Holley 950 HP suuttimet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jora78, 21.7.2019.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Eli tällainen uusi kaasutin Mopar 440 päällä:
    https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetors/hp/street_hp/parts/0-82951
    Koneessa Torker 2 imusarja, E-street kannet, puristus 10.5, nokka 275HL, peltipakosarjat,
    727 manuaalikoneistolla, perä 3.23. maksimiennakko 38, myös alipainekello käytössä,tyhjäkäynnillä ennakko 20 astetta.
    Toi lähinnä ihmetyttää miksi suuttimet on vakiona 84/84 kun toisiopuolella ei ole PW?
    Pistin ensiö puolelle 80 suuttimet niin osakaasulla menee seos 14-15 hujakoilla jolla kulkee tasaisesti mutta täyskaasu vedossa menee edelleen laihalle n. 13.8 - 13.6 vaikka vaihdoin toisiopuolelle 96 suuttimet?
    Eikös tuolla toisiopuolella pitäsi olla lähemmäks 10 numeroo isommat suuttimet kun ei ole powervalvea?
    Heitänkö sinne 100 ja katon mitä tapahtuu vai täytyykö ensiöpuolta vaan sit rikastaa.Tässähän on vaihdettavat air bleedit mutta sitä sarjaa ei ole ja irtotavarana taitaa olla vaikee saada?
    Vai palaanko takasin holleyn 750 vakuumikaasariin?
     
  2. El 60

    El 60 Gearhead

    isompaa suutinta ensiöön ja hommaat pienempää hi speed ilmasuutinta toisioon.. siis jos nyt 80/96? mitä ne seokset oli cruisatessa 84 ensiöillä?
     
    Muokattu: 21.7.2019
  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ensiöpuolen 84 suuttimilla noin 13.5.
    Oli tarkoitus saada menee pienellä kulutuksella normi ajossa mutta ehkä se ei onnistu tällä kaasuttimella.
    Perkuleen kallis toi air bleed sarja uspartsilla, vajaa 300 euroo.
    Tohon 750 vac kaasarin tuli hommattua toisiojousisarja, siihen se kansi jousen vaihtoo varten ja toision metering block johon saa suuttimet vaihdettua mutta ei se koskaan tuntunut vastaavaan kaasuun niin hyvin kuin nää DP kaasari, tietää aina että on toisiot auki kun on kaasu pohjassa
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    eBayst löytyy sokeita air bleedejä n.10$ 10kpl, niitä voi itse porailla sopivan kokoiseksi. Ei tarvi ostaa säkillistä väärän kokoisia suuttimia.
     
  5. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ok, kiitoksia tiedosta.
    Hyllystä löytyi myös käytetty 750 dp, heitin sen paikoilleen, testaan vielä sitä, kurkut huomattavasti pienemmät kuin tuossa 950.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Mulla on 454 Chevyn päällä tuollainen HP Series 750 DP Holley.
    Tämä mun 454 on aikalailla hurjempi arvoiltaan kuin sulla tuo 440.Tämä siis ainoastaan huomio eikä mikään kerskailu.
    No tämä Leetukka toimii mainiosti tämän ”pienen” kaasarin kanssa.Aivan erinomainen bensan sotkija.
    Kaasari värkättiin kohdilleen Santalan dynossa ja suuttimet ovat niinkin pienet kuin 72/76.
    Silti motti tuotti lähes 600 hp.
     
  7. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Juu, toi 750 dp on numeroltaan 4779.
    Siinä on nyt 70/84 suuttimet. Lähen niillä liikkeelle.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Tämä 454 meinasi tukahtua bensan paljouteen nokan sisäänajossa,että pysyi hädin tuskin käynnissä.
    En muista mitkä olivat suuttimet tehtaan asentamina,mutta niitä sitten pienennettiin ronskisti.
     
  9. El 60

    El 60 Gearhead

    Pienempi kaasari/ ahtaampi venturi.. bensa niinko "tartuu" paremmin mukaan ja selvii pienemmillä suuttimilla.

    Iso kaasari pienessä koneessa tarvii huomattavan isot suuttimet kun venturi on turhan avara. Mulla ollu 350cid koneessa 850 carbis ja senkin sain pelaamaan hyvin kun laitoin annular boosterit vähän ahdistamaan venturia.
     
    max ja xarper tykkäävät tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Hyvä,selvisi sit mut mullekin mistä on kysymys.Vähän ot,mut kiinnostaisi kokeilla tulevassa dynosessiossa 750 Dominaattoria vs.750 HP Series DP Holleytä 454:sen päällä.
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

    Mulle kelpais 750domi blow thru aihioksi.
     
    max tykkää tästä.
  12. rb

    rb Double Gearhead

  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noista Holleyn list number mukaan olevista suuttimista ei silti tulis olla tarvetta montaa numeroo poiketa, jotain outoo on tekeillä jos selkeesti joutuu pienentään tai isontaan?

    Tietysti sit sellaset tapaukset on erikseen joissa on buustereita vaihdettu yms. mutta jos karbis on noilta teknisiltä osiltaan vakio niin kyllä se vaan on aika lähellä se alkuperäinen suutinkoko ja oikea seos, oli sit alla 300cid tai 600cid moottori imemässä.
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eikö rb:lle sopis vaikka 600cfm vac tai 650cfm db? Kait se tuollainen 390cfm:kin riittää mutta jokusen heposen saat isommalla lisää koneeseen....
     
  15. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  16. Tässä on hyvä juttu, jossa asiantuntijat suosittelee:

    http://www.superchevy.com/how-to/en...rburetor-for-five-common-engine-combinations/

    Tohon rb:n kysymykseen lienee tässä vastaus:

    "To arrive at the most appropriate carburetor choice, there’s a basic formula: engine displacement multiplied by maximum rpm divided by 3,456. For example: a typical 355ci small-block—a 0.030-over rebuild—with a 6,000-rpm max engine speed would work well with a 616-cfm carb ((355 x 6,000) ÷ 3,456 = 616.32).

    But wait—there’s more! You’ll also need to multiply the result by the basic volumetric efficiency of the engine—the capability of it to process the air/fuel charge. For a stock-type engine, it’s 80 percent. For mildly modified engine, it’s around 85 percent, and for highly modified engines with high compression, it’s about 95 percent.

    So, for that 355 engine, the 616-cfm rating translates to 493 real-world cfm on a stock combination; 524 cfm on a mildly built engine; and 585 cfm on a high-compression, high-performance combination. And because carburetors aren’t sold with such specific flow ratings, you’d select the closet model above that rating, such as a 600- or 650-cfm carb."
     
  17. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Moi Jora.
    Ehkä tuo 950 on tosiaan liian rikas tuohon comboon.
    750 joraa eri tavalla,ja tuo suutinhomma olis jotain 76/70 arvoillla.voisi olla hanskassa.
     

Kerro tästä muillekin!