Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joo, ne ovatkin pro-kuvia :D:p
     
    impala67 ja hantta tykkäävät tästä.
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Nettiautosta bongattujen ketjussa on keskusteltu Cortinoista. Tämän väristä kuvailtiin siellä "kusen keltaiseksi", minusta hieno ja aikakaudelle tyypillinen väri tähän malliin. Tämä yksilö on Suomessa harvinaiseksi jäänyt parempi malli 1600E kuvattuna Ahvenistolla 19.9.1992.

    [​IMG]
     
    cdv70, miguelo, Rane 66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

     
  4. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Katos, mun vanha valiantti. Jorosen simolta ostettu aikoinaan. YFO-53
     
  5. miguelo

    miguelo Gearhead

    Juuri ylläolevassa kuvassa olevan auton kaltainen 1600E, (väriä myöten) löytyy eräältä Jkl'n keskustassa asuvalta Ford-harrastajalta.

    Hänen autonsa on vanhoilla Keski-Suomen läänin X - kilvillä ja on viimeksi katsastettu hyväksytysti vuonna 2009. (minulla on mielikuva, jotta 1600E on ollut hänen faijansa entinen auto ja perheessä pitkään)

    Jäi aikoinaan talliin seisomaan rikkoutuneen jarrupääsylinterin vuoksi, on kokonaisuudessaan ilmeisen vähän ajettu.

    Tuttu ukkeli, täytyypä seuraavan kerran tavatessamme hieman jututtaa häntä tämän auton tiimoilta, on itse asiassa ollut mielessä jo pidempään.

    Hänen arkisena käyttöautonaan on toiminut jo 90-luvun puolivälistä alkaen alkuperäisasussaan oleva Sierra Cosworth, tähänkään ei tosin kauheasti enää kilometrejä kerry.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  6. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Onko nimeltään Eero? Jos on niin sitten varmaankin sama auto. Onkohan 1600E varsinaisesti edes kuulunut maahantuontiohjelmaan? En muista että sen ajan lehtijutuissa tai mainoksissa olisin nähnyt mallia mainostettavan.

    Katsoin läpi samassa tapahtumassa ottamani kuvat mutta ei näy Cortinan rekisterikilpi. Sen sijaan olen jostakin syystä kirjoittanut omistajan nimen diakehykseen muistiin. Sen muistan että juttelin hänen kanssaan ja oli minua reilusti vanhempi kaveri eli nyt jo reilusti eläkeiässä.
     
  7. miguelo

    miguelo Gearhead

    Tämän auton mistä mainitsin, omistajan etunimi on Jouni, iältään hieman yli 60v. (eikä osunut tuo "Eero" - nimi hänen isäukkoon).

    Täytyy jutustella kun tapaan seuraavan kerran, niin asiasta saadaan hieman lisätietoa.
    Varmasti harvinainen malli Suomessa, ennen ja nyt.
     
  8. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Täällä Äänekoskella on tuon oloinen Cortina("kullan" värinen),joskus -70 luvulla se ilmestyi Ruotsin kilvillä naapuriin jossa asuimme.
    Josssain vaiheessa pääsimme nassikkana ihailemaan sitä ja sen kojetaulua jossa oli mittareitakuin"lentokoneessa".
    Pitkään oli huhu että se on Lotus Cortina,mutta nyt kun tuli tuo 1600E juttu niin ehkä
    se kuitenkin on tuo?
    En tiedä tarkemmin mutta siellä se seisoo talon pihassa, kun tässä hiljattaen ajoin sieltä ohi.
     
    miguelo tykkää tästä.
  9. miguelo

    miguelo Gearhead

    Cortina GT - mallissahan oli myös lisämittaristo.

    Tässä brittiläisen 1600E - mallin videoesittely, kieltämättä kullanvärisenä hyvin näyttävän näköinen, sekä auton alkuperäiset erikoisvanteet ovat myös nätit.

     
    isalmela tykkää tästä.
  10. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    80-luvun taitteessa Porin amiksen voimistelunopettajalla oli 1600 E. Vaaleansininen metalliväri muistaakseni.

    Samoihin aikoihin Turussa oli jossain autokrossikilpailuiden varikolla näytillä latikkomallin Lotus.
    Ei siis ajanut itse kilpailussa. Tää on vähän heikko muistikuva mutta ainakin oli TC-moottori. Ratti tais olla oikealla puolella.

    Mini Lundqvist (?) ajoi Camarolla ko. rallissa . Tästä on kuvakin olemassa.
     
    hantta tykkää tästä.
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    E- malli oli ikäänkuin sekoitus de luxea ja gt: tä, ja on kyllä yhtä harvinainen, kuin farkku. Laatikko- Lotus ajoi katuautoskaboja Hangossa -80 luvulla, taisi olla valkoinen jonkinlaisella vihreällä raidalla. Minulla on myös kuva Hangon parkkikselta tähtilamppulotarista.
     
    miguelo tykkää tästä.
  12. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Neliovisena GT:nä sitä e-mallia pidin.
     
    hantta tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Niinhän se muuten varmaan onkin, en ole tullut ajatelleeksi. Meillä on ollut 2x 68 1,5 ja 70 gt.
     
    miguelo tykkää tästä.
  14. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    GT:täkin on valmistettu neliovisena, vieläpä osapuilleen saman verran kuin kaksiovisena, vaikka en muista sellaista nähneeni.

    Cortina Mk II kokonaisvalmistusmäärä 1 027 869 kpl, joista

    GT 2-ovisena 62 592 kpl, neliovisena 54 538 kpl
    1600E 2-ovisena (vain vientiin) 2563 kpl, neliovisena 57 524 kpl

    (lähde: kirja David Burgess-Wise - Complete Catalogue of Ford Cars in Britain)
     
    miguelo tykkää tästä.
  15. Samaa aihetta sivuten Hantan euro-Ford -kuva:

    [​IMG]
     
    cdv70, Gary Grand, Buick55 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Jos senverran vielä saa muistella niin mulla ja veljellä oli kummallakin valkoiset ristiperä GT:t. Ei samaan aikaan kuitenkaan. Mulla oli alkuperäinen 1500 mutta broidilla oli läpihengittävällä Kentillä, tarinan mukaan myös GT, pannu. Kulki kyllä hyvin se.

    MK III 1600 GT OHC oli sitten paljon myöhemmin myös.
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Oma Tane ja faijan Cortsu, 69 tai 70?
     
    Pande_K tykkää tästä.
  18. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mullon ollu -71 Tane aikoinaan,kuten kuvasta näkyy, voi aistia kateuden(ja vitutuksen) kun kaveri päästelee-69 Impalalla ohi:D
    Mitähän tuosta olis aikaa,ehkä-85--86 vuonna?
    [​IMG]
     
    Herje, cdv70, Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuo oli sitkeä peli, ostaessa aj. 90 000 km, vetelin mittariin vajaat 200 000, sen jälkeen appiukko runnoi siihen vielä 100 000 päälle, ja koneen osalta meni hihnan ja öljynvaihdoilla :)
     
    mikkis83 ja miguelo tykkäävät tästä.
  20. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Hantan hienoja kuviahan on tänne laitettu aiemminkin ainakin Miguelosin ja meikäläisen toimesta. Nämä Olds-aiheiset fotot oon tainnut laittaa ainoastaan tuonne merkki- ja malliaiheeseen topickiin, joten paiskataanpas tännekin.
    NAA-7 Cutlass, jolle kävi huonosti:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 16.9.2019
    rane58, cdv70, miguelo ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!