2000 luvun Mini Cooper S? susi vai ei?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WBBC, 30.7.2019.

  1. splitti

    splitti 2nd gear

    Mulla oli perus Cooper R56. Autohan oli lystikäs vietävä etuvetoiseksi. Muotokieli ihan eri kuin perus variksessa. Tossa oli käynti tarkka siitä vanos vai mikä penis järjestelmä se nyt on. Ei nykyään taideta tehdä kuin nopeasti ladulle murenevia malleja kuluttajille merkistä riippumatta.
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Joo, ei se coupe Audi ole pois vaihtoehdoista, jos vain löytyy hyvä yksilö.
    Ja taitaa myös pitää arvonsa melko paljon paremmin.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Googleen vaikka 1.0vvti oil consumption ja kytkinviat ym, ketjukin.


    Joo pitäähän kytkinkin joka autoon ajallaan vaihtaa, mutta tollanen pikkunen on pahimmillaaan 150-200tkmmässä....
     
  4. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Kyllä kyllä. Aikamoinen mielipiteiden jakaja tuo auto kyllä on.

    Itselläni on 08 Mini Cooper Clubman Diesel, 6 vaihteisella manuaalilla. Kulutus on noin 3-4 Litraa satasella jos ajaa nätisti,.Jos olisi Cruise niin pääsisi varmaan johonkin 2,5-3 l /100km.

    Ei ole ollut oikeastaan muuta vikaa kuin kattoikkunat (kaksi kpl) eivät välttämättä aina aukea silloin kuin itse haluaa mutta toimivat kuitenkin, ja vaihteet ovat alkaneet mennä hieman huonommin päälle (olen ajanut noin 15th km) .

    Ainoa mikä ärsyttää autossa on se että on aika muovinen ja hieman kertakäyttömuki oloinen.
    Ajettavuus on kyllä huippuluokkaa ja on "tilava" ainakin kuskin puolella, mutta ei takapenkille ainakaan täysikokoista aikuista voi laittaa.

    Auto tuli mulle "heräteostoksena" ja en välttämättä olisi ostanutkaan jos olisin tiennyt kuinka "vikainen" on, mutta on tehnyt kaiken mitä olen vaatinut ja hieman enemmänkin.

    Suosittelen!

    Vitut muitten mielipiteistä, ajakoot harmailla autoilla.
     
    cdv70 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead


    Tuliko pilkkuvirhe paineeseen vaiko väärä yksikkö? 50bar tai 5 Mpa olsi lähempänä oikeaa.
     
  6. Ei tullut.

     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Diesel yleensä kestääkin vs bensa noissa vehkeissä.

    Aika harmaahan toi minikin on jos oikeen harrastajan näkökulmasta katsotaan :)
     

Kerro tästä muillekin!