Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo ajanut enkä väittänytkään ajettavuudesta mitään. Lähipiirissä noita on ollut eri ikäsiä ja koneet lerponeet poikkeuksetta. Myös nelikon viskoissa kulumisia.
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niimmä epäilinki ettei omia kokemuksia. Tän voiki sit jättää tähän.
     
    palontie, Gary Grand ja riviera56 tykkäävät tästä.
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Se on Esson baarin miehiä..niitä täällä riittää
     
    PilsnerBil, palontie, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. timant

    timant 2nd gear

    Tuosta vanhempi imppu ("classic") oli minulla 80-200tkm ja ainoat ylimääräiset rempat oli takapyörien laakerit jotka oli tyyppivika. Toisaalta siinä ei ollut ilmastointia, abs tai airbagia..
    Jossain vuosimalleissa 2.0R koneessa taisi olla ylimääräisiä ongelmia
    Talvella itseasiassa aika samanlainen viedä kylki edellä kuin 3bg passat 4motion


    https://www.nettiauto.com/ford/custom/10679445

    custom courier, tais olla just vähän aikaa sit myynnissä?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sanoo yks falcontin puolustelija joka hiljeni.


    Jos mun kahdella lapsuuden ystävällä joiden kanssa oon päivittäin tekemisissä, on ollu useita subaruita ja niiden toimintaa olen läheltä seurannut, on se vähän eri kuin esson baari.


    Kaikkia sätöstyksiä ei tarvi aina itse kokea ja aina itse maksaa oppirahoja. Joo ei ne vaginkan tsi koneet oikeasti paskoja ole ja kylkeen huippulaadukas dsg laatikko. Itse pitää kokea! Vaikka vaimolla olis samanlainen hajonnut niin e ei, se ei ollut minun! :rotfl:


    Sitten saadaan hyvä syy piestä vaimo ja huutaa lapsille kun on ostettu paskaa.



    No, katotaan jaksanko kaivaa väitteideni tueksi faktaa. Autosta siis.



    E:
    EJ20 knocking sound. Very often we can hear knocking noise in the 4th cylinder. It is the hottest cylinder and it is cooled worst of all, therefore the piston begins to knock there. At first the engine knocks at cold start, and then all the time.
    It is a bad sign, and you solve the problem only by means of overhaul.
    2. EJ20 oil leak. Most often leaks appear in camshaft seals and valve cover gaskets. Check them.
    3. High oil consumption. This often happens with turbo EJ20, don’t be surprised. Your piston rings failed. You have to change engine oil (each 7500 km) in time and to use what Subaru recommends.
    Engine oil is very important for EJ20 turbocharged and even for naturally aspirated. Definitely you don’t want problems with the engine, so use high-quality original engine oil. If your country has problems with qualitative gasoline, then use the best of what it provides. Also you have to drive quietly, to the shop and back, no hard acceleration.
    Of course you bought or want to buy Subaru Impreza WRX and STI for absolutely other purposes. Therefore, be ready to its low reliability and overhaul each 50,000-60,000 miles of mileage (100,000 km).
    Owners of naturally aspirated EJ20 don’t need to worry, reliability and longevity of your motor is higher and can reach 150,000 mile of mileage (250,000 km) and more.


    Kannentiivisteet tuosta listasta uupui mutta löytyy silläkin tietoa googlesta.


    Subaru viscous couplingilla voi myös googletella ja kattoa tuleeko sieltä A: korjausjuttuja vai B: ylistystä ylivoimaisesta kestävyydestä. Mikään vag lähes huoltovapaa torsen neliveto tuo subaru ei todellakaan ole.
     
    Muokattu: 5.8.2019
    Pertti K tykkää tästä.
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Noiden Imprezojen kanssa ei olekaan tullut taisteltua, mutta selkeästi Subaru on down gradennut tekniikkaa aiemmista.
    No, olihan Leoneissa ja Legasyissa ihan karvalakkitekniikkaakin, mutta se kesti. Kytkettävä nelikko ilman keskitasausta on melko työkonemaista, mutta vaihtoehtojakin löytyi mukavasti jos rahapussissa riitti nostetta..
    Kopat on tottakai olleet aina käsittämättömän ohutta peltiä, eikä sille aika/suola tee hyvää.

    Työkseni ajoin liki 100tkm Leonella ja tulipa sitten ostettua samanlainen(kaasarikoneinen) itsellekin.. 1985 tai -86 mallinen, tehoton, kovasti kuluttava, amerikkalaistyyppisen käytöksen omaava lulla. Laiskuutta lukuunottamatta ihan mukava laite. Lisävarusteita normi japsiin, saati euroon verrattuna oli reilusti. Kyyti oli mukavaa ja lämmin auto.

