Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    tuli intissä 20v sitten kokeiltua paljonko silloin uusi 90hv 1.8 kolhvi kulkee... 170 oli maksimi;) äiteen -85 1.3/12v corolla veti sen paremmin ja joutuummin:p
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Meilloli 1 octaviassa taka-akselikin vinossa ennen kuin oikaisin sen. Tai siis viilasin reikiä että säädöt riitti. Ihan tehtaalta lähtöisin ja kuulemma golfeissakin ollu mutta niissähän o sama alusta. Tai ropotti pistäny kiinnityspisteet vääriin kohtiin tai inssi juovuksissa suunnitellu ne. Öljyä se 8-v kone on vieny vissiin aina. Penkki siinä on repeytynyt alle 300tkm ku vuotta vanhemmassa golhvissa oli 354tkm ehjä. Vaimo hiulaa kai sitä persettä eessuntaas vissii sokotassa. Se 1,8 8v kone on yks maaliman parraita keston suhteen muuten. Ja hyvä vääntönen.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    joo lepposa vääntökone ei japanilainen kierrsospata. 400-600tkm ajettuja itellä ollut avaamatta. Uudemmista tuttu 20v versio missä ei tainnut olla kuin iskutilavuus sama, kestää myös ok mutta nokkien välisiä ketjuja mennyt varsinkin jos huono öljy pitkällä vaihtovälillä
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Molemmilla ajanu, eikä niissä mitään eroa ole äänimaailman suhteen ollu. Ihan siedettävä 20 vuotta vanhaksi pikkukipoksi. Eli aika hirveitä! Joku tojon yaris on vielä paljon kamalampi sisämelultaan..
    Takakonttiin voi jättää ihan mitä vaan, kun ei se aukea millään keinolla.
    Kilomerien takia, tai käyttäjän tottumusten. Jos siihen istuimen syrjään hinkkaa persettään(istuin ihan säädön etureunassa), niin se menee puhki aika pian.
    Meille tullessa skeidassa oli 140tkm mittarissa ja istuimen syrjä jo liki puhki. Nyt on 290tkm ja istuimen syrjä on aiwan paskana..
    Äitin Golfissa 280tkm myydessä ja se penkin reuna lähes virheetön. Ei ja penkki etuasennossa, vaikka pieni ihminen onkin.

    Yhtä hirveitä laitoksia on molemmat.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Enempi kuin kilometrit merkkaa kyytiin nousut.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Rohkenen olla eri mieltä. Perusteluni ovat seuraavat. Jos ihminen on aivan paikallaan istuimella, ei synny kitkaa. Jos se hanuri hiulaa eestakas siinä verhoilun pinnalla koko ajan siihen siirtyessä tai pois pyrkiessä niin silloin sitä syntyy ja kangas siitä kohin kuluu. Siitäköhän se muuten johtuu että nuorisolaisilla on persuksista risat farmarit jalassa? Eli pienemmillä kilsoilla voi olla puhki jos nuljuaa siinä jakkaralla ja alvariinsa hyppää pois ja taas ajamaan kuin silloin jos istutaan asiallisesti penkillä eikä ovissa rampata. Olen nähny 406 pösön 328tkm ajetun jossa oli virheettömät penkit. Ne olikin kyllä sitä plyyssiä. Linja-auto plyyssistä ennen kaverit teetätti harrasteautoihin penkkejä. Se kangas kestää vaikka väkisinmakaamisen.
     
    Nikuzai, Gary Grand ja Karpov tykkäävät tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minusta sinä olit samaa mieltä. Tai sitten en vaan tajunnu.
     
    jjjkkk, isalmela, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Voi perseen suti! Näköjään luin taas väärin. Olimme samaa mieltä ja menin taas pienoisromaanillisen kirjoittamaan turhaan.

    Ja nyt nää muutama hurja vielä painaa sille edelliselle puutaheinää kirjoitukselle vielä tykkää nappiao_O.
     
    Gary Grand, Nikuzai, Jussi289 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Olin eilen paikallisen marketin pihalla -70 mallisella vähän patinoituneella Coronetillani ja juttelin auton vieressä erään vaimon sukulaisnaisen kanssa ja viereisestä Avensiksesta kömpi vanhempi mies ja kysyi että onko tämä 50 luvulta? Sanoin että 70 mallinen niin ei sanonut enää mitään.Ymmärsin että jotain pikku laittoa taitaa projektissani olla;)
     
    Muokattu: 20.7.2019
    FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Sun täytyy vanhentaa sitä;)
     
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ei sillä välttämättä ollut tarkoitus vinoilla, vaan avata keskustelua. Ei tavallinen karja ymmärrä, miten moneen kertaan nämä kyselyt on kuultu ja millä mielellä niitä on aina joskus esitetty, niin eivät myöskään ymmärrä tuon keskustelunavauksen tulevan otetuksi vittuiluna.

