Hc päästöt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dankke, 10.7.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No ei sitä saatana litratolkulla sinne holvata tymät! :poff:
    Kyllä se haihtuu ennenkun tulipaloa aikaseks saa lukuunottamatta tietty jos oikeesti syttyvehkeet lyö läpi :p
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Dankke

    Dankke 1st gear

    Alipaineletkut käyty läpi, senverra löyty että imusarjan takana oleva liitin missä on lootalle menevä alipaineletku oli löysällä, otin irti ja laitoin tiivisteteippiä kierteeseen. Saas nähä oliko tämän syy, jarrucleenerii suihkin kaasarin juuree mutta ei vaikuttanut mihinkään.
     
  3. Dankke

    Dankke 1st gear

    Nii ja tosiaa, luttasin tehostajalle menevän letkun, ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin.
     
  4. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Laitanpa tähän vertailun vuoksi kun porukka näitä miettii.
    Eli Pontiacin 400:nen viripannu....kannet,268 nokka,imari ja 750cfm db Holley jne.
    Eka mittaus
    HC 250
    O2 4,5
    Tuo 02 oli toisella puolen n 5
    Ja kun raja arvo on 4.5 niin.....
    Laiton n 7litraa re85 bensaa ja n 25litraa shell 98vpoweria
    Mittaus
    HC 130
    02 3.5
     
  5. -JS-

    -JS- 2nd gear

    CO% kuitenkin tarkoitat, ei happea O2... Jossa raja liukuva 5%

    Edit luin väärin, ei mitääno_O
     
    Muokattu: 11.7.2019
  6. Dankke

    Dankke 1st gear

    Kävin mittauttaa eilen säädöt ja samalta näytti, vuotoja en löytänyt ja rupee jo hulluuskin iskee, tänää säädän keinuvivut. Sellanen kysymys että voisiko vika olla virranjakajan alipainekellossa, pitäisikö sen mennä tukkoo kun siitä letkusta imasee? Valaiskaa epätoivosta.
     
  7. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Siis ei sieltä läpi saa ilmaa päästä sen enempää kuin liikutteluun tarvitaan. Siis hyvin vähän käytännössä kalvon takana on hyvin hyvin vähän ilmaa eli tuntuu samantien vastusta.
     
  8. Dankke

    Dankke 1st gear

    Joo mä pystyin hengittää sen läpi,
     
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Sitten se vuotaa ihan poskettomasti.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jossain kohtaa viestiketjua tuli ilmi tämä sytkien kattominen. Itse ennakkoa tarkistaessani katon keskipakosäätimen ja alipainesäätimen että toimiiko ne. Alipaineletku irti ja kierroksia jolloin strobon valo näyttää että ennakko kasvaa säätimen toimiessa. Sitten kierrokset nostetaan tyhjäkäynniltä jonki verra ylemmä pidetään siinä ja tyrkätään letku kiinni. Jos nousee lisää siitä ni toimii alipainesäädinkin. Siis jollain tavalla, ne pitäs testipenkissä testata mutta noin kokeilemalla tietää toimiiko ne edes mitenkään. Kilpureissa ei usein ole alipainesäädintä joka on kuormitusta varten ja keskipako taasen kierrosten mukaan. Diagnostiikka on helppoa useimmiten kun menee järjestyksessä ja oikein. Jos olisit tarkistanut säätimet proseduurin mukaisesti ennakkoa tarkistaessa ni vika olisi jo selvinnyt. Eipä se muuta ilmavuotoa tarvikkaan ku puhki oleva kalvo. Näin neuvo minua vanhemmat asentajat aikoinaan joilla jo vissiin horsmaa pukkaa perseestä. Korjaus on muuten helppo. Pistät sen letkun pään vaan tukkoon. Saat sen leiman ja hankit säätimen sitte myöhemmin.

    Joskus aikoinaan yks tuttu oli uusinut kaikki sytytyspuolen kamat ku ei käyny kaikilla hyvin. Minä sitten vaihdoin siihen kansipahvin ja oikasutin kannen. Jo vain rupes käymään. Niin että turha työ vie aikaa ja rahaa puhumattakaan hermoista.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. Dankke

    Dankke 1st gear

    Ei vieläkää hyviä päästöjä, happi ja hc vielläkin korkealla. Putket ei vuoda ja nyt on alipainevuodotkin pois suljettu, nyt kävi liian laihalla kun kävin päästöillä, säädettiin kaasaria samalla kun oli päästöhaistelia putkessa ja saatiin hc laskemaan 1500 mutta happi ei laskenut ja kaasarista loppu säätö, joten kysyn teiltä viisaammilta että kannattaisiko kokeilla viellä uudella kaasarilla vai kannattaako tässävaiheessa jo repiä kone irti?
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Paljon se happi siellä nyt oli?
     
  13. Dankke

    Dankke 1st gear

    6 molemmilla puolilla pyöri kun säädeltiin.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei voi olla happea noin paljon jos pakoputket on tiiviit... Jonkun 2% vielä voisin ymmärtää mutta jos on yli 5% ni varmasti vuotaa jostain.

    Ja hc:tä saat pienennettyä edelleen sytkän myöhästämisellä ja sitä nostaa myös liian LAIHA seos. Mitäs ne co arvot nyt oli?
     
  15. Dankke

    Dankke 1st gear

    Co
    co oli aluksi 1 pintaa, mutta kun säädeltii niin nousi 3-4 välille.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Co johonkin 2,5-3 pintaan ja sit hc kohilleen sytkällä ois mun suositus tossa kohtaa. Mutta se happivuoto sun on saatava kuntoon.
     
  17. Dankke

    Dankke 1st gear

    Ja tosiaan tuo sytkä on nyt säädetty kohilleen ja sytkälaitteet muutenki kunnossa eikä pätki ku katoin lampulla.
     
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei siellä välttämättä mitään vuotoa tarvita.
    HC:t on noin korkeella ja happea liikaa -> jossain ei nyt sytytä?
    Toki se voi johtua ihan poskettoman laihalle vedetysitä seoksistakin. -> Ei syty enää seos joka työtahdilla.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla oli justiin tulpanjohto peltisarjaa vasten ja alkoi lyömään läpi.
    Ei sitä käynnissä hirveesti huomannu, mutta HC:t 2400..:D ja happea riittävästi-
    Katsuri totes että tolle on tehtävä jotain.. Ja mittas toisesta putkesta ok päästöt.:cool: Vielä on inhimillisyyttä maailmassa.
     
    Muokattu: 10.8.2019
  20. Dankke

    Dankke 1st gear

    Niin ja se tärkeä jäi mainitsematta että ku lyötii pilli piippuun niin hc oli 2030 ja säädettiin kaasaria niin hc putosi tuonne 1500 paikkeille, rupes vaa tuntuu todella hullulta kun ruuveja auottiin aivan liikaa, melkein meinas lähteä jo irti. Elikkä kaasarissa tietenkin on vikaa se on varma, mutta voiko se korkea hc johtua pelkästä viallisesta kaasuttimesta? Puristuspaineitten mittauksen teen viellä kun saan mittarin hankittua.
     

Kerro tästä muillekin!