vähän aikaa, lähtee yleensä käyntiin kun vain starttaa koskematta kaasuun. Jos ei (eli yleensä kun sammuttamisesta on pidempi aika), niin jatketaan starttausta ja painetaan kaasu pohjaan kunnes pärähtää. Tässä vaiheessa hääkyydityksen aikana takapenkiltä kuuluneista "Noni!" -lausahduksista jos olisi euron saanut, niin voisin käydä ABCllä pullakahvilla, on nimittäin pitkiä sekunteja. Jos luovuttaa, niin saa aloittaa lähtöruudusta ja startti jaksaa taas vähän huonommin pyörittää. Joskus olen irrottanut kiihdytyspumpun akselin, ettei ruuttaa lisää bensaa kaasun painalluksella.
     
    Gary Grand, Jussi289, zuinula ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    okei ei oo pelti sarjoja ja kaasun polkeminen ei auto mites tarkka tulpista jos lämpöarvo pielessä
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Edelin ongelma taitaa olla. Vähän kaasua ennen sammutusta tuntuu auttavan, mikä ihmeellistä. Muuten saa liikaa kuumana/lämpösenä.
     
  13. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    Ymmärtääkseni tulppien lämpöarvo ei vaikuta starttaamiseen, vaan muistaakseni karstaa kertyy liian kylmillä tulpilla ja liian kuumilla puolestaan bensa syttyy liian aikaisin.
     
  14. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    kiitoksia taas ostin isomman akun ja tehostartin ni nyt toimii aika hyvin ja jos osia tai tietoo et jossain on imperialiin niin infoo esim niskatuki cruisen osat ja ym
     
    ImpJay tykkää tästä.
  15. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    ja niin mistäs toi ilmastointi lukee tai saa tiedon mulla joku on kytkenyt kompuran niin et koko ajan päällä
     
  16. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    http://www.imperialheaven.com/
    http://www.cbodies.com/

    Imperial Heavenistä ei ole kokemuksia, mutta cbodiesin omistajalta kannattaa kysyä meilillä, jos jotain ei näy valikoimassa.

    Onko kyseessä vakio manuaalitoiminen ilmastointi vaiko Auto Temp II?
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

  18. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    okei autotemp II ja kiitoksii stekkalen noi osoitteet
     
  19. ImpJay

    ImpJay 3rd gear

    CSM:n mukaan syitä edellä mainittuun ovat:

    Huonosti kiinni oleva pääjohtosarjan liitin.
    Palanut sulake.
    Huono kompressorin kytkin.
    Keltainen alipainejohto irti em. kytkimestä.
    Kompressorin kytkimeen menevä alipainejohto on lytyssä.

    Nuo siis olettaen, että Impussasi on kaikki ATC II:n osat tallella.
     
  20. kpejoki

    kpejoki 1st gear

    onko vinkejä miten puretaan cruisen viiksi johdot sisältä poikki ja takaluukun valo palaa koko ajan mistä maadoittaa
     

Kerro tästä muillekin!