    Mutta niinhän se on, arvon alenemalla ja rahoituskuluilla ostaa jokusen litran... Ja jos pieni kulutus on fetissi, niin ostaa ihan minkä tahansa, mutta jättää sen talliin tai parkkiruutuun, eikä kuluta yhtään.
     
    Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikä sen kesäletukankaan kulutus ole mitään jos pari viikonloppua ajaa kesässä....
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Chryslerin kulutuksen kyselijöille on tullut vastattua että muutama tankillinen vuodessa, tarkemmalla tiedolla ei ole merkitystä tällaisen auton kanssa.
     
    ImpJay, mikaa7146, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. passerby

    passerby Gearhead

    Perus-nykyihmiset jotka ei tajua vittuakaan autoista. Eikä niitä kiinnosta.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niin, lukekaa vaikka Iltalehdestä kun vähän väliä on jonkun autotalli rempattu. Tänäänkin luin, että baariksi. Toivoisin, että vastapainoksi joku "oikeamielinen" remppaisi autotallin autotalliksi, tai mielummin korjaamoksi (jos suinkaan kaavojen puitteissa uskaltaa). Esittelisi nosturit, porat, prässit, hitsauskoneet... Kertoisi mihin hommiin verstas on suunnattu.
    Itsellä ei tulisi mieleenkään rempata tallia mihinkään 2-arvoiseen toimintaan. Onhan tallissa yleensä ne kiinteistön suurimmat kulkuaukot, paras lattian kantavuus ja suurin vapaa korkeus. Baarikin on kiva, mutta se ei vaadi noita parhaita ominaisuuksia. Menköön vaikka vintille ryyppäämään.:)
     
    juko7, Roberto, FuryIII '71 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minä tykkään seurata kulutusta ja koittaa pihistellä, niin oon huomannut että mitä isompikulutuksinen auto, niin sitä suurempi on myös säästöpotentiaali.
     
    HRTP, Camino'79, Hai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Joo, näitä kyselijöitä on oikeastaan kolmea lajia.

    1. Auto on heistä kiinnostava ja halutaan avata keskustelua - nämä on ihan virkistäviä.

    2. Kysyjä ei ihan oikeasti tiedä, paljonko kulutus edes voisi olla, heidän arvionsa vaihtelevat välillä 10-35 litraa - nämäkin ovat ihan OK

    3. Näsäviisaat runkkarit.

    Tämä ryhmä ajaa pihistellen polttoaineen kulutuksella ja hehkuttavat kun pääsevät alle neljän litran satasella. Mitä pienenpi kulutus, sitä kovempi stondis.

    Nämä älypäät eivät kuitenkaan osaa selittää, miksi ovat onnellisia pienestä kulutuksesta, kun samaan aikaan auton arvo putoaa satoja euroja kuukaudessa. VAG-konsernin virnuilijoille olen joskus kuittaillut, että onko lukemassa mukana myös moottoriöljy.

    Tämä skodatyyppi oli kiistatta parasta kolmosryhmää, joita saa suolata aina aika ajoin.
    Auto ei taatusti ollut kokonaan maksettu ainakaan ilmeestä päätellen tai sitten oli peräti liisattu peli.

    Taisipa olla peräti joku paremmin varusteltu malli kyseessä, mutta arvasin että ei lähde asiaa minulle selventämään tuon pätkä/leasing-kommentin jälkeen. Olisi tietysti voinut kysyä myös, että onko isolla viimeisellä erällä ?

    IS
     
    Nikuzai, miguelo, Rahikainen ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    4.Vahingoniloiset homot.

    Aivan oma lahkonsa joka saa hyvän mielen siitä,jos vaikkapa moottori on tullut maksamaan paljon,ja siitähän se kliimaksi vasta syntyy jos motti porsii.

    Yks duunikaveri pettyi pahasti,kun mun motin nokka ei maksanutkaan paljon,vaan sain sen kanssaharrastajalta muutamalla kympillä.
    Ihmismieli on sairas.
     
    passerby, juko7, Nikuzai ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Pulsu tuli kaupan pihalla kehumaan että on hieno auto.

    Toisen kaupan pihalla taas joku mimmi keimaili tuossa auton nokan edessä ja äijä otti kuvia. Lähtivät äkkiä karkuun kun siihen lampsin paikalle. Eli kuvien kyselijöille ei oota tarjolla

    Sais siinä minun puolesta kuvia ottaa jos haluaa.
     
    onoff road, Mokaman, Nyypäle66 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Olin tänään Kipimeettingissä. Tori oli aika täynnä harrastekalustoa. Joku nainen tuli kysymään että onko täällä joku ajoneuvojen kirpputori. Mä siihen että siis mitä? Hän jatkoi että onko nämä autot täällä myytävänä ja väki kiertelee ja voi ostaa ne. Minä tuumin että, ei näistä taida kovin moni olla kaupan.
    Kovin oli kiinnostunut harrastustouhusta ja pitkään juteltiin.
     
    zuinula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!