    Sitten kolmen vuoden ajeluiden jälkeen sattui silmään Delta-auton vaihtoautoissa Leone Turbo farkku. Poikkesin katsomaan surkean näköistä esitystä takapihalla ja jätin tarjouksen.
    Ilmajousituksesta oli kompura pettänyt vuotojen takia ja auto makasi kuin Citikka lumihangessa.
    Oli maannut jo kuukauden ja akku oli tyhjänä -30 asteen talvikelissä.. Vähän lisävirtaa ja heräsi kuin ei olisi seissytkään. Lämpeni nopeasti ja 189tkm mittarissa. Kaikki mahdolliset herkut mitä malliin oli saanut, automaattia lukuunottamatta.

    Sain tarjouksen menemään läpi, kun aikani pelottelin eksoottisen ilmajousituksen korjaushinnalla, ym.:D Uudet osat maksoi ihan hitokseen noihin.. Laakkonen edusti silloin Subarua ja mm. etuvetari olis ollut 4600mk.. Kumma kun ne jäi niille hyllyyn seisomaan..

    Etuvetarin sisänivel oli paskana, kun oli kumi rikottu jossain. Käytetty vetari maksoi 50mk.

    Tuo Subaru oli yks parhaita auto-ostoksia mitä oon tehnyt. Erittäin mukava auto. Neliveto tuossa oli jollain aktiivisysteemillä toteutettu ja pelasi niinkuin vain japanilainen tekniikka voi parhaimmillaan pelata. Erittäin vakuuttava ja huomaamaton. Auto tuntui liikkuvan kuin etuveto ja kun kaasua lisäsi, niin vetävät pyörät lisääntyi täysin huomaamatta.
    Helposti hallittavissa nelipyöräluistossakin.

    Turbo Leonen kohtaloksi tuli sitten lopulta tulipalo.

    Tuon jälkeen hommasin 350tkm ajetun Legacy DL farkun, jota parantelin tutulta ostetuilla GX:n osilla.
    Lopulta auto oli 2.2 MPFI vaparikoneella, tavallisen turbo-Leonen laatikolla/nelikolla ja lukkoperällä. Tuo perus-turbon voimanjako oli toteutettu viskolla, mutta se ilmeisesti poikkesi Imprezan paketista?
    Erittäin mukava auto sekin, mutta kori alkoi olla aika lopussa 425tkm jälkeen..
    Jätti kuitenkin hyvän kuvan Subarusta autona. Jos japsin ottaisin, niin Hondan tai Subarun..
     
    jarona, miguelo ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ehkä siitä syystä, että ainakin jossain vaiheessa Imprezassa sisältyi neliveto samaan hintaan mitä muilla merkeillä joutui pulittamaan vajaavetoisesta.

    Emännällä on menossa neljäs Impreza/XV. Ominaisuuksiin en osaa ottaa kantaa kun en ole niillä juuri ajanut (saatikka että olisi mitään pohjaa mihin verrata), mutta erittäin luotettavia ovat olleet.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kaverilla oli vuosia impreza käyttöautona avaamattomalla koneella 500hv vireessä. Sitä ennen vanhempi koppanen, olikohan siinäkin joku 400hv.

    Itellä kanssa ollut joskus impreza ja oli ihan mukava peli. Toki melko janoinen tuollainen viritetty rallimalli kun pitää tietysti polkea koko ajan.

    Eipä noissa bensa vehkeissä muuta kun välttelee noita opendeck koneita. Perus kotteroita muuten. Talvella oikein kivoja.
     
  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

     
  10. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Sanoo yks falcontin puolustelija joka hiljeni.

    Karpov, just toi osoittaa sun pohjattoman typeryyden. Tein virheen puolustaessani Falcontia. Myönnän sen nyt. Jokainen kai tekee virheitä joskus ja pystyy myöntämään ne.

    Sun ongelma on toi loppumaton tarve kommentoida joka asiaa, kosketti se sua tai ei. Esim. Northstarit. Kun et ole omistanut etkä tiedä niistä mitään niin ole hiljaa. Sä kuulut Esson baariin. Piste
     
    PilsnerBil, Inlinee ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En edes sua tarkottanut tolla lainauksella falcontista mutta hyvä homma jos olit samassa veneessä.


