2000-luvun jenkki perheautona?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja isalmela, 5.8.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    vähän samoja kokemuksia mulla, se diesel ilman mitään varusteita ja trimmiä oli/on aika hirvittävä ja niitä tuntui kaikki olevan kun noita huolsin ja koeajoin, hemillä ihan eri auto ja yleensä niissä hemeissä on edes vähän jotain.
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    Ääni tälle. Ittellä käyttiksenä ollu ny -03 4wd Tahoe 2016 kesäkuusta. Todella lepposa kyyti,voimaa ihan riittävästi,rek.kaheksalle ja saa tarvittaessa vetää 3,5 t. Ja tosiaan henkilöautoks rek. niin saa motarillaki surutta lasittaa 120. Menee pitkässä matka-ajossa pienimmillään mitä itte ajanu nii 12 L/100 km. Keskikulutus ittellä pyöriny 14-15 välissä. Osat halpoja ja viä suht simppeli huoltaa. Jos on autoride alusta, niin kannattaa tarkistaa et kaikki toimii, itte jouduin kompuran ja palkeet taakse vaihtaan. Täytyy viä tehä ku kerkee nii korkeusasentoantureiden kalibrointi ja mittaus et ne toimii. Nyt vaan pitkällä työkeikalla lätäkön takana niin ei pääse tekeen. Ittee myös kiinnostais tuoda takastullessa srt Jeep tai uuskoppa Durango tai uudempi Tahoe, jos suveista puhe.
     
    Powerstroke ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    se auton keskellä oleva resonaattorikotelo pidättää kaikki hyvät kasin höpinät. ennemmin korvaa sen suorilla putkilla ja jättää vakiot takavaimentimet.
     
    Bukero tykkää tästä.
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    juurikin tätä epäilen
     
  5. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kun leikkaa siitä x-pipen perästä ennen koteloa putket poikki niin suosittelen leikkaamaan ne tuuman tai pari eri korkoon, jolloin suorien putkien klemmariliitoksille jää tilaa.
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Vähän menee ehkä offtopic, mutta onko kokemuksia pääseeköhän tosta ”exhaust dronesta” jotenkin eroon? Poistin Lincolnista vaimentimet ja suoraa putkea tilalle. Siinä on siis catit, H-pipe ja resonaattorit vielä ihan takana. Tietyillä kierroksilla (kiihdyttäessä ja tietty juuri tarkalleen 100-vauhdissa samoilla kierroksilla kun painaa reippaammin painetta koneeseen) alkaa päässä humista kun putket/kone resonoi. Laitoin alkuperäiset painopalikat putkiin kiinni ja pari lyijypainoa lisää mutta ei juuri tunnu vaikuttavan.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Entäs putkisiteet niin tukevoittaa samalla + ei vuoda niin herkästi kuin klemmarit?
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tommosella pääsee. Tarvittaessa säätää pillien pituuksia.
    [​IMG]
     
    Custom_Rod ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  9. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    [​IMG]
     
  10. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ethän päättänyt putkia auton alle vaan veit ne riitävän kauas taakse?

    joku metri tai kaks tms. sopiviin paikkoihin ennen ulostuloja voi suoriin putkiin hitsata loivaan kulmaan 40-80cm "keuhkoputket", jotka ovat loppupäistään tulpatut. keuhkoputkien mittoja yksitellen 5-10cm kerrallaan lyhentämällä ja koeajoilla etsit sopivat mitat umpiputkille, joiden päistä heijastuvat aallot vaimentavat dronen.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Korvasin vaan orkkismufflerit putkella, kaikki muu on alkuperäistä.
     
  12. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    2000-luvun jenkki perheautona?

    Cadillac SRX.
     
  13. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    laita jotain kuvia tai linkkejä alkuperäiseen järjestelmään ja merkkaa/kerro mitä siitä muutit.
     
  14. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    olin tuollaista nelivetoa jo ostelemassa, mutta suuhygienistini sanoi ei
    [​IMG]
     
    Pertti K, Gary Grand ja sdfsd tykkäävät tästä.
  15. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Ja kuuntelit hänen kokemuksien tuomia "viisaita" sanojaan. :D
     
    Gary Grand ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aika jurrissa näyttää olevan
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tätä pirssiä käsiteltiinkin tuolla aiemmin, minusta se on vaan älyttömän ruma :rolleyes:
     
    ramman, Camino'79 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    [​IMG]
    Ihan vaan siis muffler delete, suoraa putkee tilalle. Vasemman putken paino oli tossa kiinni vaimentimen liitoksessa ja siihen kohdalle laitoin sen myös takaisin. Sama resonanssitaajuus (rpm) jotakuinkin ilman painoa ja painon kanssa. Nuo pöntöt ennen pakoputken päitä on resonaattorit.
     
  19. timant

    timant 2nd gear

    Eikös avolava olisi ehtaa amerikkaa, esim. dodge ram 1500 saa hemi-koneella ja pakuksi rekattua että b-kortilla voi ajella.

    Pituus voi tietenkin ehkä aiheuttaa ongelmia ahtailla parkkipaikoilla ja hinnoittelu ei mielestäni Suomessa oikein toimi kun 10v vanha ja 200tkm ajettu on kalliimpi kuin uusi jenkeissä..
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Sarjaan että on niin ruma että on jo kaunis:D... Mukava auto kuitenkin ;).
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!