"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ainakin lakkasi kipinöimästä

    Enkä tosin tiedä oisko pieni pultti tuonut mitään eroa asiaan


    Poppareilla on hyvä laittaa vaikka maadoituksia lisävaloille, ruuvit voi aina löystyä ja sit ne on renkaassa

    Tosi järjen käyttö ei ole tässäkään kiellettyä


    Volkkareissa on niitä kivoja maadoitus kruunuja, ne on niittaamalla ollut kiinni ja yleensä lisä räpelysten maadoitukset on porakärkisillä siinä kruunun vieressä kiinni, osa joskus jopa kauempana ja johto kulkee kruunun yli :odroll:
     
  2. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Oli ne piuhat kiinni, patentti oli siksi että vääränmallinen akku saatiin sopimaan. Autokaupan miina...
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Dodgessa ei toimi mikään orkkismittari. Korjasin tilanteen leikkaamaalla sopivan pahvinpalan mittariston päälle ja kirjoitin siihen että "tieto lisää tuskaa". Meneehän se noinkin, varsinkin kun vitaalisia toimintoja varten on ripoteltu jälkiasennusmittareita sinne tänne pitkin kajuuttaa
     
    mukko, mikaa7146, jussi79 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Olisikohan Dodgen mittariston regulaattori päättänyt päivänsä, ei ole kallis kokeilla!
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Bilteman jotain venerullia tuli joskus ostettua säkillinen parilla kympillä.
    Nyt on chevyyn tehty budjetti korinkorotus.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. juha745

    juha745 Gearhead

    Tunnustan heti eilisen kyseenalaisen patentin. Chevyssä alko jarrupoljin olla liian läheinen lattian kanssa, eikä näin ollen jarrutehoa nimeksikään vaikka kuinka polki. Rummut joka kulmassa, kaikki kengät melko loppu ja yhdestä kitkapinta oli irronnut kokonaan. Ei ollu jääny yhtään sopivaa vanhaa kenkää tuon tilalle. No tuo rumpu oli jo jyrsiytynyt paskaks muutenkin, niin vetäsin kitkapinnan jämän parilla poraruuvilla takas kengän runkoon. Muutkin kulmat tietty säädin myös. Jarruttaessa kuuluu ihan yhtä paha ääni kuin aiemminkin, ainoana erotuksena, että nyt auto myös pysähtyy. Onneks uudet jarrukamat on jo tilattu...
    :poff::wc:
     
    Tseitsei2 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek::eek::confused::confused:
    No, sentään pysähtyy!:D
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ne venerullat ei kestä olla rannassa ilman venettäkään kovin pitkään. Mielenrauhan takia kattelisin jotain korvaavaa tilalle. Vaikka niitä jääkiekkoja.
     
  9. Anza

    Anza Gearhead

    maverick999 tykkää tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Yllättävän pitkään ne oli mun Runkerossa kestäny.. Tiedän sen historian 5 vuoden ajalta ja ennen sitä korikorotus oli jo leimattu siihen. Vaikka eipä ne enää ihan uudelta näyttäneet..:confused:
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Pitäis näköjään kestää 700 astetta. Käyttökohteina mainittiinkin jossain pakosarjat. Kokeilemisen arvoista.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Pakosarja eroaa liedestä siinä, että mukana on paljonkin kosteutta silloin, kun auto seisoo. Liedellä sellaista on vain hyvin lyhyitä aikoja. Eli kestääköhän tuo kuinka sellaista, vai alkaako puskemaan ruostetta?
     
  14. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    [​IMG]

    Vissiin ilmavuotoja koitettu hillitä laittamalla pari kierrosta teippiä letkun alle.
    Kaasuläpälle tulevassa letkussa oli varmaan 2 rullaa jesaria ympärillä, teipit maksanu enemmän kun uus letku ois marmoritiskillä maksanu...
     
    mikkis83, Gary Grand, caprice305 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Jesari auttaa kaikkeen. Töissä etin perävaunusta ilmavuotoa ja sitten löysin nipun keskeltä jesarilla korjatun putken.

    Ihan kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
     
    mikkis83, Gary Grand, mikaa7146 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ja kaikista paras on kun sen jonkun vuodon ois ehkä saanutkin tukittua, mutta ei ole jaksettu viittä sekunttia käyttää siihen hommaan kesittymiseen vaan se teippi on vaan hutiloitu siihen jotenkin ihan ruttuun ja ryttyyn että varmasti vuotaa joka välistä.
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Nää on sit vittu ihania

    Yhtä hiluxia ihmettelin et ku sulakkeita polttaa satunnaisesti satunnaisia sulakkeita

    Noh aikansa ku etti oli koukun johtoa joskus jatkettu ja päätetty sit et maa piuhan ku teippaa muut voi jättää karvaperse liitoksella suojaamatta, tosin siinä oli järjen käyttö katkennu ku se jatkos oli sit sullottu vetokoukun runkoputken sisään

    Noh sen sain korjattua oli vuorossa sit kilven valon ihmetteleminen joku ilmeisesti samanen apinanpaska aivo oli korjannut sen kilven valon.

    Orkkis johto siinä puolrullaa teipattu ehjä suojanen "abiko" huonosti puristettuna.
    Siitä jatkettu valovirta johdolla 10-15cm
    karvaperse liitoksella surrattu moni säiettä ympärille ja pihdeillä paketti nippuun taittaen valov.piuha surroksen päälle.
    Sitä ei sit ollu teipattu vaan se oli nostettu kauniisti rungon poikkipalkin päälle ja parikierrosta johtoa siihen palkin ympärille.
    Sit valolle menevä johto oli karvaperseellä teippaamattomana vedetty tietysti vararenkaan vinssin reiästä ulkopuolelle josta sit valon kannen välistä lampulle.

    Miten ite korjasin oli, et purin viritykset pois ja siihen orkkis kilvenvalon johtoon laitoin normaalin abikon.
    Johdon vein vetokoukun päältä läpiviennistä sinne lampun sisälle ja paikalleen, kappas valo sytty ja vielä jäi alkuperäistä kilvenvalon johtoa 4cm ylimäärästäkin
     
    mikkis83, mikaa7146, Catrik ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Norri, mikkis83, Turre11 ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    ^Nyt on asennetta! :cool:
     
    Nikuzai, wilburi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Joskus 86-87 talvella hitsasin umpimädän s-kortin ykköskoppaisen leimalle ja laina mig hitsuukone piti palauttaa joten jäi ulkokuoren reikiä hitsaamati. Vetelin lasikuitumattoa ja hartsia niihin ja kittiä kanssa. Pohjaväriä paukkupullosta ja tuli ihan sen näköinen että sitä on aloitettu hartaudella tekemään. No leimalla ei ollu mattoja muuta ku kumimatot ja tuntu että suikkapää hakkaa kuskin lattiaan reikää. Äkkiä matto pois ja rautapohjainen saapas tiukasti lattiaa vasten. Huuto kuului: ”sisäpuolelta vissiin paikattu ku kuuluu metallinen ääni”?. Juu on, kuka sitä nyt reikäistä autoa katastukseen, sanoin. Matto päälle ja leima tuli kun ei enää kattonut alle. Sitte vaihoin sen heti kohta 2,6 granadaan. Granadan myyjä myi sen yhelle toiselle nuorukaiselle ja tämä huutamaan minulle ajan päästä että sinäkö sen saatana oot rakentanu pakkelista ja lasikuidusta? Minä, eikö ookkin hyvin tehty ku sinäkin menit halpaan? Vittu kun taas tuli pienois novellin pituinen saaga.
     
    Norri, sdfsd, mikkis83 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!