    Mitä tulee norttiin, muutaman kerran joku on kysynyt kumpi ostaa 4.9 vai 4.6, olen vastannut 4.9. Mitä väärää siinä on? En minä missään norttiketjussa käy suutani pieksemässä tai haukkumassa niitä. Se nyt vaan on fakta, että niihin saa kansirempan tehdä ja todnäk se kannattaa tehdä vielä kunnon studeilla. Tämä on taas täyttä idiotismia väittää, etteikö tuo olisi moottorin akilleen kantapää. Vai olenko väärässä?

    Moottorihan voi tuosta huolimatta olla ja varmaan onkin pirun hieno kuten autokin. Monelle vaan tulee yllätyksenä auton hintainen remppa kun noita autoja saa alkaen 2-4k. Ja huonosti tehty remppa ei jää viimeiseksi.


    Ei mua onneksi kosketa huumeet tai terrorismi mutta niistäkään ei sun logiikalla saa kommentoida kuin silloin kun on itse asiasta kokemusta.

    Perättömät jutut on asia erikseen ja niitä en täällä levitä vai miten sen selkokielellä saisi kaikille iskostettua? Perätöntä juttua olisi vaikka väittää, että chevrolet capricen jakoketju pitää vaihtaa 50tkm välein tai 440 moparin öljytilavuus on 15 litraa.

    Rautamäkikin nosti hirveän äläkän yhdestä mun viestistä jonka oli itse ymmärtänyt väärin.




    Tämän foorumin toinen laita menee ihan nykytrendin suvaitsevaisuuden mukaisesti. Vain tietyistä asioista saa puhua, kommentoida ei saisi ja hyssyttely on jees. Kaikki nämä elementit täyttyy täällä.


    Näillä od:n kärkikastin viestimäärillä harva pitää monologia vaan siihen kuuluu asioihin kommentoiminen.
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei pitäisi tähän(kään) tarttua, mutta sanoisin, että äläkän nosti pari od:n "kärkikastiin" kuuluuvaa nimimerkkiä, ja jatkavat sitä kaivelemalla vanhoja ja sotkemalla samaa casea yhteen jos toiseenkin keskusteluu, joihin se ei millään muotoa liity.
     
    Muokattu: 5.8.2019
    Inlinee, Pannu H-D ja SQ tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo mä en ottanut sua sen takia tähän, että haluaisin kaivella tai jatkaa, se oli vaan esimerkkinä.
     
  14. jarona

    jarona Gearhead

    Karpov-setä on ilkeä kun mollas Subarua!:(
     
    Pertti K, Gary Grand, Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    voin kertoa, että todella loogisesti toimiva neliveto. aivan eri planeetalta kuin poikittaiskoneisten folkkareiden kötöstykset, joissa takapyörät lähtevät peliin mukaan päivän viiveellä:wc:
    ilmoituksessa taisi tosiaan olla panovirhe tuossa huippunopeudessa, se on mittarin mukaan 130 mph eikä 230
     
  16. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

    Toivottavasti et tarkoita mitään sähköistä Haldex kötöstystä. Torsen on oikea vastaus...tosin onhan se VW:llä 4Motion nimellä. Audillahan kaikki on quattroja.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toki torsenia tarkoitan!


    Tää polemiikki olis jäänyt tulematta jos olisin negatiivisen jutun sijaan kehunut subarua estoitta. Ei varmasti olis kukaan kyseenalaistanut. Mut sellasta se ihmisluonto on :)



    https://m.nettiauto.com/volvo/480/10675623?vifAdCount=1 turbovolvolla takaisin aiheeseen
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tuo korimalli oli joskus aikanaan ihan törkeen ruma. Ilmeisesti on tullut vieläkin rumempia kun ei se nyt enää niin kauhealta näytä.
     
    DX, päivystäjä, jariha ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Otin tuollaisen vakiomallin joskus vaihdossa, ihan mukava ajettava. Tuntui ihan urheiluautolta , en ole mikään iso mies ja oli melkoinen vääntäminen sisään ja ulos .
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Polemiikki ois jäänny ku oisit kerranki puhunu kokemuksesta eikä näit kissankumminkaima-juttuja mit sun kaikki jutut tuntuu olevan. Alkaa aina "kuulin...".

    Voi kai sen kärkimieheks laskea jos on eniten jauhettua paskaa joka tekniikka ( eli ei kellari) topicissa vaikkei ois hevonkukun tietoa koko asiasta. Sillon voi jättää vaikka vastaamatta.
     

Kerro tästä muillekin!